Το επικίνδυνο παιχνίδι με τις καταλήψεις σχολείων για το Σκοπιανό

Φωτογραφία αρχείου
Φωτογραφία αρχείου EUROKINISSI

Η ΧΑ προσπαθεί να εκμεταλλευθεί την ανησυχία των πολιτών για τη συμφωνία των Πρεσπών για τους δικούς της ύπουλους σκοπούς και από κοντά κάποιοι αφελείς (ή όχι τόσο...) από τη ΝΔ σιγοντάρουν. Η πλειοψηφία των μαθητών όμως δίνει την απάντηση.

Η γράφουσα έχει διατυπώσει εξ αρχής τις ενστάσεις της απέναντι στη συμφωνία των Πρεσπών. Και φυσικά κάθε πολίτης που διαφωνεί έχει το δικαίωμα να εκφράσει τη διαφωνία του σε μία Δημοκρατία. Όμως από εκεί μέχρι να καπελώνει η Χρυσή Αυγή τις όποιες ανησυχίες και φόβους των πολιτών και να επιχειρεί να οργανώσει κύμα καθοδηγούμενων καταλήψεων στα σχολεία της χώρας, η απόσταση είναι μεγάλη.

Όταν στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ξεσπούσε κύμα καταλήψεων στα σχολεία, τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά. Τότε ο νόμος Κοντογιαννόπουλου μεταξύ άλλων προέβλεπε την επαναφορά της σχολικής ποδιάς και του υποχρεωτικού εκκλησιασμού. Και ακριβώς επειδή ο νόμος αυτός είχε προκαλέσει αυθόρμητο και ευρύ κύμα αντιδράσεων, ακόμη και εάν αναμείχθηκαν πολιτικοποιημένοι μαθητές ή πολιτικοποιήθηκαν μέσα από τη διαδικασία, οι καταλήψεις ήταν πιο μαζικές από ποτέ και δεν ξαναέγιναν έκτοτε ποτέ τόσο μαζικές. Με χειροποίητα πανώ από τα ίδια τα παιδιά.

Τώρα “αυθόρμητες” καταλήψεις διαθέτουν ψηφιακά τυπωμένα πανώ και αυτό δεν οφείλεται στο ότι έχουν αλλάξει οι εποχές. Είναι άλλωστε εμφανές ποιοι ξεκίνησαν να προτρέπουν σε κατάληψη για το Σκοπιανό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ποιοι απειλούν καθηγητές και μαθητές που διαφωνούν. Το δε σύνθημα “Ελλάδα ξύπνα” θυμίζει ανατριχιαστικά το σύνθημα “Γερμανία ξύπνα” του Χίτλερ. Ιδίως διότι έρχεται σε συνδυασμό με το ύπουλο δηλητήριο του συνθήματος “Η Δημοκρατία πούλησε τη Μακεδονία”.

Όχι δεν είναι ακροδεξιοί όλοι όσοι διαφωνούν με τη συμφωνία των Πρεσπών. Κάποιοι όμως που τη χρησιμοποιούν για τη δική τους ατζέντα είναι. Κάποιοι που μιλούν για προδοσία για να στραφούν κατά της Δημοκρατίας- μιλούν για προδοσία δε οι υποστηρικτές της Χούντας που πρόδωσε κανονικά την Κύπρο και για πούλημα της Μακεδονίας οι επίγονοι των ναζί που μοίρασαν τη Μακεδονία μεταξύ Γερμανών, Ιταλών και Βούλγαρων, που τότε τη διεκδικούσαν (και για αυτό άλλωστε μεταπολεμικά δεξιά και κέντρο ανέχθηκαν τον Τίτο να βαφτίζει ένα κομμάτι της Γιουγκοσλαβίας Μακεδονία, ως μία άμυνα στο βουλγάρικο αλυτρωτισμό).

Και από κοντά κάποιοι αφελείς (ή όχι τόσο...) από τη ΝΔ σιγοντάρουν. Και μας έχουν μπερδέψει. Διότι για παράδειγμα ο αντιπρόεδρος Άδωνις Γεωργιάδης (ο οποιος τον Ιούνιο του 2017 δήλωνε στη Βουλη ότι οι μαθητές πρέπει να δικάζονται για τις καταλήψεις...) μία tweetαρει κατά των καταλήψεων στα ΑΕΙ με “επιχειρήματα” για Μαδούρους και Βενεζουέλες, από την άλλη προμοτάρει με tweet τις καταλήψεις στα σχολεία για το Σκοπιανό. Κάνει δηλαδή αυτό για το οποιο ο επίσης προερχόμενος από το ΛΑΟΣ Μάκης Βορίδης κατηγόρησε μέσω του News 24/7 στους 88,6 το ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή δικαιολογεί κάποιες καταλήψεις και αιτιολογεί κάποιες άλλες ανάλογα με τα αιτήματα. Μα η ΝΔ όμως έλεγε ότι η πρακτική των καταλήψεων αυτή καθεαυτή είναι απαράδεκτη- είτε συμφωνεί κανείς είτε διαφωνεί με αυτό, ήταν συνεπής διαχρονικά σε αυτή τη θέση της.

Ορισμένοι μέσα στη ΝΔ, κυρίως από τη σκληρή σαμαρική δεξιά, έχουν τελευταία βέβαια γενικώς υιοθετήσει απόψεις περί “δεξιού ακτιβισμού” για να πέσει ο ΣΥΡΙΖΑ (τον οποιο βέβαια μόνο ο Άδωνις και ο Μάκης θεωρούν κομμουνιστικό κόμμα). Είναι τόσο αφελείς που νομίζουν ότι θα μπορέσουν να ελέγξουν την επόμενη ημέρα αυτό που θα δημιουργηθεί; Ή σκέπτονται πονηρά, με στόχο αφενός τον περιορισμό της απήχησης της ΝΔ στο κέντρο και άρα της αυτοδυναμίας της και επομένως τον έλεγχο του κόμματος την επόμενη ημέρα;

Αυτό βέβαια είναι ένα ερώτημα που πρωτίστως πρέπει να απασχολήσει την ίδια τη ΝΔ. Το να “εκπαιδεύσεις” όμως ένα μέρος των ψηφοφόρων σε αυτή τη λογική, μπορεί να καταστεί εθνικά επικίνδυνο την επόμενη ημέρα. Γιατί την πατρίδα δεν την αγαπούν αυτοί που πουλάνε πατριωτισμό για μερικά ψηφαλάκια. Την πατρίδα πάντα την προδίδουν οι αυτοαποκαλουμενοι “πατριώτες”. Και το συμφέρον της Ελλάδας δεν είναι σε καμία περίπτωση η καλλιέργεια ενός αντιδημοκρατικού εθνικιστικού κλίματος.

Την απάντηση βέβαια τη δίνουν οι ίδιοι οι μαθητές. Παρά τις προσπάθειες ορισμένων, σχολεία διαχωρίζουν τη θέση τους. Γιατί οι περισσότεροι μαθητές είναι αρκετά ώριμοι για να ξέρουν πως είναι άλλο η αγάπη για την πατρίδα και άλλο ο εθνικισμός. Και αρκετά μάγκες για να μην αφήσουν να τους καπελώσει κανείς με άλλη ατζέντα, η οποία δεν έχει καμία σχέση με τα αιτήματα για την παιδεία. Διότι τελικά αν μία κατάληψη μπορεί να αιτιολογηθεί, σχετίζεται πρωτίστως με το αίτημα της. Οι μαθητές στο Λαιμό Φλώρινας που κάνουν κατάληψη γιατί επί τρεις μήνες αναμένουν μαθηματικό στο σχολείο, διεκδικούν το δικαίωμα τους στη μάθηση. Και δεν πέφτουν σε παγίδες, σε αντίθεση με κάποιους ενήλικες.


ADVERTISING

SHARE: