Προχωρά ο διαγωνισμός ανακαίνισης των συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό – Σε δοκιμές λεωφορείο υδρογόνου στην Αθήνα

Προχωρά ο διαγωνισμός ανακαίνισης των συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό – Σε δοκιμές λεωφορείο υδρογόνου στην Αθήνα
Συρμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Eurokinissi

Ο διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, ανακοίνωσε ότι ο διαγωνισμός για την ανακαίνιση 14 συρμών του Μετρό είναι κοντά στην έγκριση. Από αρχες του 2023 τα πρώτα ηλεκτρικά και CNG λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας.

Στην ημερίδα που διοργάνωσε το ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ, με τίτλο «Δημιουργώντας νέες ευκαιρίες βιώσιμης και περιφερειακής ανάπτυξης στη χώρα: Η στρατηγική του Υπερταμείου και των εταιρειών του σε Real Estate, Υποδομές και Logistics», έλαβε χώρα η ειδική θεματική ενότητα “H βιώσιμη κινητικότητα και τα ψηφιακά έργα ως παράγοντες αναβάθμισης των Υποδομών“.

Ομιλητές του πάνελ ήταν ο κ. Βασίλης Καρακουλάκης, Πρόεδρος της FDL Group, ο κ. Αθανάσιος Κοτταράς, Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, ο κ. Στέφανος Αγιάσογλου, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΥ, ο κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Την ευθύνη του συντονισμού είχε ο δημοσιογράφος κ. Νίκος Καραγιάννης (Ypodomes.com).

Καρακουλάκης: Διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας χωρίς ψηφιοποίηση δεν υπάρχει

Την έναρξη της συζήτησης πραγματοποίησε ο κ. Βασίλης Καρακουλάκης Πρόεδρος της FDL Group, ο οποίος ανέφερε πως: “Διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας χωρίς ψηφιοποίηση δεν υπάρχει. Η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης είναι ευκαιρία για την Ελλάδα. Η περίοδος του Covid και της πανδημίας έσπρωξε τις εξελίξεις προς αυτή τη μετάβαση”.

Δύο κινήσεις, επενδύσεις που βασίστηκαν στα ρομπότ γίνανε από τα ΕΛΤΑ και από τον όμιλο FDL. Πήραμε και την αντιπροσωπεία μιας εταιρείας παραγωγής ρομπότ”.

Ολοκλήρωσε την τοποθέτηση του λέγοντας “Τα συστήματα είναι έχουμε φέρει δίνουν μια σειρά από λύσεις. Μπορούν να μας φέρουν σε σημεία που ήταν δυσθεώρητα πριν από μερικά χρόνια”.

Κοτταράς: Είμαστε κοντά στη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από το φρενάρισμα των συρμών

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο κ. Αθανάσιος Κοτταράς, Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, ο οποίος αναφέρθηκε για το έργο ανακαίνισης 14 συρμών του Μετρό. Συγκεκριμένα είπε: “Πρώτη φορά στην Ελλάδα ανακαινίζονται παλιοί συρμοί στο μετρό της Γραμμής 1, ο οποίοι έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους το 1985. Ο διαγωνισμός είναι κοντά στην έγκριση και πιστεύω τις επόμενες ημέρες θα έχουμε την υπογραφής της σύμβασης. Η εταιρεία που θα το αναλάβει είναι η ισπανική CAF. Η αναβάθμιση θα γίνει στην Ελλάδα και η αξία του έργου είναι στα 70 εκατομμύρια.”

Κλείνοντας τόνισε “Πιστεύω  ότι μπορούμε να αναβαθμίσουμε και άλλες υποδομές της γραμμής ένα του μετρό”.

Ο κ. Κοτταράς αναφέρθηκε και στο ζήτημα της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη ΣΤΑΣΥ, λέγοντας, Τα μέσα της ΣΤΑΣΥ είναι τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Είμαστε πολύ κοντά σε μια λύση που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα και θα κάνει χρήση ενέργειας από την πέδηση των συρμών. Από το φρενάρισμα θα διοχετεύεται ενέργεια στο δίκτυο. Είμαστε σε συζητήσεις με τον ΔΕΔΔΗΕ για να βρούμε το σύστημα που θα τοποθετηθεί στους σταθμούς. Οι μελέτες δείχνουν πως αυτό μπορεί να μας δώσει μια τάξης εξοικονόμησης ενέργειας περίπου 10%. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου πρότζεκτ αγγίζει τα 40 εκατ. Ευρώ”.

Αγιάσογλου: Σε ένα μήνα το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου στους δρόμους της Αθήνας

Τρίτος ομιλητής ήταν κ. Στέφανος Αγιάσογλου, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΥ, ο οποίος ανέφερε, “Οι αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα, έσπευδαν βραδέως. Αποφασίσαμε να κάνουμε κινήσεις να βελτιώσουμε το στόλο για να βελτιώσουμε τις συγκοινωνιακές υπηρεσίες. Πρώτη κίνηση, ήταν ανάταξη του υπάρχοντος στόλου και των υπηρεσιών. Δεύτερη κίνηση, να προετοιμάσουμε την εταιρεία , ώστε η παραλαβή των οχημάτων να μην είναι μόνο μια απλή παραλαβή αλλά να προσφέρει βελτιωμένες υπηρεσίες στο κοινό.

“Από αρχες του 2023 θα δούμε τα πρώτα καινούργια λεωφορεία ηλεκτρικά και CNG , στους δρόμους της Αθήνας”.

Η ΟΣΥ ετοίμασε μια σειρά έργων ψηφιακού μετασχηματισμού για να αντιμετωπίσουμε αυτό που έρχεται .

Επιπλέον ο κ. Αγιάσογλου δήλωσε, “Μπήκαμε στη διαδικασία δημιουργίας logistics για τα ανταλλακτικά που έρχονται. Ακόμα μέσω χρήσης της τεχνολογία θα βλέπουμε τι βλάβες έχει ένα όχημα που βρίσκεται στο δρόμο, να πηγαίνει εκεί που πρέπει για να μένει όσο το δυνατόν λιγότερο στο συνεργείο. Ενώ προωθούμε και την τηλεματική. Όλα αυτά είναι έργα 50 εκατ. Ευρώ και έχουν βρει όλα χρηματοδότηση”.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ τόνισε πως “Σε ένα μήνα θα δοκιμαστεί στους δρόμους της Αθήνας το πρώτο λεωφορείο που κινείται με υδρογόνο. Το υδρογόνο για τις βαριές μεταφορές αποτελεί το καύσιμο του μέλλοντος. Ειδικά η ΟΣΥ, μελετάει το υδρογόνο, και είναι στην αιχμη για να είναι έτοιμη για τις επενδύσεις που έρχονται”.

Κωνσταντόπουλος: Το ρομποτικό σύστημα έχει εξαπλασιάσει την ταχύτητα διαλογής αντικειμένων

Τη θεματική ενότητα ολοκληρώθηκε με τον Γιώργος Κωνσταντόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος τόνισε πως, “Ο σχεδιασμός των έργων ψηφιακού μετασχηματισμού παίζει κεντρικό ρόλο στα ΕΛΤΑ. Πριν από λίγες ημέρες τεθηκε σε λειτουργία το ρομποτικό έργο διαλογής και εδώ στη Θεσσαλονίκη”.

Στη συνέχεια ανέλυσε τα οφέλη που έχει το νέο σύστημα αναφορικά με την καινοτομία και τον ψηφιακός μετασχηματισμό, το ανθρώπινο δυναμικό και τι επιπτώσεις είχε σε αυτό, και τέλος τι ι οφέλη αποκομίζουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις.

“Εντάξαμε την πιο υψηλή τεχνολογία για να κάνουμε τη διαλογή. Αυτό είναι κομβικό για την υπηρεσία που προσφέρουμε στους πολίτες. Είμαστε ο πρωτος ταχυδρομικός οργανισμός στην Ευρώπη που χρησιμοποιεί ρομπότ στη διαλογή. Αυτό έχει εξαπλασιάσει την ταχύτητα και έχει μειωθεί το ανθρώπινο λάθος”.

“Από 21 κέντρα διαλογής επιχειρούμε μια μείωση στα 10 με 12. Το μεγαλύτερο μέρος της διαλογής θα γίνεται κυρίως από τα δύο μεγάλα κέντρα στο Κρυονέρι Αττικής και στο Ωραιόκαστρο. Αυτό έχει ένα ετήσιο όφελος περίπου 3 εκατ. Ευρώ”.

“Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι ελάχιστο, καθώς δεν είναι ένα ενεργοβόρο σύστημα. Το νέο σύστημα έχει φέρει τρομακτική βελτίωση στους υπαλλήλους, καθώς είναι πιο γρήγοροι. Επίσης εργάζονται σε ένα περιβάλλον καθαρό και ήσυχο. Το ρομποτικό σύστημα δεν αποσκοπεί στη μείωση των εργαζομένων μας αλλά στην αναβάθμιση τους”.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτηση του είπε, “Για να φτάσουμε να κάνουμε την τελική διαλογή έχουμε προσθέσει και άλλες καινοτόμες υπηρεσίες. Έχουμε εισάγει τον ψηφιακό ταχυδρομος και τις έξυπνες θυρίδες παράδοσης παραλαβής αντικειμένων. Ένα ακόμα όφελος από την ψηφιοποίηση το απολαμβάνουν και οι επιχειρήσεις και οι πολίτες με βελτιωμένες υπηρεσίες παράδοσης των προϊόντων “.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα