Σκάνδαλο Volkswagen: Νίπτει τας χείρας του ο επικεφαλής της βιομηχανίας στις ΗΠΑ. ‘Δεν γνώριζα για το πρόβλημα’, λέει

default image

Ο επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Βόρεια Αμερική δηλώνει εξαπατημένος από "ορισμένα μεμονωμένα άτομα" και έτοιμος να συνεργαστεί με τις γερμανικές αρχές προκειμένου να πέσει φως στην υπόθεση

Η  αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ανακοίνωσε ότι παρέδωσε μια σειρά εγγράφων στους Γερμανούς εισαγγελείς που ερεύνησαν νωρίτερα σήμερα τα γραφεία της στο Βόλφσμπουργκ και σε άλλες γερμανικές πόλεις.

Η εταιρεία, που αγωνίζεται να περιορίσει τις συνέπειες από το σκάνδαλο της χρησιμοποίησης παράνομου λογισμικού το οποίο εντόπιζε τους ελέγχους για την εκπομπή καυσαερίων στα ντιζελοκίνητα οχήματά της, πρόσθεσε ότι έχει καταθέσει μήνυση στην εισαγγελία του Μπράουνσβαϊχ από τις 23 Σεπτεμβρίου.

Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία διευκρινίζει ότι θα συνεργαστεί με την έρευνα της εισαγγελίας για την παραποίηση αλλά και για τον εντοπισμό των υπευθύνων.

Ο διευθυντής της Volkswagen στις είπα, ισχυρίζεται πως δεν γνώριζε τίποτα

Ο πρόεδρος της Volkswagen Βόρειας Αμερικής, ο Μάικλ Χορν, καταθέτοντας στο Κογκρέσο, δήλωσε ότι ενημερώθηκε για το παράνομο λογισμικό στις αρχές Σεπτεμβρίου, λίγες ημέρες δηλαδή πριν δοθούν στη δημοσιότητα τα συμπεράσματα από την έρευνα που διεξήγαγαν οι αμερικανικές αρχές.

Όταν ρωτήθηκε πότε ενημερώθηκε για το πρόβλημα, ο Χορν απάντησε: “Γύρω στις 3 Σεπτεμβρίου” 2015, στη συνάντηση που είχε με έναν ελεγκτή από την Καλιφόρνια. “Λίγες ημέρες νωρίτερα”, πρόσθεσε κατόπιν.

Ο επικεφαλής της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική υποστήριξε επίσης ότι η απάτη δεν ήταν μια απόφαση που έλαβε ο όμιλος αλλά “κάτι που έκαναν μεμονωμένα άτομα”.

Ερωτηματικά για τη στάση του Χορν

Η αμερικανική υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος (EPA) κατηγόρησε στις 18 Σεπτεμβρίου τη VW ότι είχε εγκαταστήσει στα οχήματά της ένα λογισμικό που εντόπιζε τους ελέγχους και επέτρεπε την παραποίηση του αποτελέσματος όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων. Λίγες ημέρες αργότερα ο όμιλος παραδέχτηκε ότι 11 εκατομμύρια οχήματα σε όλον τον κόσμο —εκ των οποίων τα 8 εκατομμύρια στην Ευρώπη— είναι εξοπλισμένα με αυτό το λογισμικό.

Στο γραπτό κείμενο της μαρτυρίας του, που αναρτήθηκε την Τετάρτη στον ιστότοπο του αμερικανικού Κογκρέσου, ο Χορν ήταν ασαφής, γεγονός που οδήγησε πολλούς να υποθέσουν ότι γνώριζε το πρόβλημα εδώ και χρόνια. “Την άνοιξη του 2014 (…) μου είπαν ότι υπήρχε ένα πρόβλημα μη συμμόρφωσης (που αφορούσε τις εκπομπές ρύπων) το οποίο μπορούσε να διορθωθεί. Ενημερώθηκα ότι οι κανονισμοί της EPA προβλέπουν πολλές κυρώσεις για τη μη τήρηση των ορίων” εκπομπής ρύπων, ανέφερε στο κείμενο αυτό.

Την Πέμπτη ωστόσο επιχείρησε να αποσαφηνίσει ορισμένα σημεία. “Θέλω να είμαι σαφής: όταν ενημερώθηκα για την έρευνα της EPA δεν μου είχαν πει και εγώ δεν είχα κανένα λόγο να υποψιάζομαι ή να πιστεύω ότι τα οχήματά μας ήταν εξοπλισμένα με ένα τέτοιο λογισμικό”, είπε εκφράζοντας την “ειλικρινή συγγνώμη” του ομίλου.

Όταν ρωτήθηκε αν θεωρεί ότι και ο ίδιος εξαπατήθηκε στο θέμα αυτό, ο Χορν απάντησε λακωνικά: “Ναι”.

Πηγή: ΑΠΕ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα