Πέντε πρώτες συμβουλές για νεοφυείς επιχειρήσεις

Πέντε πρώτες συμβουλές για νεοφυείς επιχειρήσεις

Πέντε πράγματα που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου αν ξεκινάς τη δική σου επιχείρηση.

Μια καλή ιδέα μπορεί να είναι μια καλή αρχή. Μπορεί να είναι το κίνητρο για να ξεκινήσεις κάτι δικό σου, τη δική σου επιχείρηση. Για να υπάρχει όμως και ανάλογη συνέχεια, υπάρχουν πολλά πράγματα που θα πρέπει να λάβει κάποιος υπόψιν του για τον δρόμο προς την επιτυχία.

Οι συνεργάτες, το κεφάλαιο και οι κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που πλαισιώνουν ιδανικά μια καλή, καινοτόμα ιδέα και την κάνουν να ξεχωρίζει. Αυτό όμως που χρειάζεται μια startup για ένα καλό ξεκίνημα είναι ένας "σύμμαχος" που με τις σωστές συμβουλές και τη σωστή καθοδήγηση θα βοηθήσει τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από αυτή την "καλή ιδέα".

Η Εθνική Τράπεζα μπορεί να είναι αυτός ο "σύμμαχος". Διοργανώνοντας τον 10ο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας, έχει ως στόχο να αναδείξει και να επιβραβεύσει πρωτότυπες ιδέες βασισμένες στις νέες τεχνολογίες και να προωθήσει την καινοτομία στην Ελλάδα. Ο Διαγωνισμός αποτελεί δράση του προγράμματος NBG Business Seeds για τη στήριξη της καινοτόμου επιχειρηματικότητας. Αποσκοπεί στην ενίσχυση και τη στήριξη της δημιουργικότητας, ειδικά των νέων, και στην καλλιέργεια κουλτούρας καινοτομίας.

Αν λοιπόν έχεις μια ιδέα που ξεχωρίζει, αυτός ο Διαγωνισμός μπορεί να είναι η μεγάλη ευκαιρία σου και μπορείς να την υποβάλλεις εδώ μέχρι την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου και ώρα 15:00. Εμείς σου δίνουμε πέντε πρώτες βασικές συμβουλές για την νεοσύστατη επιχείρησή σου.

#1 Δώσε σημασία στις ανάγκες της αγοράς

Μια καλή ιδέα από μόνη της δεν είναι αρκετή. Είναι ένα πολύ καλό πρώτο βήμα, ωστόσο αυτό που θα πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου είναι και οι ανάγκες της αγοράς. Οφείλεις να εξετάσεις αν η αγορά χρειάζεται και μπορεί να υιοθετήσει την ιδέα σου. Μπορεί αυτή η ιδέα να είναι η καλύτερη του κόσμου, αλλά αν δεν υπάρχει η ζήτηση ή αν δεν μπορεί να δημιουργηθεί η ζήτηση δεν έχει νόημα.

#2 Διαφοροποίησε το προϊόν σου

Αν υπάρχει πράγματι η ζήτηση στην αγορά, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει το προϊόν σου να διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα, προκειμένου να ξεχωρίζει από άλλα του ανταγωνισμού. Ουσιαστικά, αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να πείσεις τον καταναλωτή να αγοράσει κάτι από εσένα αντί από κάποιον άλλο. Είτε πρόκειται για προϊόντα είτε για υπηρεσίες. Επομένως, πρέπει να βρεις τον τρόπο να το πετύχεις.

#3 Θέσε στόχους

Το "άλφα και το ωμέγα" όταν ξεκινάς κάτι δικό σου είναι να έχεις θέσει έναν πρωταρχικό στόχο. Ο στόχος είναι κάτι εξαιρετικά σημαντικό για να μπορείς να κινείσαι έχοντας στο μυαλό σου το πού θες να φτάσεις. Ο στόχος αυτός μπορεί να αφορά την επιχείρηση αυτή καθ' αυτή ή το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι και το τι περιμένεις από αυτό έχοντας θέσει ένα συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο.

#4 Φτιάξε ένα business plan

Πολύ σημαντικό βήμα, ίσως το πιο σημαντικό και καθοριστικό για το μέλλον της επιχείρησής σου. Το business plan είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για την ανάπτυξη της επιχείρησής σου. Εκτός από σημαντικό όμως, είναι και απαραίτητο, ώστε μια επιχείρηση να λάβει υπόψιν της μια σειρά σπουδαίων παραμέτρων και να χαράξει μια σωστή στρατηγική. Σκέψου μακροπρόθεσμα, γνώρισε και θέσε τους στόχους σου, ρύθμισε τα οικονομικά σου και κάνε τις προβλέψεις σου. Να είσαι πρόθυμος να αναπροσαρμόζεις το business plan σου κάθε φορά που προκύπτουν νέα στοιχεία, ανάγκες ή δυσκολίες.

#5 Πάρε ρίσκα

Όταν ξεκινάς τη δική σου επιχείρηση, το σίγουρο είναι ότι ένα σχέδιο δράσης θα σε βοηθήσει πολύ. Ωστόσο, πολλές φορές πρέπει να βγεις από το comfort zone σου και να μη φοβηθείς να πάρεις ρίσκα που είναι πολύ πιθανό να σε βοηθήσουν και να σου δώσουν το boost που χρειάζεσαι.

SHARE: