Διαμαρτύρονται οι παλαιστινιακές αρχές για τη συμπεριφορά των ισραηλινών επιβατών της Aegean

default image

Την αγανάκτησή τους για τη διαμαρτυρία ισραηλινών επιβατών ελληνικής αεροπορικής εταιρίας, σχετικά με τα παράπονα για την ασφάλεια στο αεροσκάφος, επειδή επέβαιναν σε αυτό και παλαιστίνιοι, εκφράζουν οι αρχές της χώρας

Οι παλαιστινιακές αρχές εξέφρασαν σήμερα την αγανάκτησή τους για τη διαμαρτυρία ισραηλινών επιβατών ελληνικής αεροπορικής εταιρίας που ανάγκασε δύο άνδρες να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος επειδή (οι Ισραηλινοί) εξέφρασαν ανησυχία για την ασφάλειά τους. Οι παλαιστινιακές αρχές άσκησαν πίεση στην Αθήνα να τιμωρήσει αυστηρά αυτές τις “ρατσιστικές” ενέργειες, σύμφωνα με τηλεγράφημα του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων (AFP).

“Είμαστε αγανακτισμένοι για τις προκαταλήψεις και τις διακρίσεις τις οποίες υπέστησαν δύο Παλαιστίνιοι εκ μέρους του προσωπικού καμπίνας της (αεροπορικής εταιρίας) Aegean”, η οποία “υποχώρησε στις πιέσεις των ισραηλινών επιβατών”, ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Γενικός Γραμματέας της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης, Σάεμπ Έρεκατ.

“Η φρικτή συμπεριφορά των ισραηλινών επιβατών θυμίζει τα χειρότερα χρόνια του απαρτχάιντ στη Νότια Αφρική, κάτι που δεν διαφέρει σε τίποτα από την πολιτική που ακολουθεί η ισραηλινή κυβέρνηση εναντίον των Παλαιστινίων υπό το πρόσχημα της ασφάλειας”, είπε.

“Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να ενεργήσει σθεναρά εναντίον αυτών των ρατσιστικών ενεργειών και ιδιαίτερα να καταβάλει αποζημίωση στους δύο παλαιστίνιους επιβάτες”, είπε.

Δύο άνδρες, ένας Άραβας Ισραηλινός και ένας Παλαιστίνιος, σύμφωνα με τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης, αναγκάστηκαν να αποβιβαστούν από ένα αεροπλάνο της Aegean Airlines που θα τους μετέφερε από την Αθήνα στο Τελ Αβίβ την Κυριακή, όταν ισραηλινοί επιβάτες εξέφρασαν ανησυχία για την παρουσία τους στο ίδιο αεροσκάφος, ανέφερε χθες η ελληνική αεροπορική εταιρία.

Η διαμαρτυρία, η οποία στην αρχή περιοριζόταν σε ορισμένα πρόσωπα, επεκτάθηκε σε 60 έως 70 επιβάτες, σύμφωνα με την εταιρία. Παρά την αντίθεση του κυβερνήτη, οι δύο επιβάτες κατέληξαν να αποβιβαστούν και να περιμένουν την επόμενη πτήση, ανέφερε η εταιρία.

Η εταιρία διευκρίνισε πως τους πρόσφερε διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και τη μεταφορά τους μέχρι το αεροδρόμιο και πως “τους ευχαριστεί για την κατανόηση και τη συνεργασία τους”, καταλήγει το τηλεγράφημα του AFP.

Η επιστολή της Aegean προς τον Γενικό Γραμματέα της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO), Σάεμπ Έρεκατ

Αγαπητέ Dr. Erekat,

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της PLO νωρίτερα σήμερα σχετικά με το επεισόδιο που συνέβη στην πτήση μας Α3 928 για Τελ Αβίβ, θα θέλαμε να εκφράσουμε για άλλη μια φορά, όπως το έχουμε ήδη κάνει πολλές φορές στα διεθνή μέσα ενημέρωσης, τη μεγάλη μας λύπη για το γεγονός. Ταυτόχρονα, επιθυμούμε να διαβεβαιώσουμε ότι το πλήρωμά μας αντέδρασε σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και εξυπηρέτηση όλων των επιβατών. Απορρίπτουμε κάθε πιθανότητα συμπεριφορών διακρίσεων, οι οποίες αντιτίθενται πλήρως στις αρχές που διέπουν την εταιρεία μας, και τις οποίες ακολουθούν και εφαρμόζουν όλοι οι άνθρωποι μας .

Επισυνάπτουμε την ανακοίνωση που εξεδώσαμε σχετικά με το γεγονός χθες στα διεθνή και εγχώρια Μέσα, η οποία πιστεύουμε ότι εξηγεί πλήρως πώς εκτυλίχθηκαν τα γεγονότα.

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το πλήρωμα μας προσπάθησε για περισσότερο από μία ώρα και τριάντα λεπτά να διευθετήσει την κατάσταση. Δυστυχώς, μέχρι να ολοκληρωθούν όλοι οι επιπλέον έλεγχοι ασφάλειας  από τις αρμόδιες αρχές, ναι υπήρξε αδικαιολόγητη και μάλιστα άδικη,  αντίδραση από μια μεγάλη ομάδα επιβατών. Ωστόσο, και οι δύο θιγόμενοι επιβάτες, δεν αισθάνονταν άνετα να πετάξουν, λόγω της κατάστασης που επικρατούσε.

Ήταν κυρίως λόγω της ανησυχίας για την ασφάλεια αυτών των δύο επιβατών   μετά από όλα αυτά που είχαν προηγηθεί, που προτείναμε να διανυκτερεύσουν με έξοδά μας και να επιβιβαστούν σε άλλη πτήση την επόμενη ημέρα.

Άλλωστε το μόνο που γνωρίζαμε για αυτούς τους 2 επιβάτες είναι ότι -όπως και οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους επιβάτες- είχαν ισραηλινά έγγραφα και φυσικά δεν υπήρξε καμία διάθεση διακριτικής μεταχείρισης τους από την πλευρά του πληρώματος.

Και πάλι λυπούμαστε για το γεγονός, το οποίο σημειωτέoν συνιστά πρωτόγνωρη εμπειρία για εμάς, παρά το γεγονός ότι πετάμε πολλά χρόνια στη Μέση Ανατολή. Σεβόμαστε τα δικαιώματα όλων των επιβατών να ταξιδεύουν χωρίς φυσικά επιπτώσεις δυνητικών φυλετικών διαχωρισμών.

Τέλος, έχουμε ήδη επικοινωνήσει με τον εκπρόσωπο της PLO στην Ελλάδα και έχουμε ζητήσει μια συνάντηση, προκειμένου να δώσουμε τις διαβεβαιώσεις μας και να διευκρινίσουμε περαιτέρω την κατάσταση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα