ΕΕΣ: Δεν διασφαλίστηκαν τα δικαιώματα των επιβατών από τις αεροπορικές κατά την πανδημία

ΕΕΣ: Δεν διασφαλίστηκαν τα δικαιώματα των επιβατών από τις αεροπορικές κατά την πανδημία
Εικόνα από το αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος" Eurokinissi

"Κατά τους πρώτους μήνες της κρίσης, σε μεγάλο αριθμό επιβατών δεν επιστράφηκαν χρήματα και πολλοί δεν είχαν άλλη επιλογή από το να αποδεχτούν να λάβουν κουπόνια" τονίζει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο.

Τα «βασικά δικαιώματα» των επιβατών αερομεταφορών «δεν διασφαλίστηκαν» κατά τη διάρκεια της πανδημίας του νέου κορονοϊού, έκρινε το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ), αποδοκιμάζοντας τις καθυστερήσεις ή ακόμη και τη μη επιστροφή χρημάτων από τις αεροπορικές εταιρείες μετά από ακυρώσεις πτήσεων.

«Κατά τους πρώτους μήνες της κρίσης, σε μεγάλο αριθμό επιβατών δεν επιστράφηκαν χρήματα και πολλοί δεν είχαν άλλη επιλογή από το να αποδεχτούν να λάβουν κουπόνια (voucher)», υπογραμμίζουν οι ελεγκτές σε έκθεσή τους.

«Κατά τον χρόνο διενέργειας του ελέγχου μας, η δυνατότητα των επιβατών να αποζημιωθούν δεν ήταν ακόμη απολύτως εγγυημένη και όταν εμπλέκονταν μεσάζοντες (π.χ. ταξιδιωτικά γραφεία) και όταν αναγκαστικά τους δίνονταν κουπόνια», προσθέτει το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Οι ελεγκτές υπενθύμισαν ότι σε περίπτωση ακύρωσης μιας πτήσης, «οι επιβάτες που έχουν κάνει κράτηση δικαιούνται επιστροφή των χρημάτων στην τιμή του εισιτηρίου από την αεροπορική εταιρεία εντός επτά ημερών από το αίτημα τους», χρονιό διάστημα που επεκτείνεται σε 14 ημέρες σε περίπτωση αγοράς του αεροπορικού εισιτηρίου ως μέρος ενός «ταξιδιωτικού πακέτου».

Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο ξεκίνησε τον έλεγχό του στις αρχές Μαρτίου για να εξακριβώσει την αποτελεσματικότητα της δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών αερομεταφορών που βρέθηκαν αντιμέτωποι με ακυρώσεις πτήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στην έκθεσή τους, οι ελεγκτές εκφράζουν τη λύπη τους που τα κράτη μέλη δεν έθεσαν ως προϋπόθεση στην έκτακτη οικονομική βοήθεια που χορήγησαν στις αεροπορικές εταιρείες το δικαίωμα αποζημίωσης των επιβατών, σε αντίθεση με τις συστάσεις της Επιτροπής.

«Η Επιτροπή έχει καταβάλει προσπάθειες για να διασφαλίσει τα δικαιώματα των επιβατών αερομεταφορών και έχει αναλάβει δράση για τον μετριασμό των επιπτώσεων της κρίσης στους ταξιδιώτες, αλλά το νομικό πλαίσιο είναι τέτοιο που η Επιτροπή είχε περιορισμένη εξουσία για να το πράξει, ώστε τα κράτη μέλη να τηρούν αυτά τα δικαιώματα», γράφουν.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο συνιστά, μεταξύ άλλων, να «περιοριστεί η δυνατότητα» για τις αεροπορικές εταιρείες και τα ταξιδιωτικά πρακτορεία «να απαιτούν την καταβολή προκαταβολής τη στιγμή της κράτησης» και τη δημιουργία ενός «ταμείου εγγυήσεων για ακυρώσεις πτήσεων» πριν το τέλος του 2022.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα