Σκωτία: Η κατάρρευση της γέφυρας Tay Rail με πάνω 60 νεκρούς στις 28 Δεκεμβρίου 1879

Σκωτία: Η κατάρρευση της γέφυρας Tay Rail με πάνω 60 νεκρούς στις 28 Δεκεμβρίου 1879
Η γέφυρα Tay Rail Getty Images/iStockphoto

Σαν σήμερα το 1879, μια σφοδρή καταιγίδα στάθηκε αφορμή για να σημειωθεί ένα τραγικό δυστύχημα στη γέφυρα Tay Rail, κατά τη διάρκεια ενός σιδηροδρομικού ταξιδιού. Ανασύρθηκαν νεκροί όλοι οι επιβαίνοντες.

Tην Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 1879 συνέβη η καταστροφή της γέφυρας Tay κατά τη διάρκεια μιας βίαιης καταιγίδας. Η γέφυρα Tay Rail Bridge κατέρρευσε καθώς ένα επιβατικό τρένο των γραμμών North British Railway (NBR) στη γραμμή του Εδιμβούργου προς το Aberdeen από το Burntisland με προορισμό τον τελικό του προορισμό το Dundee κατέρρευσε, σκοτώνοντας όλους τους επιβαίνοντες, πάνω από 60 άτομα.

Η γέφυρα χρησιμοποιούσε δικτυωτές δοκούς που στηρίζονταν σε σιδερένιες κολώνες από χυτοσίδηρο και σφυρήλατο σίδερο με σταυρωτά στηρίγματα. Ο σχεδιαστής της γέφυρα Bouch είχε ζητήσει συμβουλές από ειδικούς σχετικά με τη φόρτωση του ανέμου όταν σχεδίαζε σιδηροδρομική γέφυρα πάνω από το Firth of Forth.

Ως αποτέλεσμα αυτής της συμβουλής, δεν είχε δεχτεί την φόρτιση του ανέμου στο σχεδιασμό της γέφυρας Tay. Υπήρχαν και άλλα ελαττώματα στον λεπτομερή σχεδιασμό, στη συντήρηση και στον ποιοτικό έλεγχο.

Η καταστροφή

Το βράδυ της Κυριακής 28 Δεκεμβρίου 1879, μια σφοδρή καταιγίδα με εντάσεις ανέμου 10 έως 11 της κλίμακας μποφόρ έπνεε ουσιαστικά σε ορθή γωνία προς τη γέφυρα. Μάρτυρες ανέφερα ότι η καταιγίδα ήταν τόσο κακή όσο οποιαδήποτε άλλη που είχαν δει στα 20-30 χρόνια που ζούσαν στην περιοχή και πολλοί την αποκάλεσαν «τυφώνα». Η ταχύτητα του ανέμου μετρήθηκε στη Γλασκώβη έφτανε τα 71 mph (114 km/h, 32 m/s).

Μεγαλύτερες ταχύτητες ανέμου καταγράφηκαν σε μικρότερα χρονικά διαστήματα, ενώ μια σύγχρονη ερμηνεία των διαθέσιμων πληροφοριών υποδηλώνει ότι οι άνεμοι έπνεαν με ταχύτητα 80 mph (129 km/h, 36 m/s). Η χρήση της γέφυρας Tay Rail περιοριζόταν σε ένα τρένο τη φορά.

Στις 7:13 μ.μ. ένα επιβατικό τρένο των γραμμών North British Railway (NBR) από το Burntisland (αποτελούμενο από μια ατμομηχανή , πέντε βαγόνια επιβατών, και ένα βαγόνι φορτωτική επιβράδυνε για να κατευθυνθεί στο νότιο άκρο της γέφυρας, στη συνέχεια κατευθύνθηκε προς τη γέφυρα, ανεβάζοντας ταχύτητα.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας ακούστηκε μαρτυρία ότι ο άνεμος έσπρωχνε τις φλάντζες του τροχού σε επαφή με τη ράγα κίνησης. Ο Τζον Μπλακ, ένας επιβάτης στο προηγούμενο τρένο που διέσχισε τη γέφυρα, εξήγησε ότι τα προστατευτικά κιγκλιδώματα που προστατεύουν από τον εκτροχιασμό ήταν ελαφρώς ψηλότερα και στο εσωτερικό των σιδηροτροχιών.

Οι σπινθήρες συνεχίστηκαν για όχι περισσότερο από τρία λεπτά, οπότε το τρένο βρισκόταν στις ψηλές δοκούς. Σε εκείνο το σημείο «υπήρξε μια ξαφνική φωτεινή λάμψη φωτός, και σε μια στιγμή έγινε απόλυτο σκοτάδι, τα πίσω φανάρια του τρένου, οι σπινθήρες και η λάμψη του φωτός όλα… εξαφανίστηκαν την ίδια στιγμή».

Όχι μόνο το τρένο βρέθηκε στο ποτάμι, αλλά και οι ψηλές δοκοί και μεγάλο μέρος της σιδερένιας κατασκευής των δοκών στήριξης στο νότιο τμήμα 5 ανοιγμάτων κατέρρευσαν. Δεν υπήρξαν επιζώντες και ανασύρθηκαν μόνο 46 πτώματα από τα 59 γνωστά θύματα.

Πενήντα έξι εισιτήρια για το Νταντί είχαν συλλεχθεί από τους επιβάτες του τρένου πριν περάσουν τη γέφυρα. Επιτρέποντας στους κατόχους εισιτηρίων διαρκείας, εισιτήρια για άλλους προορισμούς και για τους υπαλλήλους των σιδηροδρόμων, πιστεύεται ότι επέβαιναν στο τρένο 74 ή 75 άτομα.

Όλη η ιστορία ξεδιπλώνεται στο βίντεο που ακολουθεί:

Έχει προταθεί ότι δεν υπήρξαν άγνωστα θύματα και ότι ο υψηλότερος αριθμός των 75 προέρχεται από διπλή καταμέτρηση όπως ανέφερε μια πρώιμη αναφορά εφημερίδας στην Dundee Courier,, αλλά η έρευνα δεν πήρε τα στοιχεία των θυμάτων της από τον Τύπο. πήρε ένορκες αποδείξεις και έκανε τους δικούς της υπολογισμούς

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα