ΒΟΑΚ: Πράσινο φως από την Περιφέρεια Κρήτης στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

ΒΟΑΚ: Πράσινο φως από την Περιφέρεια Κρήτης στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο
Περιφερειακός δρόμος (φωτογραφία αρχείου) EUROKINISSI

Το πράσινο φως έδωσε η περιφέρεια Κρήτης για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ. Πότε αναμένεται η έγκριση του ΥΠΕΝ.

Ένα ακόμα βήμα κάνει ο μεγάλος διαγωνισμός του ΒΟΑΚ που αφορά το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο. Σύμφωνα με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης, γνωμοδότησε θετικά κατά πλειοψηφία στην περιβαλλοντική μελέτη για το έργο.

Θα πρέπει να αναφέρουμε πως η γνωμοδότηση αυτή δεν είναι δεσμευτική καθώς την έγκριση θα δώσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όμως είναι σαφώς μία θετική εξέλιξη, με την τοπική κοινωνία να δίνει ουσιαστικά το πράσινο φως στο έργο.

Η έγκριση από το ΥΠΕΝ αναμένεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Αυτή η εξέλιξη θα μας οδηγήσει τελικά και στην τελική φάση της υποβολής προσφορών. Στόχος είναι μέσα στο 2022 να αναδειχθεί ανάδοχος και το 2023 να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και να πάρουν τον λόγο οι μπουλντόζες.

Το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο είναι το κεντρικό τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου του ΒΟΑΚ. Στον διαγωνισμό παραχώρησης συμμετέχουν 5 σχήματα που έχουν περάσει στον Β` γύρο: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL. Η διάρκεια της παραχώρησης έχει οριστεί σε 25 χρόνια.

Στο έργο σαν προαίρεση έχει ενταχθεί και το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος, μήκους 36 χιλιομέτρων, το οποίο αναμένεται τελικά να προχωρήσει επίσης η υλοποίηση του μεγαλώνοντας το μήκος του αυτοκινητόδρομου.

Πριν από δύο εβδομάδες εγκρίθηκε από το ΥΠΕΝ η περιβαλλοντική μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη που προωθείται μέσω ΣΔΙΤ. Οι προσφορές για το τμήμα αυτό εκτιμάται ότι θα δοθούν στο τέλος του έτους.

Το υπόλοιπο έργο

Στο δεύτερο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη μήκους 22,5 χλμ, επιλέχθηκε η μέθοδος ΣΔΙΤ με διάρκεια 30 χρόνια. Το κόστος του αγγίζει τα 360 εκατ. ευρώ. Στη Β` φάση του διαγωνισμού έχουν περάσει: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite), 4.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL.

Παράλληλα αναμένεται και η προκήρυξη του διαγωνισμού για το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ από την Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Το έργο εκτιμώμενου κόστους 140 εκατ. ευρώ θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο με τη χρηματοδότηση να καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Συνολικά το έργο του ΒΟΑΚ ξεπερνά σε κόστος τα 1,6 δισ. ευρώ και είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο της τρέχουσας δεκαετίας. Μαζί με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού αποτελούν το ιερό δισκοπότηρο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία στην περίπτωση του ΒΟΑΚ είναι πως έχει συνολικά εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης με ποσό 440 εκατ. ευρώ. Τα υπόλοιπα κεφάλαια θα καλυφθούν από ιδιωτικούς και δημόσιους πόρους.

Ο ΒΟΑΚ θα συνδεθεί και με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι μέσω Χερσονήσου μέσω ενός συνδετήριου αυτοκινητόδρομου 18 χιλιομέτρων που θα δημιουργήσει ακόμα μία σημαντική οδική υποδομή για το νησί. Τον δρόμο κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ μέσω της σύμβασης παραχώρησης στο νέο αεροδρόμιο Καστελίου.

Πάρε μέρος στην έρευνα αναγνωστών του NEWS 24/7. Αφιέρωσε 3 λεπτά για να απαντήσεις γρήγορα και ανώνυμα! Ξεκίνα εδώ: Έρευνα News 24/7

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα