ΙΕΛΚΑ: Μόλις 1 στους 5 κρίνει θετικά το “καλάθι του νοικοκυριού”

ΙΕΛΚΑ: Μόλις 1 στους 5 κρίνει θετικά το “καλάθι του νοικοκυριού”
Καταναλωτής σε σούπερ μάρκετ EUROKINISSI

Χαμηλά τα ποσοστά των καταναλωτών που βλέπουν το "καλάθι του νοικοκυριού" ως μία θετική πρωτοβουλία, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Ινστούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.

Το 22%, δηλώνει ότι το καλάθι του νοικοκυριού είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 30% όσων έχουν αγοράσει από το καλάθι), αλλά συγχρόνως το 56% δηλώνει ότι πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι όπως κρεοπωλεία και αρτοποιία.

Το 39% του κοινού δηλώνει ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν από το “καλάθι του νοικοκυριού” με βάση ευρήματα της έρευνας που διεξήγαγε το Ινστούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) από τις 8 έως τις 11 Νοεμβρίου σε δείγμα 1.000 καταναλωτών.

Ωστόσο, μόνο το 22%, δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία. Πάντως το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 30% όσων έχουν αγοράσει από το καλάθι. Επίσης το 56% δηλώνει ότι πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι. Το 51% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που κυνηγούν τις προσφορές.

Μάλιστα το κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7-10 ημέρες της πρωτοβουλίας να αγοράσει κάποιο ή κάποια από τα προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ, 81,65 ευρώ έναντι 93,35 ευρώ του συνόλου.

Το στοιχείο αυτό, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, αποδίδεται στην τάση το καλάθι να επιλέγεται κυρίως από καταναλωτές με μεγαλύτερη εισοδηματική ανάγκη, οι οποίοι έχουν χαμηλότερες δαπάνες στο σούπερ μάρκετ. «Δεν υπάρχουν ακόμα επαρκή στοιχεία που να υποστηρίζουν σχέση αιτίου-αιτιατού ανάμεσα στη χρήση του καλαθιού και τη μειωμένη εβδομαδιαία δαπάνη, κάτι που ενδεχομένως να προκύψει σε επόμενα ευρήματα μελετών», αναφέρει στην έρευνα. Παρά τις μικρές διαφορές η διείσδυση του καλαθιού φαίνεται προς το παρόν να είναι μεγαλύτερη στην Αττική 42% έναντι της Θεσσαλονίκης 38% και της υπόλοιπης Ελλάδας 37%.

Όσον αφορά τις αγοραστικές τάσεις το 18% του κοινού επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σούπερ μάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού. «Το στοιχείο αυτό είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί», αναφέρει το ΙΕΛΚΑ.

Οι έρευνες του ΙΕΛΚΑ για το καλάθι του νοικοκυριού αναμένεται να συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα με περισσότερα στοιχεία.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα