Αυτές οι εταιρείες ξεχώρισαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα

Αυτές οι εταιρείες ξεχώρισαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα

Το Fortune παρουσιάζει τα εμπορικά σήματα που κατάφεραν να κάνουν τη διαφορά και να ανέλθουν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα

Ποια είναι τα συστατικά της επιτυχίας μιας μάρκας; Ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει αλλάξει τους παραδοσιακούς κανόνες του μάρκετινγκ. Μέσα σε λιγότερο από μία δεκαετία, εμπορικά σήματα όπως η Uber και η Airbnb έχουν κατακτήσει τέτοια θέση στις συνειδήσεις των καταναλωτών που άλλες εταιρείες στο παρελθόν έπρεπε να παλέψουν για δεκαετίες για να το επιτύχουν.

Τα περισσότερα τέτοια brands είναι εταιρείες τεχνολογίας και προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες που μπορούν να φτιαχτούν σχεδόν σε μια νύχτα, χάρη στη διάδοση των smartphone, του cloud computing, και των δωρεάν και καθολικά προσβάσιμων ψηφιακών εργαλείων.

Εδώ στο Fortune προσπαθήσαμε να προσδιορίσουμε με ακρίβεια τις εταιρείες εκείνες που κατάφεραν να εξασφαλίσουν κυρίαρχη θέση στις προτιμήσεις του κοινού, πολύ γρηγορότερα από τις παραδοσιακές εταιρείες blue-chip. Και ζητήσαμε από 4.000 καταναλωτές να ονομάσουν εκείνα τα εμπορικά σήματα που σημαίνουν τα περισσότερα πράγματα γι’ αυτούς, συνολικά και ανά κλάδο.

Ιδού λοιπόν η λίστα Breakthrough Brands με τις 10 εταιρείες που στα μάτια των καταναλωτών πηγαίνουν χέρι-χέρι με την Apple, την Coca-Cola, τη Disney και άλλα ώριμα brands, παρόλο που εμφανίστηκαν σχετικά πρόσφατα στο προσκήνιο.

AIRBNB

Έτος ίδρυσης: 2008

«Εντάξει, καταλαβαίνω να έχεις μια εφαρμογή πληρωμών ή μια υπηρεσία αποστολής μηνυμάτων. Αλλά να ανοίγεις το σπίτι σου σε ξένους και να μένουν αυτοί εκεί; Αυτό είναι τρελό!». Αυτό σκέφτονταν αρκετοί το 2008, όταν οι ιδρυτές της Airbnb προσπαθούσαν να δώσουν ώθηση στην τότε startup τους. Ύστερα από σχεδόν 140 εκατομμύρια αφίξεις ενοίκων, η εταιρεία έχει πλέον ορίσει εκ νέου την έννοια του ταξιδιού, οικοδομώντας μια διαδικτυακή πλατφόρμα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης κατοικιών που είναι λιτή και προσφέρει ελκυστικές τιμές. Οι προκλήσεις δεν λείπουν, όπως π.χ. προβλήματα με τις ρυθμιστικές αρχές, αλλά η γρήγορη ανέλιξη δεν υπήρξε μία απ’ αυτές.

INSTAGRAM

Έτος ίδρυσης: 2010

Η εμφάνιση του Instagram το 2010 επέτρεψε σε όλους να ανεβάζουν κοντινές φωτογραφίες ελκυστικών κοκτέιλ, ή φωτογραφίες φίλων με φίλτρα που παραπέμπουν στο vintage. Οι μάζες των κατόχων smartphone είχαν πλέον πρόσβαση σε φωτογραφικά εργαλεία επαγγελματικού επιπέδου. Και η εξαγορά της ταχύτατα αναπτυσσόμενης φωτογραφικής εφαρμογής από τη Facebook το 2012 επιτάχυνε τα πάντα. Τότε, το Instagram είχε 30 εκατομμύρια χρήστες, και σήμερα έχει πάνω από 500 εκατομμύρια.

SLACK

Έτος ίδρυσης: 2009

Η Slack, η γνωστή υπηρεσία chat στον χώρο της εργασίας, έγινε επιτυχία κατά τύχη. Αρχικά, αναπτύχθηκε σαν ένα εσωτερικό εργαλείο, αλλά εν τέλει η εταιρεία που το ξεκίνησε – τότε ονομαζόταν Tiny Speck – το παρουσίασε στον …έξω κόσμο το 2013. Η Slack δεν ήταν η πρώτη εφαρμογή για συνομιλία με συναδέλφους – είχαν προηγηθεί η HipChat, η Yammer και άλλες – αλλά καθιερώθηκε χάρη στα πλεονεκτήματα του σχεδιασμού και της διεπαφής με τον χρήστη. Σήμερα, η υπηρεσία έχει πάνω από 4 εκατομμύρια καθημερινούς ενεργούς χρήστες, εκ των οποίων οι 1,25 εκατομμύρια πληρώνουν για να την έχουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΛΙΣΤΑΣ ΣΤΟ FORTUNEGREECE

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα