Τα Starbucks τολμούν και ανοίγουν στην Ιταλία – Αυτό είναι το πρώτο εντυπωσιακό κατάστημα

Τα Starbucks τολμούν και ανοίγουν στην Ιταλία – Αυτό είναι το πρώτο εντυπωσιακό κατάστημα
To νέο Starbucks στο Μιλάνο (AP Photo/Luca Bruno)

Με μότο "ανοίγουμε στην πόλη που μας άνοιξε τα μάτια" τα Starbucks μετά από πολύχρονη καθυστέρηση ρίχντονται από σήμερα στην αγορά της Ιταλίας

Έχοντας παρουσία σε 76 χώρες με 27.500 καταστήματα τα Starbucks μετά από αναβολή σε αναβολή το πήραν απόφαση και ανοίγουν σήμερα στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο Μιλάνο. Αν αναλογιστεί κανείς ότι το πρώτο τους κατάστημα Starbucks άνοιξε στην Ευρώπη πριν από 20 χρόνια στην Μεγάλη Βρετανία, στην Ελλάδα πριν από 16 χρόνια και ότι η Ιταλία είναι η 24η χώρα που εισέρχονται στην Ευρώπη (σ.σ. οι μόνες χώρες που δεν έχει παρουσία είναι τα δυτικά Βαλκάνια, οι χώρες της Βαλτικής, η Μολδαβία και η Ουκρανία) καταλαβαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά.

Το να πάει κάποιος να πουλήσει εσπρέσο και καπουτσίνο στους Ιταλούς είναι σαν να πηγαίνει να πουλήσει πάγο στους Εσκιμώους. Πως προσεγγίζεις μία αγορά που ο καφές είναι ιεροτελεστία και οι μεγαλύτερες εταιρείες εσπρέσσο που κυριαρχούν στον κόσμο έχουν ξεκινήσει από εδώ; Ο Howard Schultz, ο άνθρωπος που συνέλαβε την ιδέα των Starbucks και τα έφθασε μέχρι εδώ που είναι σήμερα δεν τόλμησε ποτέ να κάνει το μεγάλο βήμα. Η είσοδος στην Ιταλία αναβαλλόταν από χρονιά σε χρονία και τελικά υλοποιήθηκε την χρονιά που ο Schultz έφυγε από την εταιρεία για να προετοιμαστεί να διεκδικήσει την προεδρία στις Ηνωμένες Πολιτείες.

To νέο Starbucks στο Μιλάνο (AP Photo/Luca Bruno) AP

Το μότο για τα εγκαίνια του πρώτου Starbucks στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο Μιλάνο είναι “ανοίγουμε στην πόλη που μας άνοιξε τα μάτια” κρύβει από πίσω την πραγματική ιστορία της δημιουργίας της μεγαλύτερης αλυσίδας καφέ στον κόσμο. Ο Schultz εργάζονταν στα Starbucks από το 1982, τότε ακόμη ήταν η κλασική αμερικανική καφετέρια όπου η σερβιτόρα γύριζε από τραπέζι σε τραπέζι με την κανάτα και γέμιζε τις κούπες. Λίγο καιρό αργότερα σε ένα ταξίδι του στο Μιλάνο ο Schultz είδε τι πραγματικά σημαίνει εσπρέσσο και κουλτούρα του καφέ. Γυρίζοντας προσπάθησε να πείσει τα αφεντικά του ότι το μέλλον είναι στα espresso bars. Εκείνοι συνέχισαν την δουλειά τους και όταν ο Schultz κατάφερε να μαζέψει κάποια χρήματα άνοιξε την δική του αλυσίδα, με βάση τα ιταλικά πρότυπα, και με τα λεφτά που έβγαλε κατάφερε να εξαγοράσει την Starbucks από τα πρώην αφεντικά του.

To νέο Starbucks στο Μιλάνο (AP Photo/Luca Bruno) AP

Μετά από όλα αυτά η είσοδος στην ιταλική αγορά δεν θα μπορούσε να μην γίνει από το Μιλάνο και φυσικά δεν θα μπορούσε να γίνει με ένα “τυπικό” κατάστημα. Το κτίριο που στεγάζεται σχεδιάστηκε στις αρχές του περασμένου αιώνα από τον Luigi Broggi για να φιλοξενήσει το χρηματιστήριο του Μιλάνο ήταν για δεκαετίες το κεντρικό ταχυδρομείο της πόλης και βρίσκεται σε ελάχιστη απόσταση από τον καθεδρικό του Duomo.

Είναι ένα από τα τρία καταστήματα ναυαρχίδες που φέρουν την ονομασία Starbucks Reserve. Το πρώτο άνοιξε στο Σιάτλ που είναι και έδρα και η πόλη που ξεκίνησε η αλυσίδα και το δεύτερο στην Σαγκάι που είναι και αυτό με την μεγαλύτερη κίνηση. Για το επόμενο διάστημα έχουν προγραμματιστεί άλλα τρία σε Νέα Υόρκη, Σικάγο και Τόκιο.

Η έλευση στην Ιταλία φυσικά και δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα. Σύμφωνα με το Reuters η ένωση καταναλωτών Codacons κατέφυγε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της γειτονικής χώρας κατηγορώντας την Starbucks για τις υψηλές τιμές διάθεσης του εθνικού ροφήματος.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα