Οδήγηση μέχρι τα 100 και όποιον πάρει ο χάρος

Οδήγηση μέχρι τα 100 και όποιον πάρει ο χάρος
Πρέπει οι ηλικιωμένοι να διευκολύνονται για να ζουν καλύτερα, όχι για να οδηγούν στους ήδη επικίνδυνους ελληνικούς δρόμους. Rawpixel Ltd.

Θα ήταν περισσότερο δίκαιο και κοινωνικά επωφελές, η ευαισθησία απέναντι στους ηλικιωμένους να έχει άλλη στόχευση.

Είναι πολύ δύσκολο για οποιονδήποτε άνθρωπο να αποδέχεται τις αλλαγές που φέρνει ο πανδαμάτωρ χρόνος, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει αυτή η στάση να έχει και την θεσμική κάλυψη της Πολιτείας.

Όσο μεγαλώνουμε, διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν πράγματα που είτε δεν μπορούμε να τα κάνουμε όπως παλιά, είτε καθόλου, αλλά επιμένουμε να τα κάνουμε.

Ανθρώπινο και κατανοητό. Το “σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν”, δεν πρέπει να είναι η λογική μιας σύγχρονης κοινωνίας.

Αυτό ίσως σκέφτηκαν και οι συντάκτες του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει και την κατάργηση της επανεξέτασης των κατόχων αδειών οδήγησης που επιθυμούν να ανανεώσουν το δίπλωμά τους και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών.

Θα ήταν περισσότερο δίκαιο και κοινωνικά επωφελές, η ευαισθησία απέναντι στους ηλικιωμένους να έχει άλλη στόχευση. Για παράδειγμα αξιοπρεπείς συντάξεις, καλύτερες υπηρεσίες, βοήθεια στο σπίτι, βοήθεια στις μετακινήσεις τους  και πολλά άλλα που μπορούν να διευκολύνουν έναν ηλικιωμένο να ζει καλύτερα.

Πρέπει λοιπόν οι ηλικιωμένοι να διευκολύνονται για να ζουν καλύτερα, όχι για να οδηγούν στους ήδη επικίνδυνους για πολλούς άλλους λόγους ελληνικούς δρόμους.

 “Η εξέταση ήταν υποτυπώδης (οδήγηση σε ένα δρόμο 500-800 μέτρων) και γι’ αυτό οι απορριφθέντες ήταν πολύ λίγοι. Αμφισβητείται αν το μέτρο αυτό επιφέρει αποτελέσματα στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας”, αναφέρουν οι συντάκτες του νομοσχεδίου.

Ας τα πάρουμε με τη σειρά.

“Η εξέταση ήταν υποτυπώδης και οι απορριφθέντες πολύ λίγοι”. Μάλιστα. Άρα υποτυπώδης η εξέταση, καταργούμε την εξέταση. Δεν σκέφτηκε κανείς ότι αφού προηγηθούν οι ιατρικοί έλεγχοι, θα μπορούσε να γίνεται κανονική εξέταση, μιας και ακόμα και αν ένας ηλικιωμένος είναι απολύτως υγιής σίγουρα δεν θα έχει τα ίδια αντανακλαστικά. Δεν φταίει ο ίδιος, αλλά τα είπαμε. Ο δυνάστης χρόνος.

“Αμφισβητείται αν το μέτρο επιφέρει αποτελέσματα στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας”.

Πρώτον, οι συντάκτες του νομοσχεδίου λογικά δεν θα έχουν μπει σε όχημα που οδηγεί κάποιος ηλικιωμένος συγγενής τους. Αν είχαν αυτή την αποκαλυπτική εμπειρία, που συνήθως μοιάζει με την οδήγηση του Αλ Πατσίνο  με τη Φεράρι στο “Άρωμα Γυναίκας” (ερμηνεύει τον τυφλό συνταγματάρχη Φρανκ Σλέηντ) – χωρίς όμως Φεράρι, Πατσίνο και happy end, ίσως είχαν διαφορετική άποψη.

Δεύτερον, ας δεχθούμε ότι το μέτρο της επανεξέτασης των ηλικιωμένων οδηγών, δεν βελτιώνει την οδική ασφάλεια. Τη βελτιώνει η κατάργηση της επανεξέτασης;;;

Δεν υπάρχει ένα βιολογικό όριο για το πότε κάποιος μπορεί να οδηγεί, όπως υπάρχουν και σε άλλες δραστηριότητες; Γιατί ένας 80χρονος να οδηγεί αυτοκίνητο και να μην πιλοτάρει για παράδειγμα και αεροπλάνο; Είναι θέμα αριθμού πιθανών θυμάτων;

Πηγές της ΝΔ ανέφεραν ως υποστηρικτικό της κατάργησης επιχείρημα ότι μόνο το 17% των τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται σε οδηγούς άνω των 74, ενώ η πλειοψηφία αφορά νέες ηλικίες με κύρια αιτία τη μέθη. Και αυτό τι σημαίνει; Ότι πρέπει να αυξήσουμε το ποσοστό;

Η γενοκτονία που συντελείται στους ελληνικούς δρόμους, έχει πολλές αιτίες. Από κακοτεχνίες στους δρόμους και ατιμωρησία, μέχρι την ψευτομαγκιά που συνδυάζει το αλκοόλ και τα ξεσπάσματα στο τιμόνι, επειδή είχες έναν καυγά λίγο πριν μπεις στο αυτοκίνητό σου. Εσχάτως έχει προκύψει και η ενασχόληση με το κινητό μας, ενώ οδηγούμε.

  Η Πολιτεία, πρέπει να παίρνει αποφάσεις για να σταματήσει να ρέει το αίμα στην άσφαλτο και όχι να παρουσιάζεται ως δήθεν ευαίσθητη με λάθος τρόπο και για λάθος λόγους.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα