ΑΒΑΞ: Θέμα χρόνου η ανάληψη του μεγάλου οδικού έργου Μπράλος – Άμφισσα

ΑΒΑΞ: Θέμα χρόνου η ανάληψη του μεγάλου οδικού έργου Μπράλος – Άμφισσα
Εργοτάξιο Eurokinissi

Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα "Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο", το οποίο υπάγεται στον διευρωπαϊκό άξονα Ε65.

Ώρα υπογραφών θα σημάνει σύντομα για το μεγάλο έργο κατασκευής του δρόμου Μπράλος – Άμφισσα για την ΑΒΑΞ. Σύμφωνα με πληροφορίες θεωρείται θέμα χρόνου πλέον το έργο να πάει στη Βουλή προς παρουσίαση και τελικά να υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής.

Το έργο αποτελεί τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και θεωρείται ως ένα από τα πλέον σημαντικά και δύσκολα τμήματα. Φορέας Υλοποίησης είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ο προϋπολογισμός του έργου με τον ΦΠΑ αγγίζει τα 285 εκατομμύρια ευρώ. Η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Πρόκειται για έργο το οποίο εκτιμάται ότι θα βάλει στον οδικό χάρτη της χώρας αρκετές περιοχές της Φθιώτιδας ενώ συμβάλλει και στην ολοκλήρωση του διαγώνιου άξονα. Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος).

Τα έργα θα έχουν διάρκεια 4,5 έτη και η πρόκληση που θα έχουν να αντιμετωπίσουν είναι το δύσκολο ανάγλυφο της περιοχής. Παράλληλα σε φάση υπογραφής της σύμβασης και η ξεχωριστή εργολαβία Γραβιά-Μεταλλεία Βωξίτη μήκους περίπου 5χλμ. Τα έργα αναλαμβάνει η εταιρεία ΙΝΤΕΡΚΑΤ.

Ποιο είναι το έργο

Αντικείμενο της παρούσας σύμβασης είναι μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και τη δημοπράτηση για το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα. Το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτμήματα:

  • 1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
  • 2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η κατασκευή ενός αριθμού ισόπεδων κόμβων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παροδίων χρήσεων.

Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», το οποίο υπάγεται στον διευρωπαϊκό άξονα Ε65. Βάσει της υπ’ αρίθμ. ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/15-12-95 (ΦΕΚ 30Δ/19-01-96) απόφασης του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (νυν ΥΠΟΜΕ) η οδός έχει καταταχθεί στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο.

Η οδός έχει χαρακτήρα σύνδεσης, ευρισκόμενη στο σύνολο του μήκους της εκτός σχεδίου, παρακάμπτοντας τους οικισμούς από την περιοχή των οποίων διέρχεται και συνδέοντας την Π.Ε. Φθιώτιδας με τις Π.Ε. Φωκίδας και Αιτωλοακαρνανίας. Ως εκ τούτου ανήκει στην κατηγορία Α με λειτουργική βαθμίδα ΙΙ (οδική σύνδεση νομών / επαρχιών) με αρχή και πέρας τον ΠΑΘΕ και την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ αντίστοιχα, που ανήκουν στην λειτουργική βαθμίδα ΑΙ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα