Ένας χρόνος πρωτοφανούς εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε 5 απαντήσεις

Ένας χρόνος πρωτοφανούς εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε 5 απαντήσεις
PARISTAVITIAN

Το News247.gr επικοινώνησε με τον Όμιλο Eurolife FFH και έλαβε όλες τις απαντήσεις σχετικά με το πώς, το γιατί και το μετά του προγράμματος ΕΚΕ.

Την εξέλιξη του 2020 μπορεί κανείς μας να μην την περίμενε. Ωστόσο πολύ πριν το ξέσπασμα του CovId 19 υπήρχαν κάποιες εταιρείες που στον πυρήνα τους είχαν ήδη το αίσθημα της κοινωνικής ευθύνης και που, όπως ήταν αναμενόμενο, αυτή τη δύσκολη για όλους μας χρονιά έπραξαν, και πράττουν, τα δέοντα αλλάζοντας τις ζωές πολλών συνανθρώπων μας.

Ανάμεσα σε αυτές, ο Όμιλος Eurolife FFH ξεχωρίζει αφού δεν μένει σε μεμονωμένες ενέργειες αλλά έχει σχεδιάσει και εφαρμόζει από πέρσι ένα πανελλαδικής εμβέλειας πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, μέσω του οποίου κάνει πραγματικότητα τη δέσμευσή του να επιστρέφει μέρος της κερδοφορίας του στην κοινωνία κάθε χρόνο. Το News247.gr επικοινώνησε με τον Όμιλο Eurolife FFH και έλαβε όλες τις απαντήσεις σχετικά με το πώς, το γιατί και το μετά του προγράμματος.

Πώς επιλέγονται οι δράσεις που υλοποιεί η εταιρεία; Ποια είναι τα κριτήρια ή η φιλοσοφία που ακολουθείτε σχετικά;

Στη Eurolife FFH, από την πρώτη ημέρα παρουσίας μας στην ασφαλιστική αγορά, καλλιεργούμε μια σχέση ειλικρίνειας και αμοιβαίας συνεργασίας με τους ασφαλισμένους μας. Βρισκόμαστε σταθερά στο πλευρό τους και δίνουμε αξία σε ό,τι είναι σημαντικό για τους ίδιους και τους παρακινεί καθημερινά να καταφέρνουν περισσότερα. Ταυτόχρονα, αναγνωρίζουμε το ρόλο και τη θέση μας στην κοινωνία, μαζί με την οποία αναπτυσσόμαστε και εξελισσόμαστε.

Με στόχο να ενισχύουμε αυτές τις σχέσεις, έχουμε δεσμευθεί κάθε χρόνο να επιστρέφουμε μέρος των κερδών μας στους ανθρώπους και την ελληνική κοινωνία. Για το λόγο αυτό ανακοινώσαμε πέρυσι το λανσάρισμα του προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της Eurolife FFH. Μέσα σε κάτι περισσότερο από ένα χρόνο, έχουμε υλοποιήσει σημαντικές δράσεις σε 15 διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, με χιλιάδες ωφελούμενους ανθρώπους.

Το πρόγραμμα αυτό έχει τρεις βασικούς άξονες, πάνω στους οποίους σχεδιάζονται και αναπτύσσονται όλες οι δράσεις μας. Ο πρώτος είναι η αναβάθμιση και η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων, με δραστηριότητες που έχουν στον πυρήνα τους το ανθρώπινο στοιχείο και δίνουν αξία στην καλυτέρευση της καθημερινότητάς τους. Ο δεύτερος, ο οποίος σχετίζεται με την τέχνη και τον πολιτισμό, υλοποιείται μέσα από δράσεις που έχουν στόχο να φέρουν τους ανθρώπους πιο κοντά στα αγαθά της γνώσης και της μόρφωσης. Ο τρίτος άξονας αφορά την οικονομία και την επιχειρηματικότητα και στόχο έχει να υποστηρίξει τις νέες και καινοτόμες ιδέες. Με τις δραστηριότητές μας ανά άξονα, επιστρέφουμε αξία στους πολίτες και την κοινωνία σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Ένας χρόνος πρωτοφανούς εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε 5 απαντήσεις

Δράση με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Στο πλαίσιο του προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μας, έχουμε τη χαρά και την τύχη να συνεργαζόμαστε με μερικούς από τους κορυφαίους οργανισμούς της χώρας. Κάνοντας την αρχή το 2019, ενώσαμε τις δυνάμεις μας με τη HOPEgenesis, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, την Εθνική Λυρική Σκηνή, την ethelon, το Περιοδικό Δρόμου Σχεδία και τον ΔΕΣΜΟ, πραγματοποιώντας δράσεις σε όλη την Ελλάδα, με δεκάδες χιλιάδες συμμετέχοντες και ωφελούμενους από όλες τις ηλικίες. Το ίδιο δυναμικά θα συνεχίσουμε και φέτος, καθώς πολύ σύντομα θα ανακοινώσουμε νέες δραστηριότητες, τόσο με νέους συνεργάτες, όσο και με τους υφιστάμενους. Σε ό,τι αφορά τις υπάρχουσες συνεργασίες μας, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι οι δράσεις που θα υλοποιήσουμε φέτος μαζί τους δεν θα είναι απλώς μια συνέχεια όσων κάναμε μαζί πέρυσι, αλλά η εξέλιξή τους και ένα πραγματικό «επόμενο βήμα» στη συνεργασία μας.

Βασικά κριτήρια για εμάς είναι αφενός να σχεδιάζουμε ενέργειες που έχουν πραγματικό όφελος για τους ανθρώπους και υποστηρίζουν την καλύτερη εκδοχή της ζωής τους και αφετέρου να έχουν πανελλαδική διασπορά. Οι δράσεις μας απευθύνονται σε όλα τα μέλη της ελληνικής οικογένειας, παιδιά και ενήλικες, όπου κι αν βρίσκονται στη χώρα: από τα μεγάλα αστικά κέντρα, μέχρι απομακρυσμένες νησιωτικές και ακριτικές περιοχές.

Παρατηρούμε αρκετά προγράμματα τα οποία αφορούν τον τομέα της εκπαίδευσης και της τέχνης. Είναι στρατηγική η συγκεκριμένη στόχευση για εσάς;

Η αξία της τέχνης και της εκπαίδευσης είναι ανεκτίμητη και στόχος μας είναι, μέσα από τις δράσεις μας, να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, όπου κι αν βρίσκονται στην Ελλάδα, να επωφεληθούν από αυτήν. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, αποτελεί και ξεχωριστό πυλώνα δραστηριοποίησης με σημαντικές ετήσιες συνεργασίες. Συνειδητά, λοιπόν, έχουμε επιλέξει να σχεδιάζουμε με τους συνεργάτες μας δράσεις που ανοίγουν τον πολιτισμό και την παιδεία σε παιδιά και ενήλικες σε ολόκληρη τη χώρα.

Βαρύτητα δίνουμε στην περιφέρεια, σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μας, εκεί που οι κάτοικοι έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε πολιτιστικές δραστηριότητες. Σε συνεργασία με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης προσφέρουμε εκπαιδευτικές Μουσειοσκευές σε σχολεία και δημοτικές βιβλιοθήκες σε διάφορα σημεία της χώρας. Πρόκειται για διαδραστικές «βαλίτσες», οι οποίες, μέσα από δημιουργικό παιχνίδι, φέρνουν τα παιδιά πιο κοντά στον κυκλαδικό πολιτισμό και τη σπουδαιότητά του.

Ένας χρόνος πρωτοφανούς εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε 5 απαντήσεις

Δράση με την Εθνική Λυρική Σκηνή

Σε αντίστοιχη λογική, συνεργαζόμαστε με την Εθνική Λυρική Σκηνή. Εκτός από την πάγια χορηγία μας στο ετήσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα, πριν από μερικούς μήνες υποστηρίξαμε τη διοργάνωση δέκα παραστάσεων της εκπαιδευτικής όπερας κουκλοθέατρου, «Το κουκλοθέατρο του Μαστρο-Πέδρο» του Μανουέλ ντε Φάγια, σε εννιά πόλεις της Βόρειας Ελλάδας. Συνολικά, την περιοδεία παρακολούθησαν δωρεάν 3.500 ενήλικες και παιδιά, οι οποίοι ήρθαν σε επαφή με το λυρικό θέατρο, μια μορφή τέχνης που συνδυάζει την εκπαιδευτική διαδικασία με την ψυχαγωγία.

Για εμάς έχει αξία να συνεργαζόμαστε σταθερά με κορυφαίους οργανισμούς, οι οποίοι, με τις δράσεις τους, υποστηρίζουν την καλύτερη εκδοχή της ζωής των ανθρώπων. Φυσικά, αυτή η δέσμευση αφορά το σύνολο του προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μας και προς την κατεύθυνση αυτή θα συνεχίσουμε να κινούμαστε.

Με ποιο τρόπο παροτρύνει η εταιρεία τους ανθρώπους της να συμμετέχουν στις CSR δράσεις;

Αναμφίβολα, η συμμετοχή των εργαζομένων είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς μόνο έτσι μπορούν να προκύψουν σημαντικά αποτελέσματα με θετικό αντίκτυπο για την κοινωνία. Η κοινωνική υπευθυνότητα μιας επιχείρησης δεν είναι ευθύνη μιας ομάδας, αλλά μια συλλογική προσπάθεια και κουλτούρα που διέπει ολόκληρο τον οργανισμό και τους ανθρώπους του.

Πριν μερικούς μήνες, ξεκινήσαμε για πρώτη φορά μια μεγάλη εθελοντική δραστηριότητα, με τη συμμετοχή του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας. Σε συνεργασία με την ethelon, διοργανώσαμε την εβδομάδα εθελοντισμού της Eurolife FFH, με τίτλο «Εθελοντές εν Δράσει».

Ένας χρόνος πρωτοφανούς εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε 5 απαντήσεις
PARISTAVITIAN

Κάθε ημέρα υλοποιούσαμε στα γραφεία μας από μια διαφορετική δραστηριότητα, υποστηρίζοντας το έργο και τους σκοπούς διαφορετικών ΜΚΟ. Συνολικά, με τη συμμετοχή των εργαζόμενων προσφέραμε σε πέντε μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, οι οποίες βοηθούν συμπολίτες μας από κοινωνικά ευάλωτες ομάδες. Για λογαριασμό της ΜΚΟ ΔΡΩ, υποτιτλίσαμε μια ταινία του κλασικού ελληνικού κινηματογράφου, προκειμένου να την απολαύσουν άτομα με βαρηκοΐα και άλλες παρόμοιες δυσκολίες, ενώ προσφέραμε στη ΜΚΟ Ένα Παιδί – Ένας Κόσμος 500 τσάντες με σχολικά είδη για παιδιά που ζουν σε δύσκολες συνθήκες. Συνεργαστήκαμε με το Emphasis Foundation και ετοιμάσαμε 700 kits με είδη ατομικής υγιεινής για ανθρώπους που ζουν σε κατάσταση δρόμου, καθώς και με τη ΜΚΟ Equal Society, συσκευάζοντας 700 κιβώτια με είδη πρώτης ανάγκης για οικογένειες με οικονομικές δυσκολίες. Τέλος, για λογαριασμό της ΜΚΟ Φίλοι του Παιδιού, ετοιμάσαμε 300 kits με υγιεινά snacks, τα οποία μοιράστηκαν στα παιδιά που φροντίζει η ΜΚΟ.

Καθώς όλα τα παραπάνω απαιτούσαν χρόνο και έργο, είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι δεν θα μπορούσαν να είχαν υλοποιηθεί χωρίς την πολύτιμη συμβολή των ανθρώπων μας, των οποίων η ανταπόκριση ήταν άμεση και ενθουσιώδης. Για το λόγο αυτό επαναλάβαμε μια αντίστοιχη δραστηριότητα τον περασμένο Δεκέμβριο, συσκευάζοντας 100 Χριστουγεννιάτικα δώρα για τα παιδιά του Λύρειου Παιδικού Ιδρύματος και του Ιδρύματος Χατζηκώνστα.

Συνολικά, λοιπόν, από τις εθελοντικές δράσεις το 2019, με τη συμμετοχή των εργαζομένων, υποστηρίχθηκαν πάνω από 2.200 ενήλικες και παιδιά. Η εθελοντική δραστηριότητα έχει μεγάλη σημασία για τον οργανισμό μας, ιδιαίτερα σήμερα που όλοι μας βιώνουμε μια διαφορετική συνθήκη. Στο πλαίσιο αυτό και με σκοπό να εξερευνήσουμε την επόμενη ημέρα στον εθελοντισμό, συνεργαστήκαμε με την ethelon σε μια μεγάλη έρευνα, η οποία μελετά τις νέες τάσεις από εδώ και στο εξής, όπως το virtual volunteering.

Σε ένα CSR περιβάλλον στο οποίο οι περισσότερες εταιρείες εξακολουθούν να κάνουν δωρεές πυροτεχνήματα, ποια είναι η στρατηγική της Eurolife FFH;

Στη Eurolife FFH είμαστε μακριά από τη λογική της αποσπασματικής υποστήριξης. Επιλέγουμε έμπειρους συνεργάτες, με έργο και όραμα, για να προχωρήσουμε μαζί, πάνω σε κοινούς στόχους. Επενδύουμε στους πυλώνες που έχουμε εστιάσει και στόχος μας είναι να ανανεώνουμε τις συνεργασίες μας με νέες δράσεις που έχουν πραγματικό όφελος για την κοινωνία και τους ανθρώπους.

Λειτουργούμε με κριτήριο το πώς θα μεγιστοποιούμε τον θετικό αντίκτυπο των ενεργειών μας και με κάθε οργανισμό που συνεργαζόμαστε, σχεδιάζουμε με συνέπεια τις δραστηριότητές μας και θέτουμε κοινούς μακροπρόθεσμους στόχους. Για εμάς αξία έχει η ουσιαστική επένδυσή μας στην κοινωνία και η οργανωμένη υποστήριξή της.

Στο πλαίσιο αυτό, δίνοντας ένα παράδειγμα, είναι σημαντικό να αναφερθούμε στις δράσεις ενάντια στην υπογεννητικότητα που οργανώνουμε με τη HOPEgenesis, οι οποίες είναι αποτέλεσμα μελετημένου σχεδιασμού και έχουν δημιουργηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε το όφελος να είναι μακροπρόθεσμο και πολυδιάστατο.

Ένας χρόνος πρωτοφανούς εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε 5 απαντήσεις

Μέσω της συνεργασίας μας αυτής, έχουμε υιοθετήσει την Πάτμο και τη Δημοτική Ενότητα Καλλιέων του Δήμου Δελφών, με σκοπό να δίνουμε στις γυναίκες κατοίκους που είτε είναι ήδη έγκυες, είτε επιθυμούν να τεκνοποιήσουν, πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες και παρακολούθηση από γυναικολόγους κατά τη διάρκεια της κύησης και του τοκετού. Ταυτόχρονα, έχουμε υλοποιήσει οδοιπορικά ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στις περιοχές αυτές, προκειμένου να γνωρίσουν όλες οι γυναίκες τις δυνατότητες που μπορεί να τους προσφέρει η κοινή μας δράση.

Εκτός από το πρακτικό σκέλος, η συνεργασία αυτή έχει και ερευνητικό υπόβαθρο, καθώς στηρίζουμε την εκπόνηση ερευνών που καταγράφουν και αναλύουν το πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα. Η πρώτη έρευνα, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και τίτλο «Διερεύνηση των παραγόντων που δημιουργούν το πρόβλημα της υπογεννητικότητας στην Ελλάδα», παρουσιάστηκε τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ σύντομα θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα ακόμα μίας έρευνας, αυτή τη φορά σε συνεργασία με το Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Πειραιά. Στο ίδιο πλαίσιο, συμμετείχαμε πριν μερικούς μήνες στο συνέδριο του The Economist για την υπογεννητικότητα, με θέμα “The demographic crisis in Greece: A powder keg obstructing prosperity?”, ως Founding Sponsor.

Αυτή είναι η λογική με την οποία προσεγγίζουμε όλες τις συνεργασίες του προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μας. Σχεδιάζουμε τις δραστηριότητές μας με κριτήριο να μπορούμε να τις ενισχύουμε και να τους δίνουμε έναν πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Τελευταία πολύς λόγος γίνεται για παντός είδους κοινωνικές δυσκολίες και ανάγκες που δεν σταμάτησαν να υπάρχουν κατά την περίοδο της καραντίνας και πλέον είναι πιο αυξημένες από ποτέ. Ποιες από τις δράσεις σας συνεχίζουν να "τρέχουν" αυτή την περίοδο, ανεξαρτήτου CovId;

Μέσα στην πανδημία βρεθήκαμε όλοι σε αχαρτογράφητα νερά. Πρόκειται για ένα black swan event που κανείς μας δεν θα μπορούσε να είχε προβλέψει. Η κοινωνία, παρότι πειθάρχησε, δοκιμάστηκε. Οι πιο ευπαθείς ομάδες βρέθηκαν μπροστά σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση αβεβαιότητας.

Σε αυτές τις συνθήκες, αναπτύχθηκαν νέες δυναμικές και εμείς, ως ένας οργανισμός που έχει δεσμευθεί να βρίσκεται στο πλευρό των ανθρώπων που έχουν ανάγκη από την υποστήριξή μας, κινηθήκαμε με αποτελεσματικότητα και ευελιξία. Πολύ γρήγορα ξεκινήσαμε μια συνεργασία με το μη κερδοσκοπικό σωματείο ΔΕΣΜΟΣ και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, προσφέροντας 680.000 είδη ιατρικού και υγειονομικού εξοπλισμού και υλικά απολύμανσης στα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας σε όλη την Ελλάδα. Συνολικά, υποστηρίξαμε με τη δωρεά αυτή τις 50 δομές των ΚΚΠ, έχοντας ως άμεσα ωφελούμενους 5.192 ανθρώπους, στους οποίους περιλαμβάνονται οι φιλοξενούμενοι στα Κέντρα και οι φροντιστές τους, γιατροί και νοσηλευτές.

Επιπροσθέτως, σταθήκαμε στο πλευρό του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας, αναγνωρίζοντας το έργο και την προσφορά του κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Συγκεκριμένα, προσφέραμε 25% έκπτωση σε όλα τα νέα συμβόλαια ασφάλισης αυτοκινήτου, καθώς και στις ανανεώσεις των υφιστάμενων, παρέχοντας μια σημαντική διευκόλυνση στους ανθρώπους που καθημερινά φροντίζουν για την υγεία μας.

Ο σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε τέτοιου είδους δράσεις και στη νέα κανονικότητα. Σύντομα θα ανακοινώσουμε μια σειρά από νέες δράσεις δραστηριότητες, οι οποίες έχουν στόχο να υποστηρίξουν την κοινωνία και τους ανθρώπους στα νέα δεδομένα. Επιπλέον, εξελίσσονται κανονικά όλες οι προγραμματισμένες υπάρχουσες συνεργασίες μας.

Είναι προετοιμασμένη η εταιρεία και για μελλοντικές παρόμοιες κρίσεις;

Η Eurolife FFH είναι πάντα δίπλα στο πλευρό κάθε ανθρώπου που έχει ανάγκη από την υποστήριξή της. Μέσα από το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μας, έχουμε ξεκινήσει μια ειλικρινή και αμφίδρομη σχέση με την κοινωνία πάνω στην οποία θα συνεχίσουμε να χτίζουμε. Η περίοδος τη πανδημίας έγινε αφορμή να έρθουμε ακόμα πιο κοντά, τόσο με ευέλικτες υπηρεσίες όσο και με έκτακτες κοινωνικές παρεμβάσεις. Εμείς δεσμευόμαστε να εμβαθύνουμε αυτή τη σχέση συμβάλλοντας ενεργά όπου μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων.

SHARE:

24Media Network