Τι δουλειά έχει η κολλητική ταινία στα φτερά αεροπλάνων

Η ταινία που μπαίνει στα φτερά των αεροπλάνων, έχει σχεδιαστεί για αυτόν τον σκοπό.
Η ταινία που μπαίνει στα φτερά των αεροπλάνων, έχει σχεδιαστεί για αυτόν τον σκοπό. INSTAGRAM

Πλήθος επιβατών έχει ποστάρει φωτογραφίες στα social media, με φτερά αεροπλάνων που έχουν κομμάτια ταινίας. Γιατί έχουν τοποθετηθεί και, κυρίως, τι ταινίες είναι αυτές;

Τα τελευταία χρόνια έχουν εμφανιστεί πολλοί επιβάτες αεροσκαφών που δημοσιεύουν στα social media φωτογραφίες φτερών που έχουν ταινίες. Συνηθέστερα στα σχόλια που συνοδεύουν τα ντοκουμέντα, γίνονται εκκλήσεις άμεσης εξόδου από τα αεροπλάνα -για λόγους ανησυχίας.

Η Washington Post επικοινώνησε με εκπροσώπους της Federal Aviation Administration των ΗΠΑ, για να εξηγήσουν τι δουλειά έχει η ταινία εκεί όπου λογικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει, για την ασφάλεια όλων.

ADVERTISING

Κατ' αρχάς, διευκρινίστηκε ότι δεν πρόκειται για κολλητική ταινία, αλλά για ταινία αλουμινίου, υλικό που χρησιμοποιείται ως προσωρινή λύση για μια ζημιά και είναι εξαιρετικά δυνατό.

Ο βετεράνος πιλότος και σύμβουλος ασφαλείας, John Nance δήλωσε χαρακτηριστικά ότι “δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν να χρησιμοποιηθούν κομμάτια κολλητικής ταινίας, από αυτές που χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας, σε ένα αεροπλάνο.

Το συγκεκριμένο υλικό λέγεται 'γρήγορη ταινία' και έχει σχεδιαστεί για τον σκοπό που χρησιμοποιείται. Δηλαδή, για προσωρινές, μικρές επισκευές σε μη δομικά εξαρτήματα αεροσκαφών”.

Κάθε αεροπορική εταιρεία περιγράφει τις εγκεκριμένες χρήσεις της ταινίας στο εγχειρίδιο συντήρησης, που στη συνέχεια πρέπει να εγκρίνει η FAA -και κάθε άλλη αντίστοιχη υπηρεσία.

Είναι εξαιρετικά ανθεκτική, ικανή να αντέχει σε υγρασία, φωτιά, ακτίνες UV, χημικές ουσίες, ανέμους έως και 965 χιλιομέτρων την ώρα και σε ακραίες περιβαλλοντικές αλλαγές (έχει πάρει άδεια για χρήση από -54 έως 148 βαθμούς Κελσίου) “εφόσον εφαρμοστεί σωστά”.

Η ταινία τοποθετείται αφότου οι καιρικές συνθήκες έχουν εκθέσει ένα μέρος του φτερού σε ρεύμα αέρα.

Το αεροπλάνο είναι ασφαλές να πετάξει και σε αυτήν τη συνθήκη “ωστόσο οι αεροπορικές εταιρίες θέλουν να είναι σίγουρες, ακόμα και στην περίπτωση έκθεσης σε περαιτέρω καιρικές συνθήκες, μέχρι να μπορέσουν να προχωρήσουν στην επισκευή.

Δεν πρόκειται για κάτι που θα χρησιμοποιούσε κάποιος για να κρατήσει ενωμένα δυο μέρη ενός αεροπλάνου. Για αυτό τον σκοπό χρησιμοποιείται δέρμα, αλλά δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις κάτι που θα επιδεινώσει το ξεφλούδισμα, εφόσον αυτό έχει αρχίσει”.

Ναι, οι ταινίες μπαίνουν συνήθως για αισθητικούς λόγους, καθώς έχει ξεφλουδίσει το χρώμα από τις ακτίνες UV.

“Η 'γρήγορη ταινία' δεν είναι υλικό που θες να χρησιμοποιήσεις, για διάστημα περισσότερο από όσο πρέπει, ειδικά όταν είναι ορατό στους επιβάτες”. Που αγχώνονται, κάνουν ερωτήσεις και η εταιρία πρέπει να εξηγήσει.

“Παρ' όλα αυτά, σε συγκεκριμένες περιόδους δεν υπάρχει ο χρόνος για την άμεση επισκευή”.

Το πρόστιμο για λάθος χρήση

Η Federal Aviation Administration είχε επιβάλει το 2002 πρόστιμο 805.000 δολαρίων στην United Airlines, για 193 πτήσεις με ακατάλληλη εφαρμογή ταινίας ταχύτητας.

Ενώ το εγχειρίδιο συντήρησης της αεροπορικής εταιρείας επέτρεπε τη χρήση της ταινίας, η υπηρεσία είπε ότι ένας μηχανικός της United την είχε εφαρμόσει σε τρύπες που ήταν πολύ μεγάλες και κοντά στην άκρη της αεροτομής.

Η αεροπορική εταιρεία αμφισβήτησε το πρόστιμο, λέγοντας ότι τα αεροσκάφη ήταν ασφαλή να πετάξουν.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Αερομεταφορές, ΗΠΑ, Παράξενες Ειδήσεις
SHARE:

24Media Network