Bansky: ”Επιστροφή” του διάσημου καλλιτέχνη στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης

Bansky: ”Επιστροφή” του διάσημου καλλιτέχνη στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης
Bansky's creation about capitalism

Ο Βρετανός καλλιτέχνης συνεχίζει απτόητος τις τοιχογραφίες του στη Νέα Υόρκη με σαφή αναφορά στη σημερινή κοινωνία.

Ο Bansky αποδεικνύεται ασταμάτητος. Ο καλλιτέχνης στο λογαριασμό που κατέχει στο Instagram αποκάλυψε ότι η τοιχογραφία στο Midwood του Μπρούκλιν είναι δικό του έργο.

Η τοιχογραφία αποτελεί χαρακτηριστικό σχόλιο του Bansky για τον καπιταλισμό. Συνοδεύεται και από μία μικρότερων διαστάσεων παρέμβασή του. Το ζευγάρι τοιχογραφιών βρίσκεται στο σημείο όπου η Coney Island Avenue συναντά την Avenue I.

Στη μεγαλύτερη τοιχογραφία παρατηρείται μια φιγούρα που μοιάζει με εργολάβο με κράνος εργοταξίου και τσάντα – κραδαίνει ένα «μαστίγιο», που μοιάζει με δείκτη ανάπτυξης σε κάποιο infographic, πίσω από μια ομάδα από παιδιά, μια γυναίκα, έναν ηλικιωμένο κι ένα σκυλί, που έχουν τραπεί σε φυγή. Το σχόλιο για το τι σημαίνει «ανάπλαση υποβαθμισμένης περιοχής» και τι κρύβεται πίσω από αυτό είναι σαφές.

Το δεύτερο έργο του Bansky αποτελεί λιγότερο σαφές ως προς το μήνυμα που θέλει να περάσει. Πρόκειται για μια φώκια (τσίρκου, μάλλον), που ισορροπεί στη μύτη της μια μπάλα (η μπάλα σχηματίζεται από τον άδειο κύκλο που έχει αφήσει ένα στρογγυλό σήμα που έχει αφαιρεθεί από τον τοίχο). Στο σημείο εκείνο λειτουργούσε βενζινάδικο της Mobil. Η μεγάλη τοιχογραφία είναι στον εξωτερικό τοίχο του γειτονικού βρεφονηπιακού σταθμού. Η φώκια είναι σε τοίχο του βενζινάδικου. Ο πρατηριούχος του βενζινάδικου της Sunoco που είναι απέναντι ανέφερε ότι τα έργα υπάρχουν εδώ και κάποιες μέρες, ίσως από τις 10 Μαρτίου. Στο πρώτο graffiti είναι πολύ πιθανό να γίνεται αναφορά στο «Trump Village», που είναι στη γειτονική Coney Island. Το «Trump Village» πρόκειται για ένα συγκρότημα επτά κτιρίων που κτίστηκε την περίοδο 1963-1964 από τον πατέρα του Προέδρου της Αμερικής Ντόναλντ Τράμπ, τον Φρέντ Τράμπ.

Να θυμίσουμε ότι ο σπουδαίος street artist επανήλθε καλλιτεχνικά στη Νέα Υόρκη ύστερα από πέντε χρόνια με το σήμα κατατεθέν του, έναν αρουραίο ζωγραφισμένο σε ένα ρολόι τοίχου το οποίο είναι τοποθετημένο στην πρόσοψη ενός κτιρίου και με ένα γκράφιτι-διαμαρτυρία για τη φυλάκιση της Τουρκάλας καλλιτέχνιδος Zehra Dogan, επειδή ζωγράφισε το πραγματικό πρόσωπο της καταστολής στη χώρα της.

Ζεχρά Ντογκάν

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα