IKEA – Intersport: “Εκτίναξη” πωλήσεων ακόμη και στην ημικανονικότητα

IKEA – Intersport: “Εκτίναξη” πωλήσεων ακόμη και στην ημικανονικότητα
Κολλάζ από φωτογραφίες του shutterstock

Κατά 80% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των ΙΚΕΑ και Intersport τις λίγες μέρες του Απριλίου και του Μαΐου, όπου και η ελληνική αγορά βγήκε από το σκληρό lockdown.

«Μπουμ» της ζήτησης τις λίγες μέρες του Απριλίου και του Μαΐου, όπου και η ελληνική αγορά βγήκε από το σκληρό lockdown, καταγράφουν τα δίκτυα της ΙΚΕΑ και της Intersport. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου Φουρλή που αναπτύσσει τα παραπάνω εμπορικά concepts έως τα μέσα Μάϊου οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση κατά 80%, ποσοστό ωστόσο που δεν συγκρίνεται απόλυτα με το περυσινό αντίστοιχο δίμηνο – καθώς το 2020 στο συγκεκριμένο διάστημα η αγορά ζούσε το πρώτο σκληρό lockdown (υπενθυμίζεται πως πέρυσι η αγορά ήταν κλειστή από τα μέσα Μαρτίου έως τα μέσα Μάϊου).

Ωστόσο, ο όμιλος έχει ενδείξεις πως η ζήτηση είναι ισχυρή εφόσον εισερχόμαστε σε περίοδο σχετικής κανονικότητας. Είναι ενδεικτικό πως το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, οι πωλήσεις της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά 34,1% με την αγορά κλειστή και παρά τη θεαματική άνοδο των online πωλήσεων ενώ αντίθετα τους ίδιους μήνες οι πωλήσεις των ΙΚΕΑ σε Βουλγαρία και Κύπρο (όπου ο όμιλος δραστηριοποιείται) αυξήθηκαν κατά 15,6%.

Αντίστοιχα, τα δίκτυα αθλητικών της Intersport και της Athlete’s Foot στο α’ τρίμηνο της χρονιάς εμφάνισαν πτώση πωλήσεων κατά 11,9% αλλά αύξηση κατά 9% στο εξωτερικό (Κύπρος, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία.

Έτσι στο α’ τρίμηνο του 2021, ο όμιλος υπέστη σε ενοποιημένη βάση απώλεια πωλήσεων 10,5% (με τις online πωλήσεις αθροιστικά σε όλες τις αγορές να εκτοξεύονται κατά 142,2%.

Η διοίκηση του ομίλου επισήμανε πως παρά την επιστροφή στην κανονική λειτουργία της αγοράς, το γεγονός των περιορισμών εισόδου πελατών (κυρίως σε καταστήματα μεγάλου μεγέθους όπως η ΙΚΕΑ) αλλά και το γεγονός του ότι δεν λειτουργούν τα εστιατόρια εντός των συγκεκριμένων καταστημάτων (που παράγουν το 6% του τζίρου), «φρενάρουν» τις προσδοκίες για τους επόμενους μήνες.

Παρόλα αυτά ο όμιλος συνεχίζει τις επενδύσεις ύψους 22-24 εκατ.ευρώ το 2021. Στόχος είναι δημιουργία 4 νέων καταστημάτων Intersport, αλλά και δύο ακόμη μίνι ΙΚΕΑ, εκ των οποίων το ένα στη Βουλγαρία με ορίζοντα λειτουργίας το φθινόπωρο και το δεύτερο στην Αθήνα, που θα εγκαινιαστεί πριν τα Χριστούγεννα.

Πέρα από τις επεκτάσεις ωστόσο ο όμιλος προχωρά και σε αναδιαρθρώσεις. Έτσι, έως το τέλος Ιουνίου αναμένεται να μειώσει στο μισό το εμβαδό των ΙΚΕΑ σε Γιάννενα και Λάρισα, διαθέτοντας τους υπόλοιπους χώρους σε υπομισθωτές. Η σοβαρότερη ωστόσο στροφή αφορά στην αγορά της Τουρκίας, όπου έως το τέλος Ιουνίου αναμένεται να έχει κλείσει 12 από τα 23 καταστήματα Intersport που διατηρούσε στη χώρα, αλλά και να επανεξετάσει σε δεύτερο χρόνο τη βιωσιμότητα των υπολοίπων.

Τέλος, ο όμιλος έως τον Ιούλιο εκτιμά ότι θα έχει ολοκληρώσει τη σύσταση της νέας εταιρείας εκμετάλλευσης ακινήτων Trade Estate, η οποία διαθέτει ήδη στο χαρτοφυλάκιο της ακίνητα εύλογης αξίας ύψους 184 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου η υπό σύσταση AEEAΠ έχει παράλληλα υπό διαπραγμάτευση τρία νέα projects και προκαταρκτικές επαφές και για άλλα ακίνητα, εκτιμώντας ότι σε βάθος διετίας θα έχει διπλασιάσει την αξία αποτίμησης των ακινήτων της.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα