Εργαζόμενος της Air France στο NEWS 247: Η διαφθορά ξέρετε δεν υπάρχει μόνο στην Ελλάδα

default image

Το NEWS 247 μίλησε με Γάλλο εργαζόμενο της Air France μετά τα γεγονότα το πρωί της Δευτέρας και τις μαζικές απολύσεις που σχεδιάζει η εταιρία. Για "κορπορατική μαφία" κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι, που δείχνουν σπατάλες, κακοδιαχείριση και χειρισμούς που καλούνται να πληρώσουν οι ίδιοι, παρά το γεγονός ότι η εταιρία παρουσιάζει αύξηση της επιβατικής κίνησης (vids)

Η ανακοίνωση της διοίκησης της Air France για συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της, που θα σημάνει και την απόλυση 3000 εργαζομένων, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις των εργαζομένων που κατέληξαν στη φυγάδευση των μεγαλοστελεχών με τα ρούχα σκισμένα. Το NEWS 247 μίλησε με Γάλλο εργαζόμενο της εταιρίας, ο οποίος και απασχολείται στο πλήρωμα καμπίνας και επιθυμεί για ευνόητους λόγους να διατηρήσει την ανωνυμία του, προκειμένου να μάθει περισσότερα για την κατάσταση της εταιρίας που μετά τη Lufthansa είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη.

 

Οι εργαζόμενοι δηλώνουν πως η εταιρία ταξιδεύει καθημερινά το τελευταίο έτος πλήρης επιβατών, ενώ σημειώνει πως η διοίκηση προσπαθεί να φορτώσει λάθη, εγκληματικές παραλείψεις και κινήσεις μετόχων για αύξηση των δικών τους μισθών στις πλάτες του προσωπικού. “Όπως παντού στον κόσμο, οι μεγάλες εταιρίες μοιάζουν με “μαφία”. Η διαφθορά ξέρετε δεν υπάρχει μόνο στην Ελλάδα” μας αναφέρει χαρακτηριστικά ο εργαζόμενος.

 

Η Air France ζητά από τους ιπτάμενους να αυξήσουν τις ώρες εργασίας, χωρίς να αμείβονται για αυτές, παρά το γεγονός πως μόλις πριν από δύο χρόνια οι ίδιοι οι εργαζόμενοι είχαν υπογράψει αύξηση των ωρών απασχόλησης κατά 20%. Η γαλλική κυβέρνηση σφυρίζει αδιάφορα, ενώ ο ίδιος ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ υποστηρίζει τις επιχειρηματικές δραστηριότητες αεροπορικών εταιριών του Κόλπου, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, εις βάρος του εθνικού αερομεταφορέα της χώρας.

Μας ζητούν να δουλεύουμε ένα μήνα εξτρά αμισθί

Ο Γάλλος εργαζόμενος μας εξηγεί πως οι απαιτήσεις της εταιρίας είναι ενάντια τόσο στο καταστατικό και τον κανονισμό της Air France, όσο και στη συμφωνία που η ίδια έχει υπογράψει και ισχύει ως τον Οκτώβρη του 2016. “Είναι η τρέλα του καπιταλισμού. Για το πλήρωμα καμπίνας ζητούν 150 ώρες επιπλέον πτήσεων το χρόνο – δηλαδή δύο έξτρα μήνες δουλειάς αμισθί – με τη διαφορά ό, τι αυτές τις ώρες τις κάνουμε ήδη, αλλά πληρωνόμαστε υπερωρίες” μας εξηγεί. Αντίστοιχη αύξηση ωρών εργασίας, χωρίς να πληρώνονται ζήτησε η διοίκηση και από τους πιλότους.

 

“Το σωματείο των εργαζομένων στο πλήρωμα καμπίνας δεν προσήλθε στο διάλογο. Έχουμε συμφωνία που μας εξασφαλίζει ως τον Οκτώβρη του 2016 και την οποία υπογράψαμε δύο χρόνια νωρίτερα προκειμένου να αυξήσουμε την παραγωγικότητα 20%. Δεν τίθεται θέμα προς συζήτηση να κάνουμε 150 ώρες επιπλέον το χρόνο τσάμπα” αναφέρει. Το σωματείο των εργαζομένων σε πληρώματα καμπίνας σε ανακοίνωσή του τονίζει πως εργάζονται όσες ώρες ακριβώς προβλέπει η συλλογική σύμβαση εργασίας τους, ενώ ξεκαθαρίζει πως οι έξτρα ώρες που του ζητούνται δεν θα είναι υπερωρίες, αλλά απλήρωτες. Πρόκειται δηλαδή για έμμεση μείωση μισθού.

Ο Γάλλος ιπτάμενος υποστηρίζει πως η κίνηση της διοίκησης γίνεται για να προλάβει τον θετικό ετήσιο απολογισμό της εταιρίας για την περασμένη χρονιά: “Υπάρχουν συμφωνίες και κανονισμοί που διέπουν την εταιρία. Νομικά δεν μπορούν να τους ακυρώσουν. Ήθελαν όμως να επαναδιαπραγματευτούν πριν τον ετήσιο απολογισμό για το 2015 – που αναμένεται να προκύψει τέλος Οκτώβρη – που θα είναι θετικός. Θα είναι δύσκολο στη συνέχεια να ζητήσουν από το προσωπικό να κάνει κι άλλες προσπάθειες ενώ η εταιρία παρουσιάζει κέρδος”. Άλλωστε και στην ανακοίνωσή του, το σωματείο αναφέρει: “Παρατηρούμε κάθε μέρα τα αεροπλάνα μας να ταξιδεύουν πλήρη επιβατών. Σημειώσαμε αύξηση πληρότητας που άγγιξε ιστορικά υψηλά που σε συνδυασμό με τη χαμηλή τιμή των καυσίμων, δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τα άσχημα οικονομικά της εταιρίας”.

Τα πλάνα της εταιρίας για απολύσεις 2.900 εργαζομένων το αμέσως επόμενο διάστημα

Με αυτά τα δεδομένα αναρωτηθήκαμε για ποιο λόγο γίνονται όλες αυτές οι περικοπές. “Όλα αυτά γίνονται για να αυξήσουν τα μερίσματα τους και έτσι να εξασφαλίσουν περισσότερα χρήματα για τους μετόχους” μας αναφέρει ο εργαζόμενος. 

Η αμαρτωλή διαχείριση της Air France σε αριθμούς

Τα στοιχεία που μας δίνει ο εργαζόμενος για τη γαλλική αεροπορική εταιρίας είναι εντυπωσιακά: “Μας αναγκάζουν να πληρώσoυμε τα δικά τους στρατηγικά λάθη, πρώην και νυν διοικητών, οι οποίοι όμως για τον εαυτό τους φροντίζουν να αδειάζουν τα ταμεία της εταιρίας προκειμένου να αυξήσουν τους μισθούς τους με απαράδεκτο τρόπο” αναφέρει και δίνει ορισμένα εντυπωσιακά στοιχεία για πρόστιμα και υπέρογκα ποσά που έχει δαπανήσει η Air France τα τελευταία χρόνια.

2008 – Καταδίκη της εταιρίας και πρόστιμο 265 εκατ. ευρώ για παράνομη συμφωνία σε ότι αφορά στην τιμή των εμπορευμάτων στις ΗΠΑ. Επιπλέον 68 εκατ. για να σταματήσει η πολιτική αγωγή τη δικαστική διαδικασία το 2010.

2009 – Καταδίκη και πρόστιμο 16.4 εκατ. ευρώ από την καναδική και αυστραλέζικη δικαιοσύνη για τον ίδιο λόγο

2010 – Καταδίκη και πρόστιμο 340 εκατ. ευρώ από το ευρωπαϊκό δικαστήριο

2012 – Καταδίκη και πρόστιμο 142.000 ευρώ για μη δηλωμένη εργασία στη θυγατρική της CityJet

2014 – Καταδίκη και πρόστιμο 3,2 εκατ ευρώ για παράνομη συμφωνία σε ότι αφορά στην τιμή των εμπορευμάτων στην Ελβετία

2015 – Καταδίκη και πρόστιμο 1 εκατ ευρώ για αμέλεια υποχρέωσης ενημέρωσης του κοινού με βάση την αρχή των χρηματοπιστωτικών αγορών.

“Όλα τα παραπάνω χωρίς να υπολογίσει κανείς και τις καταδίκες για άλλα θέματα (καταχρηστική απόλυση, αθέτηση συμβολαίου κτλ)” αναφέρει.

 

Επιπλέον, σύμφωνα με τον εργαζόμενο η εταιρία έχει χρυσοπληρώσει αποζημιώσεις, συνταξιοδοτήσεις, αλλά και απλές… ανακαινίσεις γραφείων μεγαλοστελεχών. Ενδεικτικά αναφέρει:

– Αποζημίωση του κ. Gourgeon, Γενικού Διευθυντή της εταιρίας ως το 2011: 1,5 εκατ ευρώ

– Αλλαγή γραφείων του προέδρου και Γενικού Διευθυντή της Air France σήμερα, Alex de Juniac: 3 εκατ. ευρώ

– Πτήσεις σε διακεκριμένη θέση και εντελώς δωρεάν χωρίς όριο για τα ανώτερα στελέχη της εταιρίας, τις οικογένειές τους, ακόμη και για πολιτικά πρόσωπα.

– 39 επικουρικές συντάξεις, χρηματοδοτούμενες αποκλειστικά από την ίδια την εταιρία, για πρώην στελέχη του γκρουπ.

Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι εξαναγκάζονται να πληρώσουν τη μεταφορά τους με την εταιρία σε τιμές που πολλές φορές είναι υψηλότερες από κανονικά εισιτήρια που μπορούν να βρουν σαν απλοί επιβάτες, ενώ δεν τους επιτρέπεται το ταξίδι παρά μόνον αν υπάρχουν κενές θέσεις στην πτήση.

Ο Ολάντ θυσιάζει την Air France για χάρη της Air Bus

Ρωτήσαμε το Γάλλο ιπτάμενο για τη στάση που έχει κρατήσει η γαλλική κυβέρνηση σε όλη αυτή την υπόθεση. “Η κυβέρνηση είναι σοσιαλιστών, όμως έχει μια δεξιά πολιτική. Στηρίζει την εταιρία. Το γαλλικό κράτος είναι μέτοχος, διατηρώντας το 17% των μετοχών, επομένως αντιδρά σαν μέτοχος. Περισσότερο κέρδος για το ίδιο” μας είπε.

Related content

Η παρασημοφόρηση του Γενικού Διευθυντή της Qatar Airlines από το Γάλλο πρόεδρο, τον Ιούλιο του 2015

Εκείνο όμως που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι οι σχέσεις του ίδιου του προέδρου Φρανσουά Ολάντ με αεροπορικές εταιρίες του Κόλπου, οι οποίες και ανήκουν στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. “Το γαλλικό κράτος προτιμά να θυσιάσει την Air France, παραχωρώντας δικαιώματα εναέριας κυκλοφορίας σε εταιρείες του Κόλπου, που ανήκουν στην Qatar Airways, προκειμένου να τους πουλά Airbus, αλλά και πολεμικά γαλλικά αεροσκάφη Rafales” μας λέει ο εργαζόμενος.

 

Επίσκεψη Ολάντ στο Κατάρ για συμφωνία πώλησης Airbus, τον Μάιο του 2015

Άρθρο της συντηρητικής εφημερίδας Le Figaro αναφέρει πως ο Γάλλος πρόεδρος τίμησε τον ιδιοκτήτη της Qatar Airways με τον τίτλο της Λεγεώνας της τιμής, μια κίνηση προκάλεσε πολλά ερωτηματικά εντός της χώρας. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η πλειοψηφία του στόλου της εταιρίας αποτελείται από αεροσκάφη της Air Bus, γαλλογερμανικών συμφερόντων, ενώ όπως αναφέρει επιπλέον 180 παραγγελίες έχουν ήδη γίνει από την αεροπορική εταιρία.

Οι εργαζόμενοι στον αέρα μετά τα σημερινά γεγονότα

Ρωτάμε το Γάλλο εργαζόμενο τι αναμένουν για τη συνέχεια: “Δεν γνωρίζουμε τη συνέχεια, όλα είναι φλου. Δεν γνωρίζουμε τίποτα. Μετά το περιστατικό που συνέβη στο αεροδρόμιο, οι ανακοινώσεις για τις χαμένες θέσεις εργασίας που προορίζονταν για το απόγευμα της ίδιας μέρας ματαιώθηκαν” αναφέρει.

 

Επιπλέον, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν τον τρόπο που μεταδίδουν την είδηση τα γαλλικά ΜΜΕ, τονίζοντας πως εστιάζουν στις αψιμαχίες και σιωπούν απέναντι στα πραγματικά αίτια που άναψαν τα αίματα. “Μετά την επίθεση των εργαζομένων, προτίμησαν να προβάλουν μόνο αυτό το περιστατικό για να αυξήσουν την θεαματικότητά τους” μας αναφέρει ο ιπτάμενος, ο οποίος μας δίνει δηλώσεις εκπροσώπου των εργαζομένων στον τηλεοπτικό σταθμό BFMTV, οι οποίες κόπηκαν από το κανάλι και δεν προβλήθηκαν ποτέ.

Οι εργαζόμενοι έστειλαν στο NEWS 247 τις δηλώσεις εκπροσώπου τους, του Olivier Lavielle, που δεν προβλήθηκαν από τη γαλλική τηλεόραση.

Η μετάφραση: “Είναι η συνέπεια μιας διοίκησης που δεν ξέρει τι κάνει και το μόνο που κατορθώνει είναι να χάνει χρήματα. Μιας εταιρίας που μπορεί να φέρει κέρδη, καλύτερα από την KLM. Γι’ αυτό και σήμερα το προσωπικό της είναι απογοητευμένο από την πολιτική της εταιρίας. Σε ό, τι αφορά τους πιλότους, η εταιρία επιλέγει την τεχνική του διαίρει και βασίλευε, όμως σήμερα η αλληλεγγύη όλων των εργαζομένων ακύρωσε αυτή τους την προσπάθεια. Οι πιλότοι προσπάθησαν να προειδοποιήσουν την εταιρία για την καταστροφή της μεταφοράς δραστηριοτήτων της εταιρίας εκτός Γαλλίας. Η εταιρία έχει ανάγκη από ένα μακρόπνοο σχέδιο και όχι μπαλώματα. Ελπίζουμε πως η κυβέρνηση θα ενδιαφερθεί και θα δεχτεί ένα άλλο πλάνο αναδιάρθρωσης. Σήμερα η εταιρία απασχολεί 300χιλ εργαζόμενους, έχει κύκλο εργασιών στο 1,7% του ΑΕΠ της χώρας. Κάναμε προσπάθειες εδώ και τρία χρόνια προκειμένου να ανακάμψει η εταιρία, σήμερα περιμένουμε οι κόποι μας να φέρουν αποτέλεσμα με πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και της διοίκησης”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα