Περπατήσαμε στον νέο διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης του αεροδρομίου “Μακεδονία”

Περπατήσαμε στον νέο διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης του αεροδρομίου “Μακεδονία”

Η αντίστροφη μέτρηση για την λειτουργία του νέου διαδρόμου, έχει ξεκινήσει στη Θεσσαλονίκη. Κάναμε αυτοψία και καταγράφουμε τις εξελίξεις.

Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, αλλάζει ριζικά. Από τη μια η κατασκευή του νέου αεροσταθμού (Terminal) και η ανακαταστευή του υπάρχοντος, με όλες τις συνοδευτικές εργασίες και από την άλλη η ολοκλήρωση του νέου διαδρόμου (από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω της ΕΥΔΕ), δημιουργούν νέα δεδομένα.

Για τον νέο αεροσταθμό γράψαμε σχετικά χθες. Σήμερα, κάνοντας αυτοψία στην πίστα και στους διαδρόμους, αποκαλύπτουμε τι περαιτέρω, συντελείται.

Ο νέος διάδρομος προσγείωσης και απογείωσης, με κωδικό 10/28, θα έχει μήκος περίπου 3.500 μέτρα, εκ των οποίων τα 1.000 είναι καινούργια, με τα 600 να είναι σε επέκταση στη θάλασσα. Εξ αιτίας της καθυστέρησης των έργων, και της χρήσης του τροχοδρόμου για την εξυπηρέτηση των πτήσεων, τον περσινό χειμώνα, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες επέλεξαν άλλα αεροδρόμια (π.χ. Καβάλας), για να πραγματοποιούν τις πτήσεις τους, μειώνοντας το μεταφορικό έργο του αεροδρομίου. Τώρα, τα έργα προχωρούν και στις αρχές του 2019 θα παραδοθεί ο νέος διάδρομος προς χρήση, με αποτέλεσμα να μπορούν να έρχονται μεγαλύτερα αεροσκάφη στη Θεσσαλονίκη.

 

Παράλληλα, ο νέος διάδρομος, που τέμνει τον υπάρχοντα (δημιουργεί ένα οπτικό Χ), ο οποίος λειτουργεί τώρα και θα εξακολουθεί να λειτουργεί παράλληλα με τον νέο, εφόσον θα αυξηθεί η αεροπορική κίνηση, θα έχει πλήρη φωτισμό και ILS που στέλνει σήματα στους πιλότους ώστε σε περίπτωση ομίχλης να μπορούν να απογειώνουν και να προσγειώνουν με ασφάλεια τα αεροσκάφη. Και βέβαια, λόγω της ομίχλης, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης έχει αντιμετωπίσει πάρα πολλές ακυρώσεις πτήσεων.

Επίσης, για την κατασκευή του νέου διαδρόμου, χρειάστηκε να σκαφτεί σε βάθος 2,7 μέτρων και σε πλάτος 60 μ., προκειμένου η υποδομή να αντέχει τα φορτία των αεροσκαφών, με την αυξημένη συχνότητα.

Οσον αφορά τον υπάρχοντα διάδρομο, έχει μήκος 2.450 μέτρα με κωδική ονομασία 16/34, μόλις παραδοθεί σε λειτουργία ο νέος, θα σταματήσει να χρησιμοποιείται για συντήρηση και περαιτέρω εργασίες, όπως και ο τροχόδρομος Α, ενώ θα παραμείνει σε λειτουργία ο τροχόδρομος FOX.

Επίσης, με την ολοκλήρωση των δύο αεροσταθμών, οι θέσεις αεροσκαφών από 21 θα γίνουν 29 και πλέον τα αεροσκάφη θα σταθμεύουν κάθετα (push back) στα κτίρια και σε απόσταση 10-15 μέτρων. Η μετακίνηση των επιβατών, έστω και για αυτά τα λίγα μέτρα, θα γίνεται με λεωφορεία, για λόγους ασφαλείας.

Εξάλλου, επειδή το αεροδρόμιο έχει μικτή χρήση (είναι και στρατιωτικό), οι βάσεις της πολεμικής αεροπορίας παραμένουν.

Το νέο Terminal και το υπάρχον ανακατασκευασμένο, θα λειτουργήσουν το 2021, μαζί με τα συνοδευτικά έργα. Ωστόσο, ήδη από τώρα αεροπορικές εταιρείες εμπιστεύονται το αεροδρόμιο και τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό. Για τον χειμώνα θα έχουμε την Flydubai που θα πετά στο Ντουμπάι και την Qatar στο Κατάρ, η Lufthansa επανέρχεται στη Θεσσαλονίκη μετά από 5 χρόνια με το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Φρανκφούρτη, (από την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου), η Aegean θα βάλει το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Τελ Αβίβ, ενώ η Ryanair θα κρατήσει και τον χειμώνα 2018-2019, τα δρομολόγια προς Νυρεμβέργη και Μπολόνια. Οι αεροπορικές εταιρείες αυτές –προς το παρόν-εκμεταλλεύονται το πρόγραμμα κινήτρων της Fraport, που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Μακεδονία», παρέχοντας έκπτωση στα αερολιμενικά τέλη κατά 50% σε όσους διατηρούν ή βάζουν χειμερινά δρομολόγια τουλάχιστον για μια διετία.

 

Καταλήγοντας, αυτή τη στιγμή η ημερήσια κίνηση του αεροδρομίου έχει ξεπεράσει τις 200 προσγειώσεις και απογειώσεις, με την τάση να είναι συνεχώς αυξανόμενη.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα