Σπ. Θεοδωρόπουλος: Ο Mr Chipita αποκάλυψε την μεγαλύτερη ανησυχία του

Σπ. Θεοδωρόπουλος: Ο Mr Chipita αποκάλυψε την μεγαλύτερη ανησυχία του

Πως συνέλαβε ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος την ιδέα του συσκευασμένου κρουασάν και τα όνειρα του για την Chipita

Ο άνθρωπος που κατάφερε να δημιουργήσει τον πλέον διεθνοποιημένο ελληνικό όμιλο στον κόσμο, με εργοστάσια σε τέσσερις ηπείρους και 2. δισ. πελάτες μίλησε χθες στο συνέδριο του ΣΕΒ για τις μικρομεσαίες επιχείρησεις. Ο λόγος για τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο της Chipita που αποκάλυψε ότι την ιδέα του συσκευασμένου κρουασάν την συνέλαβε στην δεκαετία του ‘70 όταν ως φοιτητής δοκίμασε σε μία κρουασαντερί στην Πατησίων για πρώτη φορά το προϊόν.

« Εκείνη την εποχή το βασικό προϊόν της Chipita ήταν τα γαριδάκια. Όμως είχαμε “πόλεμο” καθώς θέλανε να τα βγάλουν από κυλικεία των σχολείων, και γενικώς ήταν ένα προϊόν που δεν το έπαιρνε κανένας στα σοβαρά. Όταν μέσω μία άλλης μικρής εταιρείας που είχα στην παραγωγή πραλίνας επισκέφθηκα την κρουασαντερί που αγόραζε μεγάλες ποσότητες πραλίνας είδα το κρουασάν θεώρησα ότι αυτό το προϊόν αν καταφέρουμε να το συσκευάσουμε και το κάνουμε μακράς διάρκειας θα διαφοροποιηθούμε από ότι είχε γίνει έως τότε στην αγορά του σνακ».

Αυτή την διαφοροποίηση και την καινοτομία θεωρεί ότι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις για να πετύχουν. «

Οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν στην καινοτομία. Η Ελλάδα δεν μπορεί να έχει τα φθηνότερα προϊόντα καθώς υπάρχουν σήμερα χώρα με τόσο χαμηλό εργατικό κόστος που είναι αδύνατον να τις ανταγωνιστούμε. Δεν μπορούμε να έχουμε προϊόντα τεχνολογίας αιχμής κυρίως γιατί είμαστε μία μικρή αγορά. Άρα το μόνο που μας μένει είναι η καινοτομία, και στην Ελλάδα έχουμε αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν επενδύσει σημαντικά στην καινοτομία. Είναι κάτι που πρέπει να μπει στην κουλτούρα και στην νοοτροπία των νέων επιχειρηματιών

».

 

Αντίθετα κρατάει “ μικρό καλάθι σε ότι αφορά τις νεοφυείς επιχειρήσεις. «Τα start ups πιστεύω ότι έχουν υπερεκτιμηθεί. Μία χώρα δεν μπορεί να ζήσει μόνο από start ups. Σήμερα όλα τα νέα παιδιά θέλουν να βρουν μία τεχνολογική καινοτομία η οποία θα πετύχει πολύ γρήγορα, σε τρία τέσσερα χρόνια να βρεθεί κάποιος πολύ μεγάλος να τους “σκάσει χοντρά λεφτά” για να τους εξαγοράσει, να έχουν την πρώτη τους επιτυχία και μετά να συνεχίσουν στο επόμενο βήμα τους. Δεν γίνεται όμως έτσι, ίσως να γίνεται σε κάποιος λίγους όμως δεν μπορούμε να ζήσουμε όλοι από αυτό, ούτε όλοι μπορούμε να ονειρευόμαστε αυτό. Πρέπει να παράγουμε, πρέπει να κοιτάξουμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας και τους υπόλοιπους τομείς. Η οικονομία έχει παρά πολλούς κλάδους που υπάρχουν ευκαιρίες».

Αναφερόμενος στον δικό του προσωπικό στοίχημα ανέφερε « Για εμένα ο πιο δύσκολος στόχος από εδώ και πέρα είναι η παράδοση της σκυτάλης στην επόμενη γενιά. Είναι ένας στόχος τον οποίο πάρα πολλοί επιχειρηματίες με μεγάλη καριέρα σε όλη την ζωή τους σε αυτό τον στόχο απέτυχαν. Και υπάρχουν αντίθετα επιχειρηματίες που έκαναν μέτρια καριέρα αλλά στο θέμα του πως παρέδωσαν την σκυτάλη ήταν πραγματικά αξιοθαύμαστοι. Για εμένα η μεγαλύτερη ανησυχία μου και η μεγαλύτερη έγνοια μου είναι να παραδοθεί η σκυτάλη με έναν σωστό τρόπο καθώς η ποιότητα της ζωής χιλιάδων ανθρώπων εξαρτάται από αυτή την κίνηση (σ.σ. εννοεί τους εργαζόμενους στον όμιλο Chipita) αλλά υπάρχουν και πολλά ακόμη που έχουν να γίνουν και θα είναι κρίμα να μην συνεχίσει μία ελληνική, διεθνοποιημένη, επιχείρηση την παρουσία της στον τόπο που δημιουργήθηκε. Πιστεύουμε και θέλουμε η Chipita να μείνει εδώ, να έχει έδρα εδώ, να φορολογείται εδώ και δίνει προκοπή και δουλείες στη Ελλάδα».

Τέλος τόνισε την σημασία βελτίωσης του εθνικού μας «brand». «
Όταν άρχισα μετά την πτώση του Τείχους να πηγαίνω στις χώρες του πρώην Ανατολικού Μπλόκ κατάλαβα ότι η εθνικότητα εκτός από το διαβατήριο είναι και λίγο brand. Αν πούμε την λέξη Βούλγαρος, Ρουμάνος, Αλβανός, Πολωνός, εκείνη την στιγμή μας έρχονται διάφορα χαρακτηριστικά στο μυαλό. Με αυτή την έννοια λοιπόν η εθνικότητα έχει και την μορφή brand. Είναι σε μεγάλο βαθμό στο χέρι μας να διαμορφώνουμε το brand «Έλληνας», «Ελληνίδα», «Ελλάδα» με ένα τρόπο που μπορεί να είναι θετικό για όλους μας.

Δυστυχώς αυτή την στιγμή το brand «Ελλάδα» δεν σκοράρει ψηλά αυτή την στιγμή, όμως όλα στην οικονομία είναι κυκλικά. Κάποτε σκοράραμε πάρα πολύ ψηλά, τώρα σκοράρουμε χαμηλά, εγώ πιστεύω ότι αν προσπαθήσουμε όλοι μαζί θα σκοράρουμε πάλι ψηλά». 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα