Boeing 787 Dreamliner: Μία χώρα μετά την άλλη σβήνει το “όνειρο”

default image

Μία μετά την άλλη οι χώρες καθηλώνουν τα αεροσκάφη τους. Μετά τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία ακολούθησαν Χιλή και Ινδία

Μετά την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, η Χιλή και η Ινδία ανακοίνωσαν ότι καθηλώνουν τα αεροσκάφη τους τύπου Boeing 787 Dreamliner ύστερα από το ένατο περιστατικό που σημειώθηκε στα αεροπλάνα αυτά, ένα βαρύ πλήγμα για την αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία, η οποία πάντως διαβεβαιώνει για την “ασφάλεια” των αεροσκαφών αυτών.

Η χιλιανή εταιρεία LAN ανακοίνωσε χθες το βράδυ ότι αναστέλλει τις πτήσεις των τριών αεροσκαφών της αυτού του τύπου.

“Σύμφωνα με τις συστάσεις της ομοσπονδιακής αεροπορικής αρχής των ΗΠΑ (FAA) και σε συνεννόηση με τις χιλιανές αεροναυτικές αρχές, η LAN ανακοινώνει ότι αναστέλλει τις πτήσεις των τριών αεροσκαφών Boeing 787”, τονίζει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Και οι ινδικές αεροπορικές αρχές έδωσαν εντολή στην ινδική αεροπορική εταιρεία Air India να καθηλώσει τα έξι αεροσκάφη της αυτού του τύπου.

Η διοίκηση της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) δήλωσε την Τετάρτη ότι θα απαγορεύσει την απογείωση των αεροσκαφών τύπου 787 της εταιρείας Μπόινγκ, εξαιτίας ενός δεύτερου περιστατικού –μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα- που σχετίζεται με πρόβλημα στην μπαταρία και ανάγκασε ένα από τα επιβατικά αεροπλάνα Dreamliner να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση στην Ιαπωνία.

H FAA δήλωσε ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να αποδείξουν ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, στις οποίες εντοπίστηκε το πρόβλημα, είναι ασφαλής προτού επιτραπεί στα νέα αεροσκάφη της Μπόινγκ να πραγματοποιήσουν και πάλι πτήσεις.

Η FAA ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να συνεργαστεί με την Μπόινγκ και τις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να αναπτύξουν ένα σχέδιο διορθωτικών ενεργειών, που θα επιτρέψει στα αεροσκάφη 787 να ξεκινήσουν και πάλι πτήσεις.

Η μπαταρία είχε τοποθετηθεί πρόσφατα

Η μπαταρία ιόντων λιθίου που παρουσίασε βλάβη και ανάγκασε το Boeing 787 της All Nippon Airways (ΑΝΑ) να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση χθες στην Ιαπωνία, είχε τοποθετηθεί πρόσφατα εξαιτίας του προβλήματος που είχε παρουσιαστεί στην αρχική μπαταρία, ανακοίνωσε σήμερα η ιαπωνική εταιρεία.

“Ο φυσιολογικός χρόνος αντικατάστασης της μπαταρίας αυτού του τύπου είναι μια φορά κάθε δυο χρόνια”, παραδέχθηκε εκπρόσωπος της ΑΝΑ, σύμφωνα με τον οποίο η αρχική μπαταρία που είχε τοποθετηθεί στο αεροσκάφος είχε παρουσιάσει πρόβλημα στα τέλη του περασμένου έτους.

Όλα τα Boeing 787 της ΑΝΑ είναι “ηλικίας” μικρότερης των δύο ετών. Το πρώτο από αυτά παραδόθηκε στην εταιρεία στα τέλη του 2011.

“Η μπαταρία αντικαταστάθηκε στις 17 Οκτωβρίου του 2012 από μια νέα, εξαιτίας βλάβης που εμπόδισε την απογείωση του αεροσκάφους στο αεροδρόμιο Χανέντα”, τόνισε ο εκπρόσωπος της ΑΝΑ.

Οι μπαταρίες του Boeing 787 Dreamliner κατασκευάζονται από την ιαπωνική GS Yuasa και ενσωματώνονται σε ένα ηλεκτρικό σύστημα της γαλλικής εταιρίας Thales.

Οι αρχές ερευνούν για να διαπιστώσουν εάν η ίδια η μπαταρία είναι προβληματική ή εάν η βλάβη οφείλεται στον τρόπο καλωδίωσής της.

Οι ΗΠΑ απαγόρευσαν τις πτήσεις σ’ όλο τον κόσμο

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) απαγόρευσε στη διάρκεια της νύκτας (της Τετάρτης προς Πέμπτη) όλες τις πτήσεις των αεροσκαφών Boeing 787 Dreamliner σε όλο τον κόσμο εξαιτίας προβλημάτων μπαταρίας που διαπιστώθηκαν στην Ιαπωνία, έγινε γνωστό από την ευρωπαϊκή αρχή AESA στην Κολωνία (δυτική Γερμανία).

“Είναι μια ασυνήθιστη απόφαση”, δήλωσε ένας εκπρόσωπος προς το Γαλλικό Πρακτορείο, υπογραμμίζοντας πως μόνον η χώρα κατασκευής του αεροσκάφους μπορεί να λάβει μια τέτοια απόφαση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στο μεταξύ, οι έρευνες που διεξάγονται στις μπαταρίες του Μπόινγκ 787 μπορεί να διαρκέσουν πολλές εβδομάδες, με δεδομένη την πολυπλοκότητα του συστήματος στο οποίο είναι ενσωματωμένο το στοιχείο αυτό και το γεγονός ότι εμπλέκονται διάφορες επιχειρήσεις, ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρεία GS Yuasa, που είναι ο κατασκευαστής των μπαταριών.

“Μας είναι αδύνατο να προβλέψουμε σ’ αυτό το στάδιο πόσο χρόνο θα πάρει η έρευνα, είτε πρόκειται για ημέρες είτε για εβδομάδες, επειδή πρέπει να μελετήσουμε όλο το σύστημα και η GS Yuasa δεν είναι η μόνη που εμπλέκεται”, εξήγησε μια εκπρόσωπος.

Τα αεροπλάνα αυτά δεν θα απογειωθούν παρά μόνον όταν το πρόβλημα εντοπιστεί και η ασφάλεια των μπαταριών είναι εγγυημένη, διευκρίνισαν οι αμερικανικές και οι ιαπωνικές αρχές.

“Στην μπαταρία φαίνονται ανωμαλίες δια γυμνού οφθαλμού, αλλά το ηλεκτρικό σύστημα είναι περίπλοκο και απαιτεί και άλλες έρευνες”, δήλωσε σήμερα ο ιάπωνας υφυπουργός Μεταφορών.

“Στο στάδιο αυτό, δεν ξέρουμε αν το πρόβλημα προέρχεται από την ίδια την μπαταρία ή από το ηλεκτικό σύστημα στο οποίο ενσωματώθηκε από το γαλλικό όμιλο Thales”, πρόσθεσε η εκπρόσωπος της GS Yuasa.

Η ίδια διευκρίνισε: “Η GS Yuasa δεν προμηθεύει απ’ ευθείας τις μπαταρίες στην Boeing, αλλά τις παραδίδει στη Thales, η οποία τις συναρμολογεί στο ηλεκτρικό σύστημα”.

Το πρόβλημα δεν οφείλεται απαραιτήτως στις μπαταρίες, αλλά μπορεί να προκαλείται από το σύστημα, συμφωνούν οι ειδικοί.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα