Ο νεαρότερος αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος της Ευρώπης είναι Εσθονός

Aριστερά ο Μartin Villig και δεξιά ο Μarcus Villig, δηλαδή ο νεαρότερος αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος της Ευρώπης.
Aριστερά ο Μartin Villig και δεξιά ο Μarcus Villig, δηλαδή ο νεαρότερος αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος της Ευρώπης. ΕΥ

Ο Markus Villig έγινε στα 19 ο νεαρότερος ιδρυτής εταιρίας αξίας ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Δούλευε το δημιούργημα του από τα 13. Σήμερα είναι ο νεαρότερος αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος της Ευρώπης.

Ο νεαρότερος αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος της Ευρώπης, στα 19 έγινε ο νεαρότερος ιδρυτής εταιρίας αξίας ενός δισεκατομμυρίου ευρώ και ο νεαρότερος CEO ευρωπαϊκής εταιρίας αξίας τουλάχιστον 1.000.000.000 ευρώ.

Το ‘δημιούργημα’ του αξίζει σήμερα 8 δισεκατομμύρια και έχει 100.000.000 χρήστες, σε 45 χώρες.

ADVERTISING

Ποιο είναι αυτό;

Πρώτα θα δούμε ποιος είναι ο 28χρονος -σήμερα- Markus Villig.

Ο μεγαλύτερος αδελφός του, Μartin ήταν μέλος της μεγαλύτερης τεχνολογικής ανακάλυψης που πρόσφερε η Εσθονία στον πλανήτη το 2003, όταν το Skype έγινε το πρώτο δωρεάν μέσο που συνέδεε όλη τη Γη, με ήχο, κείμενο και εικόνα.

Εμπνευσμένος από τον Martin, ο Markus άρχισε να ασχολείται με την πληροφορική πριν καν γίνει έφηβος. Στα 12 αποφάσισε πως το μέλλον του θα ήταν σχετικό με τη δημιουργία εφαρμογών -που τότε ήταν στα σπάργανα.

Στην τελευταία τάξη του λυκείου αποφάσισε να λύσει το πρακτικό πρόβλημα που είχε η χώρα του με τις μεταφορές. Ζούσε στο Τάλιν και είχε κουραστεί να περιμένει μια ώρα έως ότου να βρει ταξί και σκέφτηκε να φτιάξει μια σχετική υπηρεσία.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούσαν να βλέπουν όλα τα διαθέσιμα ταξί, να κλείνουν αυτό που προτιμούν και μετά να αξιολογούν τον επαγγελματισμό των οδηγών.

Την ονόμασε Taxify.

(παρεμπιπτόντως, η Uber υπήρχε ήδη, αλλά ο Villig δεν είχε σχετική γνώση).

Όταν δεν ασχολείτο με τα τεχνολογικά ζητήματα, πήγαινε στις ‘πιάτσες’ των ταξί και προσπαθούσε να πείσει τους οδηγούς να εγγραφούν στην υπηρεσία του. Μετά αρκετούς μήνες (όταν αποφοίτησε από το λύκειο), κατάφερε να πείσει 50 να τον εμπιστευτούν. Για την εξεύρεση πελατών εμπιστεύτηκε την πλατφόρμα του πανεπιστημίου του και εξασφάλισε 600 μετέχοντες.

Ρίσκαρε τα πάντα στο όραμα του

Επειδή ένιωσε πως δεν είχε τις γνώσεις που χρειάζονταν για να ‘στήσει’ την εφαρμογή, έπεισε -έπειτα από μήνες προσπάθειας- τους γονείς του να του εμπιστευτούν τα χρήματα που είχαν ‘μαζέψει’ για τις σπουδές του. Ήταν 5.000 ευρώ.

Τα έδωσε σε έναν επαγγελματία που του παρέδωσε μια ανεπαρκή υπηρεσία. Έτσι πείστηκε να τον βοηθήσει ο αδελφός του, Μartin και μετά το ‘ζητείται προγραμματιστής’ στα social media, προστέθηκε ο Oliver Leisalu -ο μόνος που απάντησε στην ‘αγγελία’.

Oι τρεις τους είναι σήμερα οι συνιδρυτές της Bolt -με τη μετονομασία από Taxify να γίνεται το 2019.

Ο Markus ήταν από την αρχή έως σήμερα ‘οικονόμος’ σε όλα. Ενώ ο ανταγωνισμός ζητούσε έως 25% από τα κόμιστρα των οδηγών, εκείνος έπαιρνε 15% και έτσι μπορούσε να προσφέρει ευνοϊκότερες τιμές και στους πελάτες.

Ενώ ο ανταγωνισμός προσπαθούσε να επεκταθεί σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης και των ΗΠΑ -και βρέθηκε αντιμέτωπος με πολλά νομικά θέματα που έπρεπε να λυθούν-, εκείνος πήγε στην Αφρική, όπου ‘ενεργοποίησε’ κυρίως τις μηχανές -αντί των αυτοκινήτων-, ενώ είχε και υπηρεσία ασφαλείας (ένα SOS πάνω στα οχήματα). 

Και ενώ όλοι οι άλλοι επένδυαν σε αυτοκίνητα, εκείνος προτίμησε άλλα μέσα, όπως τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά μονοπάτινα που πια υπάρχουν σε πολλές πόλεις της Ευρώπης -και όχι μόνο. Αυτά χρησιμοποιεί και για τις υπηρεσίες delivery.

Μετά πρόσθεσε το share ride, δηλαδή αυτοκίνητα που ενοικιάζεις ας πούμε στη Συγγρού και πηγαίνεις έως τη Βάρη, όπου και το αφήνεις -πληρώνοντας για την απόσταση που έκανες. Ακολούθως, όποιος θέλει μπορεί να το πάρει από εκεί και να πάει όπου επιθυμεί -με τη χρήση πάντα του σχετικού app.

Όπως περνούσε από το ένα επίπεδο στο άλλο, έκανε άπειρες επαφές με επενδυτές. Στην συντριπτική πλειοψηφία των απέρριπταν. Του αρκούσε ένα ‘ναι’. Το άκουσε από έναν Σουηδό angel investor.

Μετά άκουσε και ένα δεύτερο από την Daimler (ενδεχομένως να τη ξέρετε ως Mercedes-Benz Group AG) που επένδυσε 170.000.000 στο όραμα του Villig -γνωρίζοντας πως το πήξιμο στους δρόμους πολλών πόλεων έχει ήδη οδηγήσει πολλούς να εγκαταλείψουν τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν πως θα γίνουν πολλοί περισσότεροι.

Πλέον σε αυτούς που έχουν επενδύσει πολλά χρήματα στις ιδέες του Villig είναι και ο κινεζικός κολοσσός μεταφορών Didi Chuxing. 

Το νέο προϊόν του Villig είναι υπηρεσία που θα επιτρέπει στους ανθρώπους να ενοικιάζουν το αυτοκίνητο τους, μέσω της εφαρμογής και να εξασφαλίζουν εγγυημένο μηνιαίο εισόδημα. Έκανε ντεμπούτο στην Εσθονία και τη Λετονία το 2021 και τώρα επεκτείνεται σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Ταξί, Ευρώπη
SHARE:

24Media Network