Από το κακό στο χειρότερο η επιβατική κίνηση στις αεροπορικές πτήσεις

Από το κακό στο χειρότερο η επιβατική κίνηση στις αεροπορικές πτήσεις
Επιβάτες σε αεροδρόμιο την εποχή του κορονοϊού Yorgos Karahalis / Associated Press

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), η κίνηση των επιβατών μειώθηκε τον Ιανουάριο του 2021, τόσο σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από τον COVID-19 (Ιανουάριος 2019), όσο και σε σύγκριση με τον αμέσως προηγούμενο μήνα (Δεκέμβριος 2020).

Επειδή οι συγκρίσεις μεταξύ των μηνιαίων αποτελεσμάτων 2021 και 2020, κυμαίνονται από τη μεγάλη επίδραση του COVID-19, όλες οι συγκρίσεις αφορούν τον Ιανουάριο του 2019, μήνα που υπήρξε ένα κανονικό πρότυπο ζήτησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική ζήτηση για αεροπορικά εισιτήρια τον Ιανουάριο του 2021 μειώθηκε κατά 72,0% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019. Αυτό ήταν το χειρότερο αποτέλεσμα, μετά την πτώση κατά 69,7%, από έτος σε έτος, που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο του 2020. Στην Αφρική το ποσοστό αυτό ήταν -63,9%, στην Ασία – Ειρηνικό -71,5%, στην Ευρώπη -77,4%, στη Λατινική Αμερική -58%, στη Μέση Ανατολή -80,7% και στη Β. Αμερική -67,5%.

Επίσης, η συνολική εγχώρια ζήτηση μειώθηκε κατά 47,4%, σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την υγειονομική κρίση (Ιανουάριος 2019). Τον Δεκέμβριο του 2020, μειώθηκε κατά 42,9%. Αυτή η αποδυνάμωση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους αυστηρότερους εσωτερικούς ταξιδιωτικούς ελέγχους στην Κίνα κατά την περίοδο των διακοπών του σεληνιακού νέου έτους.

Ως προς τον Ιανουάριο, η διεθνής ζήτηση των επιβατών ήταν 85,6% κάτω από τον Ιανουάριο του 2019, όντας πιο μειωμένη σε σύγκριση με την πτώση κατά 85,3%, από έτος σε έτος, που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο.

«Το 2021 ξεκινά χειρότερα από το 2020 και αυτό λέει πολλά. Ακόμα και όταν τα προγράμματα εμβολιασμού αυξάνονται, οι νέες μεταλλάξεις COVID οδηγούν τις κυβερνήσεις να αυξήσουν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς. Η αβεβαιότητα σχετικά με το πόσο θα διαρκέσουν αυτοί οι περιορισμοί, επηρεάζει επίσης τα μελλοντικά ταξίδια. Οι κρατήσεις τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, για τη θερινή περίοδο ταξιδιού, στο Βόρειο Ημισφαίριο, ήταν 78% κάτω από τα επίπεδα του Φεβρουαρίου του 2019», δήλωσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA.

Διεθνής κίνηση

Η κίνηση των αεροπορικών εταιρειών Ασίας-Ειρηνικού τον Ιανουάριο, σημείωσε πτώση κατά 94,6% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019, σχεδόν αμετάβλητη από την πτώση κατά 94,4%, που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2020 σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο. Η περιοχή συνέχισε να υποφέρει από την απότομη πτώση της κυκλοφορίας για έβδομο συνεχόμενο μήνα.

Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς σημείωσαν πτώση της κυκλοφορίας κατά 83,2% τον Ιανουάριο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019, που ήταν πάνω από το -82,6% του Δεκέμβριο 2020, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής σημείωσαν μείωση της κίνησης κατά 82,3% τον Ιανουάριο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019 (-82,6% ο Δεκέμβριος 2020, έναντι Δεκεμβρίου 2019).

Η κίνηση των αερομεταφορέων της Βόρειας Αμερικής τον Ιανουάριο μειώθηκε κατά 79,0%, έναντι του Ιανουαρίου 2019 (-79,5% ο Δεκέμβριος 2020 σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019).

Για τις αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής η πτώση ήταν 78,5% τον Ιανουάριο, και 76,2% τον Δεκέμβριο του 2020, ενώ των αφρικανικών αεροπορικών εταιρειών ήταν -66,1% τον Ιανουάριο 2021 και -68,8% τον Δεκέμβριο του 2020, πάντα σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες των προηγούμενων ετών.

«Το να πούμε ότι το 2021 δεν ξεκίνησε καλά, δεν είναι υποτιμητικό. Οι οικονομικές προοπτικές για το έτος επιδεινώνονται καθώς οι κυβερνήσεις σφίγγουν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς. Αναμένουμε τώρα ότι ο κλάδος θα χάσει 75- 95 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, αντί να γίνει θετικός στα έσοδα το τέταρτο τρίμηνο, όπως πιστεύαμε αρχικά. Αυτό δεν είναι κάτι που η αεροπορική βιομηχανία θα είναι σε θέση να αντέξει, χωρίς πρόσθετα μέτρα ανακούφισης από τις κυβερνήσεις.

Η αυξημένη ικανότητα για τεστ και η διανομή εμβολίων είναι τα κλειδιά για τις κυβερνήσεις να ξεκλειδώσουν την οικονομική δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών. Είναι σημαντικό οι κυβερνήσεις να δημιουργήσουν και να μοιραστούν τα σχέδια επανεκκίνησης.

Απαιτούνται επειγόντως παγκόσμια πρότυπα για την ασφαλή καταγραφή δεδομένων τεστ και εμβολιασμού, σε μορφές που θα αναγνωρίζονται διεθνώς. Η IATA σύντομα θα κυκλοφορήσει το IATA Travel Pass για να βοηθήσει τους ταξιδιώτες και τις κυβερνήσεις να διαχειριστούν τα ψηφιακά πιστοποιητικά υγείας. Ωστόσο, το πλήρες κέρδος του IATA Travel Pass θα έρθει όταν οι κυβερνήσεις συμφωνήσουν τα πρότυπα που θέλουν», δήλωσε ο de Juniac.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version