Αλληλοκατηγορίες ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στη μέση τα ΑμΕΑ

Αλληλοκατηγορίες ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στη μέση τα ΑμΕΑ

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών κατήγγειλε ότι αρνήθηκαν να του βγάλουν εισιτήριο στη Θεσσαλονίκη γιατί δεν θα μπορούσε να επιβιβαστεί με το ηλεκτροκίνητο καροτσάκι του - Τι απαντούν ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Την προβληματική πρόσβαση ατόμων με αναπηρικά αμαξίδια απ’ τα τρένα του ΟΣΕ έφερε σήμερα στο φως η καταγγελία ενός πολίτη ΑμΕΑ ότι αρνήθηκαν να τον επιβιβάσουν σε τρένο στη Θεσσαλονίκη. Το μπαλάκι στον ΟΣΕ ρίχνει απ’ την πλευρά της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τονίζοντας σε ανακοίνωσή της πως εδώ και ένα χρόνο δεν έχει ανταποκριθεί στο αίτημα να της παραδώσει τα ειδικά ανυψωτικά μηχανήματα, «αδειάζοντας» όμως και τον επιβάτη.

Το περιστατικό που σημειώθηκε χθες είχε πρωταγωνιστή τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών, Κωνσταντίνο Κωνσταντή, ο οποίος κατήγγειλε ότι “του απαγόρευσαν” να ταξιδέψει και ότι αρνήθηκαν να του βγάλουν εισιτήριο για να ταξιδέψει προς Αθήνα, καθώς δεν θα μπορούσε να επιβιβαστεί με το ηλεκτροκίνητο καροτσάκι του.

Σήμερα μάλιστα το πρωί μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών σε ολιγόλεπτο αποκλεισμό των γραμμών έξω από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης.

“Με ενημέρωσαν ότι επειδή ακόμα δεν είναι σε χρήση τα ειδικά ανυψωτικά μηχανήματα, δεν μπορούν να ανεβάσουν το καροτσάκι μου στην αμαξοστοιχία, οπότε μου απαγόρευσαν να ταξιδέψω. Κι ας τους είπα ότι αναλαμβάνω εγώ την ευθύνη για τον τρόπο που θα μπει το καρότσι στην αμαξοστοιχία” δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κωνσταντής προειδοποιώντας ότι η σημερινή κινητοποίηση “είναι μόνο η αρχή”.

Τον ΟΣΕ δείχνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τη διαβεβαίωση ότι ο ΟΣΕ δεν έχει μέχρι σήμερα παραδώσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ειδικό ανυψωτικό μηχάνημα, που είναι απαραίτητο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών με κινητικά προβλήματα, δίνει με σημερινή ανακοίνωσή της η εταιρεία. Επίσης κάνει λόγο για καθυστερημένη άφιξη του επιβάτη στον σταθμό, δεδομένης της διαδικασίας που ακολουθείται.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ως εξής:

«Με αφορμή περιστατικό με συμπολίτη μας που επέβαινε σε αναπηρικό αμαξίδιο στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. σημειώνει τα εξής:

Ο επιβάτης προσήλθε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό χθες το πρωί στις 7.00 π.μ. για να επιβιβαστεί σε αμαξοστοιχία που είχε προγραμματισμένη αναχώρηση στις 7.04 π.μ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για την καλύτερη διευκόλυνση των πελατών μας με κινητικά προβλήματα έχει δημοσιοποιήσει και ενημερώσει το επιβατικό κοινό ότι είναι απαραίτητη η επικοινωνία με την εταιρεία 48 ώρες πριν από το δρομολόγιο. Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή στους ανθρώπους και στις συλλογικότητες που τους εκπροσωπούν, ώστε να έχουν την ιδιαίτερη φροντίδα που χρειάζεται για να μπορούν να ταξιδέψουν άνετα.

Ο λόγος για την ύπαρξη της διαδικασίας επικοινωνίας είναι ότι χρειάζεται πρόσθετο προσωπικό και εξοπλισμός, ώστε να μπορούν να αντιμετωπιστούν με ασφάλεια τα αμαξίδια και οι επιβάτες.

Παρόλο που ο συγκεκριμένος επιβάτης δεν ακολούθησε τη ανωτέρω διαδικασία για να εξυπηρετηθεί σωστά, τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ήταν έτοιμα σήμερα να τον εξυπηρετήσουν να ταξιδέψει κανονικά με όλους τους κανόνες ασφάλειας. Επίσης, ο εν λόγω επιβάτης, αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. δικό της ελαφρύτερο αμαξίδιο προκειμένου να διευκολυνθεί η επιβίβασή του στο τρένο.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ουδέποτε αρνήθηκε να εξυπηρετήσει επιβάτη της, πολλώ δε μάλλον επιβάτη ΑμεΑ και ειλικρινά λυπάται για την ταλαιπωρία που υπέστη.

Πέραν του συγκεκριμένου γεγονότος, η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δρομολογήσει από τα μέσα του 2017 όλες τις απαιτούμενες ενέργειες προς τον ΟΣΕ -ο οποίος έχει και την ευθύνη για τη λειτουργία των Σιδηροδρομικών Σταθμών- ώστε να υπάρξει η προμήθεια των ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων, που απαιτούνται για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών που έχουν ειδικές ανάγκες. Ο ΟΣΕ μέχρι σήμερα δεν έχει παραδώσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τέτοιο ανυψωτικό μηχάνημα».

Ταξίδεψε τελικά ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Με νεότερη ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει ότι: «Ο κύριος Κωνσταντής αποβιβάστηκε στο σταθμό Λαρίσης με τη βοήθεια του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεχόμενος αυτήν τη φορά τη χρήση του ελαφρότερου αμαξιδίου, που διαθέτει η εταιρία. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας το δικό του ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο, μεταφέρθηκε με συνοδεία και μέριμνα του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ και συνέχισε το ταξίδι του, αφού ευχαρίστησε το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη βοήθεια που του παρείχαν».

ΟΣΕ: Πετάει πίσω το μπαλάκι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στην αναγνώριση πως: “Όντως υπάρχει μία καθυστέρηση στη λειτουργία του ανυψωτικού μηχανήματος των ΑμΕΑ στο σταθμό της Θεσσαλονίκης” ωστόσο “η διαδικασία της χρήσης του μηχανήματος είναι αρμοδιότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ”, προχώρησε μέσω του ραδιοσταθμού Alpha 96,5 ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης.

Ειδικότερα “η επιβατική κίνηση και βέβαια η επιβίβαση στα τρένα, αφορά αποκλειστικά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ” τονίζει ο κ. Κακουλάκης και προσθέτει πως ο ΟΣΕ ανέλαβε την πρωτοβουλία να αγοράσει και να προμηθεύσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα ανυψωτικά μηχανήματα για τους σταθμούς της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας και ως εκ τούτου υπογράφηκε συμφωνία συνεργασίας στις 29/11/2017.

Σύμφωνα με τον κ. Κακουλάκη, “Ο ΟΣΕ επενέβη, ανέλαβε την υποχρέωση να πληρώσει, παρέλαβε τα μηχανήματα και το μηχάνημα της Θεσσαλονίκης έχει ήδη παραδοθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Από την πλευρά του ο ΟΣΕ δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο.”

Ακόμη και η εκπαίδευση του προσωπικού για την χρήση του ανυψωτικού μηχανήματος ανήκει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γεγονός το οποίο “αναφέρεται ρητώς στο σύμφωνο μεταξύ των δύο εταιρειών”, διαβεβαιώνει ο πρόεδρος του ΟΣΕ.

Ερωτηθείς εάν ο ΟΣΕ μπορούσε να “πιέσει” την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την άμεση λειτουργία του ανυψωτικού στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Κακουλάκης απαντά πως “είμαστε ήδη σε επαφές με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου άμεσα να λειτουργήσουνε τα ανυψωτικά μηχανήματα και στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα” και σχολιάζει ακολούθως πως “ειδικά όταν έχει να κάνει με συνανθρώπους μας, με σοβαρά προβλήματα κινητικότητας, τέτοιου είδους ζητήματα δεν πρέπει να υπάρχουν”.

Τέλος, ο πρόεδρος του ΟΣΕ αποδίδει ευθύνες για την αχρηστία των ανυψωτικών μηχανημάτων και στις γραφειοκρατικές διαδικασίες, ισχυριζόμενος πως “υπήρξε μια διαδικασία η οποία ξεκίνησε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ανέλαβε ο ΟΣΕ στην πορεία να τελειώσει η διαδικασία της προμήθειας και η πληρωμή και σε αυτό γεννήθηκαν διαδικαστικά ζητήματα. Έπρεπε να κινηθεί μία διαδικασία που δεν είναι πάντα τόσο γρήγορη.”

ΟΣΕ: Η διοίκηση καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την επίλυση προβλημάτων

O Oργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε) συμπράττει στην αναγκαία προμήθεια ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων για τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ στις αμαξοστοιχίες, τα οποία θα διατεθούν σε σταθμούς, ανάλογα με τις διαπιστωμένες ανάγκες που υπάρχουν.

Ήδη  έχουν παραλειφθεί δύο μηχανήματα τα οποία και έχουν διατεθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.

Με ιδιαίτερη ευαισθησία, η διοίκηση του ΟΣΕ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν, ωστόσο θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι τα θέματα  επιβίβασης και μεταφοράς των επιβατών – επομένως και η χρήση των ανυψωτικών μηχανημάτων- ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ .

Με πληροφορίες από seleo.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα