ΤΑΙΠΕΔ: Χρονιά σταθμός το 2021 για Αττική Οδό, Ελληνικό, Εγνατία, και Λιμάνια

ΤΑΙΠΕΔ: Χρονιά σταθμός το 2021 για Αττική Οδό, Ελληνικό, Εγνατία, και Λιμάνια
Eurokinissi

Ποια μεγάλα έργα και πώς θα προχωρήσουν μέσα στην επόμενη χρονιά. Τον Δεκέμβρη κατατίθενται προσφορές για την αποκρατικοποίηση της Εγνατίας, ενώ ξεκινά ο διαγωνισμός για την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Την Άνοιξη του 2021 προγραμματίζεται από το ΤΑΙΠΕΔ η προκήρυξη ακόμα δυο αποκρατικοποιήσεων για λιμάνια. Αυτή τη φορά, σύμφωνα με πληροφορίες τη σκυτάλη παίρνουν τα λιμάνια Ηρακλείου και Βόλου. Τα δύο λιμάνια θα εκχωρήσουν το πλειοψηφικό μοντέλο των μετοχών τους.

To λιμάνι του Ηρακλείου περιλαμβάνει πέντε προβλήτες, οι οποίοι διευκολύνουν την κυκλοφορία πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και γενικού φορτίου, containerships, καθώς, επίσης πλοίων της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας. Επίσης, εξυπηρετεί αλιευτικά σκάφη και yachts. Το επενδυτικό ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στα τμήματα ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας.

Το λιμάνι του Βόλου θεωρείται και κόμβος για scrap, ενώ στα τέλη Οκτωβρίου δόθηκε το «πράσινο φως» από το Υπουργείο Ναυτιλίας, σχετικά με το έργο της μελέτης ολοκλήρωσης του προβλήτα 3. Εδώ θεωρείται πολύ πιθανον να έχουμε και πάλι αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον.

Ταυτόχρονα προετοιμάζεται για τις 11 Δεκεμβρίου η πολύκροτη κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για την αποκρατικοποίηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού. Τα επτά σχήματα είναι έτοιμα για τη μάχη και παρά τις φωνές που επιμένουν ότι θα δοθεί νέα παράταση, στο ΤΑΙΠΕΔ δεν φαίνεται να υποστηρίζουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Μέσα στο 2021 θα ξεκινήσει και ο πολύκροτος διαγωνισμός για την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού (25 έτη) με το ενδιαφέρον που καταγράφεται να ξεπερνά όχι μόνο τα ελληνικά αλλά και τα Ευρωπαϊκά σύνορα. Στον αέρα είναι ήδη διαγωνισμοί για την πρόσληψη συμβούλων.

Σε πλήρη εξέλιξη και άλλοι διαγωνισμοί

Το 2021 όμως θα συνεχίσει και το πρόγραμμα με την ωρίμανση των διαγωνισμών για την αξιοποίηση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας που ξεκίνησαν με έντονο ενδιαφέρον πριν από ένα μήνα περίπου. Πηγές με γνώση του θέματος θεωρούν ότι το τρίτο τρίμηνο του 2021 υπολογίζεται ότι θα δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές ενώ το οικονομικό κλείσιμο υπολογίζεται για το 2022.

Το μεγαλύτερο επίτευγμα όλων όμως θεωρείται το περιβόητο οικονομικό κλείσιμο του Ελληνικού με πηγές κοντά στο θέμα να αναφέρουν ότι πλέον είμαστε πολύ κοντά. Σε χθεσινή τηλεδιασκεψη με χρηματισητηριακούς αναλυτές ο επικεφαλής της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου ανέφερε πως το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται στο πρώτο δίμηνο 2021.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα