Στα μάτια το μυστικό

default image

Αν και ξόδεψαν χρόνια μελετώντας το χαμόγελο της Μόνα Λίζα, τελικά ίσως το μυστικό της ταυτότητας του προσώπου που πόζαρε να βρίσκεται στα μάτια. Νέα στοιχεία για τους κώδικες του αριστουργήματος

Επί χρόνια οι ερευνητές εστίαζαν κυρίως την προσοχή τους στο αινιγματικό χαμόγελο της Μόνα Λίζα, ένα από τα κορυφαία έργα που φιλοτέχνησε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Η προσοχή πλέον στρέφεται στα μάτια της Μόνα Λίζα, καθώς οι ερευνητές εντόπισαν μικροσκοπικά γράμματα κρυμμένα στην σκούρα καφέ-πράσινη μπογιά της κόρης και της ίριδας του αριστερού ματιού της διάσημης μορφής.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα γράμματα αυτά ενδεχομένως να υποδηλώνουν την ύπαρξη ενός πραγματικού “κώδικα Ντα Βίντσι” που ίσως να αποκαλύπτουν το μυστικό της ταυτότητας του μοντέλου που πόζαρε για τη δημιουργία του πίνακα.

Ο Λεορνάρντο Νταβίντσι πάντοτε αγαπούσε να χρησιμοποιεί σύμβολα και κώδικες για να περάσει μηνύματα και ήθελε να ξέρουμε την ταυτότητα του μοντέλου, χρησιμοποιώντας τα μάτια, για τα οποία πίστευε ότι αποτελούν μέσο επικοινωνίας και την πόρτα για την ψυχή.

Τα γράμματα στα μάτια

Αόρατα με γυμνό μάτι, στη δεξιά κόρη της Μόνα Λίζα βρίσκονται ζωγραφισμένα τα γράμματα “LV”, προφανώς τα αρχικά του καλλιτέχνη, όμως αυτό που είναι ζωγραφισμένο στην αριστερή κόρη είναι πολύ πιο ενδιαφέρον”, σημειώνει ο Σιλβάνο Βιντσέτι, πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για την Πολιτισμική Κληρονομιά της Ιταλίας, τονίζοντας ότι διακρίνονται οι λατινικοί χαρακτήρες “B” ή “S” ή πιθανόν τα αρχικά “CE”.

Η ανακάλυψη του νέου αυτού στοιχείου θεωρείται ζωτικής σημασίας για την ταυτοποίηση της γυναίκας που απεικονίζεται στον πίνακα. Μπορεί να έχει συχνά εκφραστεί η εκτίμηση ότι η γυναίκα που απεικονίζεται είναι η Λίζα Γκεραρντίνι, σύζυγος ενός Φλωρεντίνου εμπόρου, αλλά ο Σιλβάνο Βιντσέτι διαφωνεί και υποστηρίζει ότι η Μόνα Λίζα φιλοτεχνήθηκε στο Μιλάνο.

“Στην πίσω πλευρά του πίνακα είναι ζωγραφισμένοι οι αριθμοί “149”. Με έναν τέταρτο αριθμό να έχει σβηστεί, σημαίνει ότι ο Λεονάρντο Νταβίντσι ζωγράφισε τον πίνακα κατά τη δεκαετία του 1490, όταν βρισκόταν στο Μιλάνο, χρησιμοποιώντας ως μοντέλο μία γυναίκα από την αυλή του δούκα του Μιλάνου Λουντοβίκο Σφόρτσα”, υποστηρίζει.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα