Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων: Αλλαγές στο σχέδιο – Πότε θα είναι έτοιμη

Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων: Αλλαγές στο σχέδιο – Πότε θα είναι έτοιμη
Τρένο (φωτογραφία αρχείου) Eurokinissi

Θα καθυστερήσει ο νέος τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος από την Αθήνα μέχρι τις 3 Γέφυρες. Για ποιους λόγους πήγε πίσω το έργο. Πότε θα μπουν σε λειτουργία οι πρώτες γραμμές.

Στα τέλη του 2023 θα είναι έτοιμος, σύμφωνα με το τροποποιημένο χρονοδιάγραμμα, ο νέος τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος από την Αθήνα μέχρι τις 3 Γέφυρες και από τις αρχές του 2024 θα μπορεί να λειτουργήσει στο σύνολο του. Το έργο που έχει καθιερωθεί ως η Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων, είναι ένα μεγαλόπνοο σχέδιο το οποίο θα απελευθερώσει υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας από τη διχοτόμηση που υφίστανται σήμερα λόγω των γραμμών.

Παράλληλα θα αυξήσει το επίπεδο ασφάλειας και ταχύτητας των σιδηροδρομικών δρομολογίων που θα μπορούν να πυκνώσουν περισσότερο τα δρομολόγια τους.

Οι λόγοι που το έργο πήγε πίσω

Το έργο υπογράφηκε στις 15 Νοεμβρίου 2018 με αρχικό ορίζοντα τους 52 μήνες αλλά η ολοκλήρωση του γρήγορα παρατάθηκε στις 14 Νοεμβρίου 2023 λόγω καθυστερήσεων που κυρίως είχαν να κάνουν με δύο παράγοντες.

Ο πρώτος είναι πως η γραμμή καθόδου (προς τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών) παραδόθηκε από τον ΟΣΕ καθυστερημένα τον Αύγουστο του 2019 λόγω συμβατικών υποχρεώσεων προς τις σιδηροδρομικές εταιρείες. Η γραμμή όμως είναι απαραίτητη για να ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής της τετραπλής γραμμής.

Αυτό γιατί κάτω από αυτή τη γραμμή θα κατασκευαστούν οι δύο πρώτες υπόγειες γραμμές. Στη συνέχεια μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή τους, θα δοθεί στην κυκλοφορία και θα αποκλειστεί η γραμμή ανόδου για να κατασκευαστεί το άλλο μισό της σήραγγας που θα περιλαμβάνει επίσης άλλες δύο γραμμές.

Το 2022 οι δύο πρώτες γραμμές σε λειτουργία

Στην πραγματικότητα στο έργο μήκους 2,36χλμ θα δημιουργηθεί μία δίδυμη σήραγγα 1,91 χλμ. όπου για κάθε κατεύθυνση θα λειτουργούν δύο παράλληλες γραμμές, για εμπορικά, υπεραστικά και προαστιακά τρένα. Σύμφωνα με πηγές κοντά στο θέμα, το 2022 εκτιμάται ότι οι δύο πρώτες υπογειοποιημένες γραμμές θα μπορούν να δοθούν και πάλι στη κυκλοφορία αποκαθιστώντας την κυκλοφορία.

Ο δεύτερος λόγος καθυστέρησης είναι πως τον Απρίλιο του 2020 τροποποιήθηκε η αρχική έγκριση περιβαλλοντικών όρων του έργου σχετικά με τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια θορύβου και δονήσεων από σιδηροδρομικά έργα.

Για να γίνει αυτό εφικτό, η ανάδοχος κοινοπραξία (ΙΝΤΡΑΚΑΤ-Σιδηροδρομικά Έργα) αντικατέστησε τον αρχικό εξοπλισμό εκσκαφής εδαφών με νέο “αθόρυβο”, πράγμα που προκάλεσε όπως ήταν αναμενόμενο χρονική καθυστέρηση.

Λόγο στην καθυστέρηση των έργων έχει συντελέσει και η πανδημία λόγω των μέτρων που εφαρμόστηκαν από τον περασμένο Μάρτιο για τον περιορισμό της εξάπλωσης του covid-19.

Τώρα, το μεγάλο στοίχημα είναι να προχωρήσουν οι εργασίες χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις, ενώ θα υπογραφεί και συμπληρωματική σύμβαση που θα καλύπτει τις απαιτήσεις που δημιουργήθηκαν λόγω των καθυστερήσεων. Αυτή τη χρονική στιγμή έχουν ξεκινήσει τα έργα για τους διαφραγματικούς τοίχους και από τη νέα χρονιά σύμφωνα με εκτιμήσεις σιδηροδρομικών στελεχών το έργο θα μπορέσει να προχωρήσει χωρίς περαιτέρω δυσκολίες.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα