Τουρισμός, η ώριμη βιομηχανία που παράγει εισόδημα παρά την κρίση

Τουρισμός, η ώριμη βιομηχανία που παράγει εισόδημα παρά την κρίση

Διαβάστε ένα άρθρο (συμμετοχή στις "Γνώμες" του NEWS 247) για τη διαχρονική και παρά την κρίση δυναμική της "βαριάς" ελληνικής βιομηχανίας, του τουρισμού

Έχουμε μια ώριμη εξαγωγική βιομηχανία που παράγει εισόδημα παρά την κρίση: τον Τουρισμό.

Έχουμε ήδη πληρώσει όλες τις βασικές  υποδομές: αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμους, ξενοδοχεία, μαγαζιά και μουσεία. Υπάρχουν τρεις σχετικά απλές  πολιτικές για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των υποδομών: η πολιτική χορήγησης βίζα, η πολιτική αερομεταφορών, και η πολιτική θαλάσσιου τουρισμού. Αν λύσουμε τα χέρια της τουριστικής βιομηχανίας στους τρεις αυτούς τομείς, τότε θα εισπράξουμε επιπλέον τουλάχιστον 5δις€ (σχεδόν 3% του ΑΕΠ) την επόμενη χρονιά που θα εφαρμοστούν. Μεμιάς θ’ ανακοπεί η ύφεση.

Σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ, η σημερινή διαδικασία χορήγησης βίζα στερεί στην Ελλάδα ως και 2,7% του ΑΕΠ, καθώς και 80-100χιλ θέσεις εργασίας. Και τα νούμερα  αυξάνονται αν θεσμοθετηθεί και η χορήγηση βίζας μακράς διάρκειας ή και άδειας παραμονής σε όσους αγοράζουν σπίτια άνω των 300χιλ€. Έχουμε ήδη 180 χιλιάδες αδιάθετα ακίνητα: αν το 5% πουληθεί σε τέτοια τιμή, προστίθενται άλλα 2,7δις€.

Η δεύτερη επέμβαση αφορά στο 70% του Τουρισμού που φτάνει στη χώρα μας με αεροπλάνο. Ο απλός τρόπος είναι η μείωση των φόρων, οι οποίοι αποτελούν πάνω από το 50% του κόστους των εισιτηρίων. Με βάση τη μέση δαπάνη ανά επισκέπτη (639€) και πετυχαίνοντας 20% αύξηση στις αεροπορικές αφίξεις με μείωση φόρων 35%, η οικονομία θα είχε επιπλέον 1,5δις€ άμεσα έσοδα ενώ το Δημόσιο θα αντιστάθμιζε πλήρως τα φορολογικά έσοδα.

Η Τρίτη πολιτική άμεσης ανταπόδοσης  είναι η άρση οποιουδήποτε καμποτάζ στο θαλάσσιο τουρισμό. Δε θέλουμε  να διώχνουμε κανένα μα κανένα πλοίο, όσο μικρό ή μεγάλο κι αν είναι, ό,τι σημαία και να έχει. Τα πλοία  είναι απλώς ένα μέσον: τους ανθρώπους θέλουμε να φέρουμε. Ο ανταγωνισμός για τις θέσεις ελλιμενισμού θα δώσει ανάπτυξη στις περιφερειακές μαρίνες, και σε συνδυασμό με φθηνές πτήσεις σε ακριτικούς προορισμούς  θα φέρει τους επιβάτες από τον Άραξο ως τη Σκιάθο, κι απ’ τη Λήμνο ως τη Σητεία. Ο ΣΕΤΕ υπολογίζει ότι μόνο από την κρουαζιέρα χάνουμε 1δις€ έσοδα λόγω του καμποτάζ, καθώς και 40χιλ. θέσεις εργασίας.

Οι μελέτες δείχνουν πως η  μισή μας ανάπτυξη την επόμενη  δεκαετία θα προέλθει από τον Τουρισμό. Με τρεις απλές πολιτικές παρεμβάσεις μπορούμε ν’ ανακόψουμε την ύφεση. Ας λύσουμε τα χέρια στον Τουρισμό να μας βγάλει από την κρίση.

* Ο Φώτης Κοκοτός ασχολείται με μελέτες και κατασκευές έργων τουριστικής φύσης (ξενοδοχεία, σπα, συνεδριακά, κ.ο.κ.) ενώ ταυτόχρονα επενδύει στην ανάπτυξη παραθεριστικών τουριστικών κατοικιών και αρθρογραφεί σχετικά με τον Τουρισμό και το Περιβάλλον. Στις εκλογές του 2012 ήταν υποψήφιος βουλευτής Λασιθίου με τη ΔΡΑΣΗ.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα