Υπόθεση Μαυρίκου: Όλα όσα ξέρουμε μέχρι τώρα

Υπόθεση Μαυρίκου: Όλα όσα ξέρουμε μέχρι τώρα

Μέγιστο χρονικό όριο που έδωσαν οι Αρχές για παράδοση του πορίσματος της πραγματογνωμοσύνης, οι δύο μήνες. Δεν βρήκαν το παραμικρό ίχνος ύπαρξης τυχόν αυτοσχέδιου εμπρηστικού ή εκρηκτικού μηχανισμού στο πολυτελές τζιπ, μάρκας Porshe. Τι δείχνουν οι κάμερες και το πόρισμα του ιατροδικαστή

Στα χέρια των πραγματογνωμόνων (ενός της πολιτείας και δύο της οικογένειας) βρίσκεται πλέον το «κλειδί» για την εξιχνίαση ή όχι της υπόθεσης του τραγικού περιστατικού στην Αττική Οδό.

Το μεσημέρι της Πέμπτης 9 Ιουνίου 2016, ο εκδότης της εφημερίδας «Ακρόπολη» Παναγιώτης Μαυρίκος και ένας εκ των κατηγορουμένων για την υπόθεση των εκβιαστών δημοσιογράφων, κάηκε ζωντανός όταν το αυτοκίνητό του πήρε φωτιά κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες.

Τι γνωρίζουν μέχρι τώρα οι Αρχές

Αυτό που έχουν στη διάθεσή τους μέχρι τώρα οι Αρχές είναι ότι οι πυροτεχνουργοί των ΤΕΕΜ οι επιστήμονες των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων της ΕΛ.ΑΣ. δεν βρήκαν το παραμικρό ίχνος ύπαρξης τυχόν αυτοσχέδιου εμπρηστικού ή εκρηκτικού μηχανισμού στο πολυτελές τζιπ, μάρκας Porshe.

Δεν ανακάλυψαν ούτε καν κάποιο χημικό ίχνος που να υποδήλωνε κάτι τέτοιο όπως σε αντίστοιχες περιπτώσεις, ενώ στην παλαιότερη περίπτωση του Smart τα Χριστούγεννα του 2014 στην Αττική Οδό οι κάμερες είχαν καταγράψει και ένα μικρό αναπηδητό του αυτοκινήτου όταν εξερράγη η βόμβα πριν αναφλεγεί το όχημα, που κάτι τέτοιο δεν καταγράφηκε στην περίπτωση του Μαυρίκου.

Ο Μαυρίκος καταγράφεται στο γενικό και πανοραμικό πλάνο των καμερών της Τροχαίας στην Αττική Οδό, ελάχιστα λεπτά πριν αρχίσει να προσκρούει στο τσιμεντένιο διαχωριστικό, να κινείται με ταχύτητα όχι παραπάνω από 110-130 χλμ. με σταθερή πορεία και σίγουρα δεν έχει καταγραφεί κάτι περίεργο εκεί όπως απώλεια καυσίμων γιατί πολύ απλά ο χειριστής δεν είχε λόγο μέχρι εκείνη τη στιγμή να «ζουμάρει» την κάμερα πάνω στο τζιπ.

Η μετέπειτα τεχνική ανάλυση της εικόνας, το μετέπειτα ζουμάρισμα του καταγεγραμμένου υλικού «σπάει» τόσο την ανάλυση της εικόνας που είναι αδύνατο να φανεί τυχόν απώλεια υγρών, σε αυτό το χρονικό σημείο.

Στις 14:48 πλέον το όχημα περνάει τον κόμβο του Ν. Ηρακλείου με κατεύθυνση την Εθνική Οδό και τότε ξαφνικά το όχημα από την αριστερή λωρίδα, αρχίζει να κάνει κάποια απαλά ζιγκ-ζαγκ και να προσκρούει 3-4 φορές πάνω στο τσιμεντένιο διαχωριστικό με το πλάι και εν συνεχεία να σέρνεται και να ξύνεται η λαμαρίνα πάνω στο τσιμέντο επί τουλάχιστον 15 μέτρα, βγάζοντας σπίθες και επιβραδύνοντας, μέχρι που το όχημα ακινητοποιείται.

Στο σημείο αυτό αρχίζει η κάμερα να κάνει ζουμ. Εκεί καταγράφονται περίπου δύο λεπτά, όπου ο οδηγός ή προσπαθεί να ανοίξει την πόρτα του, αλλά σφηνώνει στο τσιμέντο καθώς άνοιξε μόλις 10 πόντους. Ξαφνικά εμφανίζονται οι πρώτοι καπνοί και καύσιμα να χύνονται από την κάτω πλευρά. Δευτερόλεπτα μετά το όχημα αναφλέγεται και λαμπαδιάζει ολόκληρο με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα.

Είναι το σημείο που αναρωτιούνται οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. εάν έγινε κάτι στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου που οδήγησε στην απώλεια των καυσίμων. Αυτό είναι και το σημείο που θα επικεντρωθούν οι πραγματογνώμονες πρωτίστως, να δουν δηλαδή αν μπορούν στην  κατάσταση που βρίσκεται το όχημα, αν υπήρξε παρέμβαση και δολιοφθορά τρίτου ή κάτι που τυχόν να έκοψε το σωληνάκι της παροχής καυσίμου ή οποιαδήποτε άλλη βλάβη ή δολιοφθορά.

Οι Αρχές έχουν δώσει σύμφωνα με πληροφορίες μέγιστο χρονικό όριο παράδοσης του πορίσματος της πραγματογνωμοσύνης τους δύο μήνες, ωστόσο αυτό μπορεί να ολοκληρωθεί πιο νωρίς ή ακόμα και να ζητηθεί παράταση, ανάλογα με το πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι να εντοπιστεί το αίτιο αυτής της τραγωδίας.

Αύριο η αυτοψία από τους πραγματογνώμονες της οικογένειας Μαυρίκου

Στο σημείο όπου βρήκε τραγικό θάνατο ο Παναγιώτης Μαυρίκος θα βρεθούν αύριο στις 8 το πρωί οι πραγματογνώμονες που όρισε η οικογένεια του εκδότη. Σύμφωνα με τον δικηγόρο της οικογένειας Αλέξη Κούγια, μετά τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσαν κατ’ αγνώστων για ανθρωποκτονία από πρόθεση, εγκρίθηκε το αίτημα για να διενεργηθεί εγκληματολογική αυτοψία στο σημείο της Αττικής Οδού, όπου πήρε φωτιά η Porsche Cayenne. Την αυτοψία θα διενεργήσουν οι τεχνικοί σύμβουλοι που όρισε η οικογένεια Γιώργος Ραυτογιάννης και Νίκος Διαμαντής.

Την Δευτέρα θα εξετάσουν από κοινού το μοιραίο αυτοκίνητο του εκδότη τόσο οι πραγματογνώμονες του Τμήματος Εγκληματολογικών Ερευνών της Αστυνομίας όσο και οι τεχνικοί σύμβουλοι της οικογένειας. Το πόρισμα της έρευνας αναμένεται να εκδοθεί σε περίπου 15 ημέρες.

Μέχρι τότε οι Αρχές έχουν ζητήσει άρση τηλεφωνικού απορρήτου για να διαπιστώσουν εάν δεχόταν απειλές ο Μαυρίκος και από ποιους και η προανακριτική διαδικασία θα συνεχίσει την δική της πορεία, ασχέτως εάν με τα έως τώρα δεδομένα οι Αρχές καταλήγουν σε ένα πρώτο συμπέρασμα δυστυχήματος. Για να μπορούν όμως να είναι σίγουρες οι Αρχές, για αυτό και θα παραμείνει η έρευνα υπό την ευθύνη της Ασφάλειας και του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ζωής και δεν θα παραδοθεί στην Τροχαία, μέχρι πέρατος αυτής.

Τι έδειξε το πόρισμα του ιατροδικαστή

Η νεκροψία-νεκροτομή που ολοκληρώθηκε περίπου στις δύο το μεσημέρι χθες στην Ιατροδικαστική του Πανεπιστημίου Αθηνών, έδειξε ότι ο θάνατος του θύματος οφείλεται καθαρά στην πυρκαγιά και το θύμα ήταν εν ζωή όταν ξέσπασε η φωτιά αφού εισέπνευσε καπνό και οι πνεύμονες του είχαν υποστεί εγκαύματα…, ενώ δεν προέκυψε κάποιο προηγούμενο αιφνίδιο παθολογικό πρόβλημα.

Το test DNA ολοκληρώθηκε και ήταν θετικό όπως αναμενόταν και έτσι και τυπικά πλέον ταυτοποιήθηκε πως η σορός ανήκει στον Παναγιώτη Μαυρίκο. Πρόσθετα, έχουν ληφθεί και δείγματα για ιστολογικές και τοξικολογικές εξετάσεις αποτελέσματα των οποίων αναμένονται τουλάχιστον δύο εβδομάδες μετά. Οι τελευταίες εξετάσεις γίνονται για να διαπιστωθεί εάν υπήρξε κάτι στον οργανισμό του θύματος που τυχόν να εξηγούσε την αλλόκοτη συμπεριφορά του οδηγού με τα συνεχή ζιγκ-ζαγκ μέχρι που πρόσκρουσε 3-4 φορές στο τοιχίο και σύρθηκε σε αυτό.

Η συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων με ανάφλεξη από μηχανική βλάβη

Τις τελευταίες ημέρες ακούγεται συνεχώς πόσο δύσκολο είναι ένα αυτοκίνητο να πάρει φωτιά από μηχανική βλάβη και ότι συντήρηση ειδικά στα πολυτελή αυτοκίνητα είναι τέτοια που είναι υπεράνω πάσης υποψίας.

Ωστόσο, σύμφωνα με αξιωματικό της Τροχαίας, ειδικά στην Αττική Οδό καταγράφονται πολύ συχνά τέτοια περιστατικά σχεδόν κάθε 10 ημέρες και με …πιο ταπεινές μάρκες αυτοκινήτων αλλά και σε πολύ πιο πολυτελή αυτοκίνητα όπως Mercedes ακόμα και Porsche Carrera, που στην περίπτωση εκείνη ανεφλέγη η μηχανή επί της Αττικής Οδού το 2012 και τότε η απάντηση που έλαβε ο ιδιοκτήτης από το συνεργείο που το συντηρούσε, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν ότι «ποιος ξέρει ήταν να γίνει…», μία απάντηση που για έναν άνθρωπο που κινδύνευσε, μάλλον δεν ήταν αρκετή…

Με λίγα λόγια το αδύνατο δεν είναι όντως αδύνατο όταν υπάρχει και ο παράγοντας μηχανή σε συνδυασμό με τον παράγοντα άνθρωπο.

Σε αυτή την περίπτωση βέβαια μπορεί να υπάρχει αυτό που λένε η «διαβολική σύμπτωση», αλλά επειδή μπορεί να μην είναι «διαβολική» αλλά δόλια ενέργεια από άνθρωπο που θα είχε συμφέρον να συμβεί κάτι τέτοιο σε βάρος του Παναγιώτη Μαυρίκου, γι αυτό και θα γίνει ενδελεχής έρευνα.

Μήνυση από την οικογένεια για ανθρωποκτονία από πρόθεση κατ’ αγνώστων

Ο δικηγόρος και φίλος του εκδότη πάντως, Αλέξης Κούγιας, σε δηλώσεις του χθες το πρωί σε τηλεοπτικές εκπομπές, ανέφερε ότι ο Παναγιώτης Μαυρίκος διατηρούσε σε άριστη κατάσταση το αυτοκίνητο, καθώς το χρησιμοποιούσε κυρίως η σύζυγός του και επέβαιναν τα παιδιά του, ενώ επίσης το όχημα είχε πολύ εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας και ήταν μηχανικά ελεγμένο.

Όπως είπε ο κ. Κούγιας, πρόκειται να υποβληθεί μήνυση για ανθρωποκτονία από πρόθεση κατ’ αγνώστων, προκειμένου να μπορέσει η οικογένεια να ορίσει πραγματογνώμονες και τεχνικούς συμβούλους.

Αναφορικά με το σενάριο της δολιοφθοράς, σημείωσε ότι ο εκδότης είχε επιλέξει να αναδεικνύει και να ονομάζει συμπεριφορές παράνομες πολιτικών, επιχειρηματιών και άλλων παραγόντων και κατά συνέπεια “είχε πάρα πολλούς εχθρούς”. “Ήταν πάντοτε ανήσυχος”, πρόσθεσε, ωστόσο είχε επιλέξει να μην έχει σωματοφύλακες ή οδηγούς.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα