Συνεχίζουν να τάζουν τα πάντα σε όλους, ακόμη και τα πιο απίθανα

Συνεχίζουν να τάζουν τα πάντα σε όλους, ακόμη και τα πιο απίθανα

Οι μνήμες των “σταμουλοκολλάδων” αφύπνισαν το αυτόματο σύστημα παραγωγής υποσχέσεων που συνεχίζει μετά από 40 χρόνια να δουλεύει σαν καινούριο

Πολλοί κατηγορούν την Κυβέρνηση ότι υποσχέθηκε τα πάντα σε όλους προκειμένου να πάρει την εξουσία, όπως διαχρονικά έκαναν οι ελληνικές Κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης. Την ώρα όμως που οι “όλοι” ζητούν την εξαργύρωση των υποσχεθέντων, αρχίζουν τα προβλήματα για την Κυβερνητική σταθερότητα. Σε μια προσπάθεια να τα φέρει βόλτα, συνεχίζει να υπόσχεται τα πάντα σε όλους όσους συνεχίζουν να την πιστεύουν. Αυτό με τη σειρά του υποθηκεύει έτι περαιτέρω το μέλλον μας.

Όπως έκανε δηλαδή ο “φιλοευρωπαιστής” Παναγιώτης Ρήγας, ο γραμματέας της Κεντρικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ανέλαβε το βαρύ έργο του “μασάζ’ στους οργίλους συνδικαλιστές του κλάδου των μέσων μαζικής μεταφοράς ανήμερα της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου. Για τους συνδικαλιστές, ξυπνήσαν μνήμες “σταμουλοκολλάδων” καθώς ο σκοπός της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΠ) -όπως περιγράφεται στο άρθρο 204- είναι η διαχείριση των περιουσιακών της στοιχείων με στόχο την μακροπρόθεσμη επαύξηση της αξίας τους, “με εγγυήσεις πλήρους διαφάνειας σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας”.

Παρ’ ότι ένας νόμος οφείλει να είναι (και εδώ που τα λέμε είναι) ξεκάθαρος, ο κος Ρήγας ούτε λίγο ούτε πολύ έχει μια ολοδική του ανάγνωση. «Πουθενά στο νόμο για το νέο Ταμείο δεν αναφέρεται ότι οι ΔΕΚΟ που περνούν σε αυτό θα πωληθούν. Δεν θα υπάρξουν απολύσεις και δεν θα γίνουν αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς» δήλωσε στους εμβρόντητους συνδικαλιστές προσθέτοντας ότι «Καταφέραμε να μην μπουν στο μικρό ΤΑΙΠΕΔ οι συγκοινωνίες και ο σιδηρόδρομος, που απαιτούσε η τρόικα». «Η ένταξη σας στο υπερ-Ταμείο δεν σημαίνει ιδιωτικοποίηση, αλλά αξιοποίηση».

Δεν γνωρίζω αν ο κος Ρήγας δάκρυσε όταν η Κυβέρνηση που έχει κορμό το κόμμα του ετοίμαζε το πολυνομοσχέδιο. Του είναι εύκολο όμως πολιτικά να διαχειριστεί την οργή των συνδικαλιστών για την ασυνέπεια που επιδεικνύει το κόμμα που εξελέγη με σημαία τον κρατισμό. Λέει απλώς για μια φορά ακόμη αυτό που θέλουν να ακούσουν οι συνδικαλιστές, ακόμη και αν εμφανώς πλέον δεν τον πιστεύουν. Ότι δηλαδή δεν θα αλλάξει τίποτε στις μεταφορές.

Όταν βέβαια οι πιο σκληροπυρηνικοί ζήτησαν να δεσμευθεί με νόμο η Κυβέρνηση για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των μεταφορών, έλαβαν ως απάντηση μισόλογα.

Ο κος Ρήγας αντιπροσωπεύει επάξια το φαύλο πολιτικό σύστημα που διέλυσε τη χώρα. Ορθώς το κόμμα του συμφώνησε (έστω και με βαριά καρδιά όπως λένε τα στελέχη του) να βάλει ένα τέλος στην κατασπατάληση των χρημάτων των φορολογουμένων. Οι δημόσιες μεταφορές είναι μνημείο διαφθοράς και αδυναμίας του κράτους να διοικήσει μια επιχείρηση. Οι συνδικαλιστές προφανώς αντιδρούν και ο Γραμματέας του κόμματος αποφασίζει να χρησιμοποιήσει παρελκυστικές τακτικές για να αποφύγει τη σύγκρουση με τις συντεχνίες που έχουν πάντοτε λυμένο το ζωνάρι.

Τι κερδίζει; Ενδεχομένως λίγο χρόνο και το δικαίωμα να πουλάει επαναστατικότητα, όπως δηλαδή έκαναν οι περισσότεροι πολιτικοί ανεξαρτήτως ιδεολογίας. Κανείς δεν τολμά να πει την αλήθεια. Εκπαιδεύονται στην ρητορεία της ισορροπίας. Δεν διστάζουν να πουν ψέματα ακόμη και για προφανή θέματα. Τα λένε δε με έναν τρόπο τέτοιο που να μην είναι απολύτως κατανοητά. Να επιδέχονται καλού κακού διάφορες ερμηνείες. Κάτι σαν χρησμοί δηλαδή.

Η “διαχείριση με στόχο την επαύξηση της αξίας με κανόνες ιδιωτικής οικονομίας” δεν μπορεί να σημαίνει διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των μεταφορών χωρίς καμία αλλαγή. Αν σκοπός είναι να μείνουν τα πάντα απαράλλαχτα, τότε ποιος ο λόγος να φτιάχνουμε ταμεία και κόντρα υπερ-ταμεία; Μόνο για να δημιουργούμε νέους οργανισμούς και έξοδα;

Ο κος Ρήγας έχασε την ευκαιρία του να διαφοροποιηθεί από το λαϊκίστικο πρότυπο του πολιτικού, το οποίο οι “διεθνιστές” της αριστεράς, κατακεραυνώνουν κατά κανόνα. Με το δόγμα  “ο σκοπός αγιάζει τα μέσα” δεν διστάζει να αρνηθεί κάτι που είναι ξεκάθαρο για Κάθε άνθρωπο που έχει τελειώσει το δημοτικό. Με την παρελκυστική τακτική του, θα έρθει σύντομα η ώρα που θα πρέπει να δώσει εξηγήσεις. Είτε στους συνδικαλιστές, είτε στην τρόικα με την οποία το κόμμα του συμφώνησε να ιδιωτικοποιήσει τις συγκοινωνίες, για να πάρει λεφτά.

*Ο Σταμάτης Ζαχαρός είναι Αρθρογράφος του NEWS 247 και Σύμβουλος Έκδοσης της 24 MEDIA ( @SZacharos).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα