Παραδόθηκε ο οδικός άξονας 'Κορομηλιά - Κρυσταλλοπηγή'

Παραδόθηκε ο οδικός άξονας 'Κορομηλιά - Κρυσταλλοπηγή'

Έργο κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη της περιοχής. Στην κυκλοφορία δόθηκε ο οδικός άξονας, που συνδέει τη Δυτική Μακεδονία με τα ελληνοαλβανικά σύνορα

Σε πλήρη λειτουργία και ανάπτυξη παρέδωσε το μεσημέρι της Παρασκευής, ο Χρήστος Σπίρτζης τον Κάθετο Αξονα «Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή». Στις δηλώσεις του ο υπουργός Μεταφορών άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να απαλλαγούν οι ακριτικοί νομοί της χώρας από το κόστος των διοδίων.

Με την ολοκλήρωση και την απόδοση σε κυκλοφορία και του τελευταίου τμήματος του δρόμου, αυτό που συνδέει την Κορομηλιά με την Κρυσταλλοπηγή, η Εγνατία οδός αποκτά ένα ακόμη κάθετο άξονα, που αναμένεται να αναβαθμίσει τόσο τις διεθνείς μεταφορές όσο και την ασφάλεια των μετακινήσεων, ενώ θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του νομού Καστοριάς αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας, στους τομείς της επιχειρηματικότητας, του Τουρισμού και του Εμπορίου.

Στις δηλώσεις που ακολούθησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στους στόχους της κυβέρνησης σε σχέση: “Δώσαμε σήμερα στην κυκλοφορία ένα έργο, τον κάθετο άξονα της Εγνατίας προς την Κρυσταλλοπηγή. Δυστυχώς δεν υπήρχε ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τους κάθετους άξονες, για τις συνδέσεις που έπρεπε να έχει η Εγνατία, η οποία είναι ένα πολύ μεγάλο έργο. Ο στόχος μας είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε να συνεχίσει τη δραστηριότητα της στις υποδομές της Βορείου Ελλάδος. Να ολοκληρωθούν οι κάθετοι άξονες στην Εγνατία και οι συνδέσεις με όλες τις παραγωγικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος” τόνισε ο υπουργός υπενθυμίζοντας την προσπάθεια που γίνεται μαζί με την οδική Εγνατία να ολοκληρωθεί και η σιδηροδρομική Εγνατία, μαζί με τις κάθετες συνδέσεις.

Στόχος η απαλλαγή των ακριτικών νομών από το κόστος των διοδίων

Ανοικτό άφησε ο Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, το ενδεχόμενο να απαλλαγούν οι ακριτικοί νομοί της χώρας από το βάρος των διοδίων: “Μες στη χρονιά θα υπάρχει ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων. Έχουμε κάνει μια σκληρή διαπραγμάτευση και με τους δανειστές, για να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε αυτό το σύστημα και βεβαίως, με το ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό που έχει ζητήσει το υπουργείο από τους μελετητές του ΤΑΙΠΕΔ είναι να εξεταστεί το οικονομικό βάρος, που κατά τη γνώμη μας είναι αμελητέο, για την απαλλαγή από τα διόδια, είτε έχουμε ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα, είτε υπάρχουν, μέχρι να ολοκληρωθεί, οι μετωπικοί και οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων, να απαλλαγούν οι ακριτικοί νομοί της χώρας μας, και στη Θράκη και στη Μακεδονία και στην Ήπειρο, και περιμένουμε τα αποτελέσματα που θα δώσουν οι μελετητές του ΤΑΙΠΕΔ. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε”.

Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο απόδοσης καρτών διέλευσης σε μόνιμους κατοίκους ή σε ειδικές κατηγορίες πολιτών, ο υπουργός ανέφερε: “Όταν θα έχουμε ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα ο καθένας θα έχει το δική του. Και επομένως, αν ανήκει στις περιπτώσεις είτε των μόνιμων κατοίκων είτε των ειδικών κατηγοριών που θα προβλεφθούν να μην πληρώνουν διόδια, θα τους δοθούν τέτοιες διελεύσεις”.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της Εγνατίας Οδού Α. Ε κ. Απόστολο Αντωνούδη, πραγματοποίησε νωρίτερα σύσκεψη στο Τελωνείο της Κρυσταλλοπηγής, με εκπροσώπους των Περιφερειακών και Τοπικών Αρχών, Βουλευτές και φορείς της περιοχής, όπου συζήτησε εκτενώς το σχεδιασμό για την αναβάθμιση των υποδομών και των συνδυασμένων μεταφορών στη Δυτική Μακεδονία. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, στόχος της κυβέρνησης είναι “περιοχές όπως είναι η Καστοριά, η Φλώρινα, άλλες περιοχές μας, στη Θράκη και την Ήπειρο, να σταματήσουν να είναι οι εσχατιές της χώρας, αλλά να είναι η αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων. Προχωράμε για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, για τη δίκαιη ανάπτυξη”.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Ο Αυτοκινητόδρομος Α29 (Κάθετος Άξονας 45 της Εγνατίας Οδού) αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Άξονα VIII, έχει μήκος 72χλμ. περίπου και συνδέει την Εγνατία Οδό, από τη θέση του Α/Κ Σιάτιστας, με τα Ελληνοαλβανικά σύνορα, στη θέση του Συνοριακού σταθμού της Κρυσταλλοπηγής.

Αποτελείται από από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, σε όλο του το μήκος. Κατασκευάσθηκε και αποδόθηκε στην κυκλοφορία τμηματικά από το 2002 έως και σήμερα στα πλαίσια 13 εργολαβιών, συνολικού προϋπολογισμού 250 εκ € (με Φ.Π.Α.).

Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί σταδιακά σε κυκλοφορία τα 51,68 χλμ και σήμερα, με την απόδοση στην κυκλοφορία και του τελευταίου προγραμματισμένου τμήματος των υπολοίπων 20,32 χλμ, παραδίδεται σε πλήρη λειτουργία και ανάπτυξη.

Το τεχνικό αντικείμενο του προς απόδοση τμήματος έχει κατασκευαστεί στο πλαίσιο των εργολαβιών :

«Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή: Τμήμα Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 16+200 (45.4/5)», Ανάδοχος Κ/ξία «ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. - ΤΕΡΝΑ Α.Ε.»

«Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή: Τμήμα Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή από Χ.Θ. 16+200 έως Χ.Θ. 20+320 (45.5)», Ανάδοχος Κ/ξία «ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. - ΤΕΡΝΑ Α.Ε.»

Η συνολική τελική δαπάνη των εργασιών στα πλαίσια της πρώτης εργολαβίας ανέρχεται στα 93,3 εκ. ευρώ (με Φ.Π.Α.) και της δεύτερης εργολαβίας στα 36,9 εκ. ευρώ (με Φ.Π.Α.).

Τα κοινωνικοοικονομικά οφέλη

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα σπουδαιότερα κοινωνικοοικονομικά οφέλη από την ολοκλήρωση του άξονα είναι, συνοπτικά, τα εξής:

• Βελτίωση στην εξυπηρέτηση της διεθνούς ροής κυκλοφορίας από και προς την Ελλάδα

• Διευκόλυνση της ενδοπεριφερειακής και διασυνοριακής συνεργασίας με ταυτόχρονη άρση της απομόνωσης στη διασυνοριακή περιοχή

• Ανάδειξη του κομβικού ρόλου της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στα Δυτικά Βαλκάνια

• Ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και περαιτέρω ανάπτυξη των Νομών Καστοριάς και Κοζάνης

· Εξοικονόμηση του χρόνου μετακίνησης, λόγω αύξησης της ταχύτητας κυκλοφορίας. Ο χρόνος διέλευσης ολόκληρου του άξονα μειώνεται κατά 13 λεπτά

• Βελτίωση της οδικής ασφάλειας και μείωση του αριθμού των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων

SHARE: