High tech πρωτοβουλία μαθητών λύνει το πρόβλημα της κίνησης στο Βάμο

High tech πρωτοβουλία μαθητών λύνει το πρόβλημα της κίνησης στο Βάμο

Αυτό θα πει εκπαίδευση, αυτό θα πει έμπνευση. Δείτε τι δημιούργησαν τέσσερις μαθήτριες στο Γυμνάσιο του Αποκόρωνα για να να λύσουν το πρόβλημα της κίνησης.

Την πρωτοβουλία να αντιμετωπίσουν το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα λεωφορεία στο Βάμο αποφάσισε ένα γκρουπ μαθητών στο Γυμνάσιο του Αποκόρωνα.

Με την συμβολή και του καθηγητή τους, Τίτου Σμυρνάκη, ετοίμασαν ένα «έξυπνο» φανάρι διαχείρισης κυκλοφορίας (Traffic Organizer), το οποίο με αισθητήρα θα εντοπίζει το λεωφορείο και θα του επιτρέπει να περνάει ανεμπόδιστο από την επικίνδυνη στροφή.

Οι μαθητές αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Η πρώτη μας σκέψη ήταν να κατασκευάσουμε ένα σύστημα φαναριών που θα συνδέεται με αισθητήρες απόστασης και ανάλογα από ποια μεριά περνάει κάποιο μεγάλο όχημα θα ανάβει το αντίστοιχο φανάρι στην άλλη μεριά, ώστε να σταματάει το δεύτερο όχημα πριν τη στροφή. Στη συνέχεια, επειδή θέλαμε να είναι φιλικό προς το περιβάλλον, αποφασίσαμε πως η κατασκευή μας θα πρέπει να λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια μέσω ενός συστήματος φόρτισης μιας μπαταρίας από ηλιακό πάνελ που θα συνδέεται στο σύστημα.

Σχεδιάσαμε τη συσκευή που θα κατασκευάσουμε και παραγγείλαμε τα απαραίτητα υλικά. Τα υλικά που απαιτούνται για την κατασκευή μας είναι: ένα Arduino, ένας αισθητήρας απόστασης (HC-SR04 Ultrasonic Module), ένα LED traffic light-emitting module, ένα Φωτοβολταϊκό πάνελ 20 WATT, ένα Charge Controller, μία Μπαταρία 12V/7.0Ah, ένα 5V Relay Module Board, ένα φανάρι (LED), μια μπαταρία 9V και καλώδια. Συνδέουμε μεταξύ τους όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα και προγραμματίζουμε το Arduino να ενεργοποιείται όταν η απόσταση που μετράει ο αισθητήρας είναι μικρότερη από 2m.

Έτσι αυτό μπορεί να αντιληφθεί ένα λεωφορείο που περνάει από το σημείο εκείνο του δρόμου. Θα φροντίσουμε κατά την εγκατάσταση να βάλουμε τον αισθητήρα σε ύψος περίπου 2m για να ενεργοποιείται από τα λεωφορεία ή τα μεγάλα φορτηγά και να μην ενεργοποιείται από τα διερχόμενα αυτοκίνητα.

Με αυτόν τον τρόπο εστιάζουμε μόνο στο πρόβλημα των μεγάλων οχημάτων. Την συνδεσμολογία μας την δοκιμάζουμε πρώτα πολλές φορές, κάνουμε διορθώσεις και ρυθμίσεις και τέλος φτιάχνουμε κάποιο περίβλημα. Αφού διαπιστώσουμε ότι όλα λειτουργούν κανονικά, τότε τοποθετούμε τη συσκευή μας μέσα σε ένα κουτάκι το οποίο βάψαμε με spray και κολλήσαμε τους λογότυπους “STEMpowering Youth” και SCi Co.»

Οι μαθήτριες που συμμετέχουν στην ομάδα είναι η Ναόμι Φουντουλάκη, η Έλενα Χαιρετάκη, η Μαρία Σταυρουλάκη και η Διόνη Ανδρουλάκη. Μπράβο στα κορίτσια και τον καθηγητή τους!

Πηγή: 

zarpanews.gr

SHARE: