Μειώθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα αλλά η μαύρη πρωτιά παραμένει

Τροχονόμος ρυθμίζει την κυκλοφορία σε δρόμο της πόλης των Τρικάλων.
(EUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ)
Τροχονόμος ρυθμίζει την κυκλοφορία σε δρόμο της πόλης των Τρικάλων. (EUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ) EUROKINISSI

Πολύ υψηλότερος από τον μέσο όρο της ΕΕ εξακολουθεί να είναι ο αριθμός των τροχαίων θανατηφόρων στην Ελλάδα. Βελτιώθηκε η κατάσταση τα τελευταία τρία χρόνια

Μειώθηκαν σημαντικά τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα (-28%) και στην ΕΕ (-17%) την περίοδο 2010- 2013, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, το 2013, τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 12% σε σχέση με το 2012, έναντι μείωσης 8% κατά μέσο όρο στην ΕΕ.

Ωστόσο, η έκθεση της Επιτροπής επισημαίνει ότι η Ελλάδα ανήκει στην ομάδα των χωρών (μαζί με την Πολωνία, τη Βουλγαρία, την Κροατία, τη Λετονία και τη Λιθουανία) οι οποίες ναι μεν έχουν σημειώσει πρόοδο, αλλά ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλότερος από τον μέσο όρο της ΕΕ. Το 2013, ο τραγικός απολογισμός στην Ελλάδα ήταν 81 θάνατοι από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων. Την ίδια χρονιά, στην ΕΕ σημειώθηκαν 52 θάνατοι από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Στους δρόμους της ΕΕ, υπολογίζεται ότι 70 άτομα χάνουν καθημερινά τη ζωή τους. «Δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε. Πρέπει να συνεχίσουμε τις κοινές προσπάθειες σε όλα τα επίπεδα, για να βελτιωθεί περαιτέρω η ασφάλεια στους δρόμους της Ευρώπης» δήλωσε ο επίτροπος μεταφορών, Σιμ Κάλας.

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη

Οι στατιστικές ανά χώρα δείχνουν ότι ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα εξακολουθεί να ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό σε όλη την ΕΕ. Οι χώρες με τον μικρότερο αριθμό θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων εξακολουθούν να είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία, οι Κάτω Χώρες και η Δανία, όπου σημειώνονται περίπου 30 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων. Η Ισπανία, η Γερμανία και η Σλοβακία έχουν βελτιώσει τη θέση τους στον πίνακα κατάταξης και συγκαταλέγονται πλέον στις χώρες με τις συνήθως καλύτερες επιδόσεις.

Εξάλλου, ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι ο αριθμός των πεζών που χάνουν τη ζωή τους στα οδικά δίκτυα μειώνεται σε μικρότερο βαθμό από τον αναμενόμενο, ενώ ο αριθμός των ποδηλατών που χάνουν τη ζωή τους έχει, πρόσφατα, αυξηθεί. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι όλο και περισσότερα άτομα μετακινούνται με ποδήλατο. Η πρόκληση για τα κράτη- μέλη είναι να ενθαρρύνουν τα άτομα να χρησιμοποιούν πιο συχνά τα ποδήλατό τους αντί το αυτοκίνητό τους, εξασφαλίζοντας όμως ασφαλή αλλαγή από το αυτοκίνητο στο ποδήλατο, τονίζει η Επιτροπή.

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δράσης για την οδική ασφάλεια 2011- 2020 προβλέπει τη μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της Ευρώπης κατά το ήμισυ, σε 10 χρόνια. Περιλαμβάνει προτάσεις που εστιάζουν στη βελτίωση των οχημάτων, των υποδομών, αλλά και στη βελτίωση της συμπεριφοράς των χρηστών του οδικού δικτύου. Η νέα ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης και η έναρξη ισχύος της οδηγίας για τη διασυνοριακή δίωξη των τροχαίων παραβάσεων είναι μερικές από τις προτάσεις που περιλαμβάνει το πρόγραμμα.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ)

SHARE:

24Media Network