Βανουάτου: Κυβέρνηση και πολίτες επέστρεψαν σε γραφομηχανές και τηλεφωνικούς καταλόγους

Βανουάτου: Κυβέρνηση και πολίτες επέστρεψαν σε γραφομηχανές και τηλεφωνικούς καταλόγους
istockphoto

Αξιωματούχοι στο Βανουάτου ξανάπιασαν χαρτί, στυλό και γραφομηχανές ενώ οι πολίτες επέστρεψαν στους έντυπους καταλόγους για να βρουν τα τηλέφωνα δημοσίων υπηρεσιών.

Πολίτες του Βανουάτου που θέλουν να επικοινωνήσουν με δημόσιες υπηρεσίες αναζητούν τους αριθμούς σε έντυπους τηλεφωνικούς καταλόγους ενώ αξιωματούχοι της κυβέρνησης χρησιμοποιούν ιδιωτικούς λογαριασμούς Gmail, προσωπικούς φορητούς υπολογιστές, στυλό, χαρτί και γραφομηχανές για τον συντονισμό της κυβέρνησης.

Ο λόγος είναι μια εκτεταμένη κυβερνοεπίθεση που σημειώθηκε και παρέλυσε όλο το κράτος. Η επίθεση κακόβουλου λογισμικού σε κρατικά δίκτυα έχει προκαλέσει καθυστερήσεις στην επικοινωνία και τον συντονισμό, στο νησιωτικό έθνος του Ειρηνικού με 314.000 κατοίκους  και 80 νησιά.

Στις αρχές του μήνα παρατηρήθηκε για πρώτη φορά ύποπτη δραστηριότητα σε email προς το Υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με οικονομικό αναλυτή που συνεργάζεται στενά με τις ομάδες κυβερνοασφάλειας του υπουργείου.

Από το κακόβουλο λογισμικό κατέρρευσαν σχεδόν όλα τα κυβερνητικά αρχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ιστοτόπων. Πολλά τμήματα χρησιμοποιούν τοπικές μονάδες για την αποθήκευση δεδομένων και όχι το cloud, σύμφωνα με τον Guardian.

Βανουάτου istockphoto
 

“Τις πρώτες μέρες επικρατούσε χάος, αλλά τα μέλη της κυβέρνησης δημιούργησαν εναλλακτικούς λογαριασμούς Gmail ή χρησιμοποίησαν τα προσωπικά τους email. Χρησιμοποιούμε τηλέφωνα και κινητά για επικοινωνία. Αλλά είμαστε ανθεκτικοί στο Βανουάτου, ως μια μικρή χώρα, και μπορούμε να το διαχειριστούμε”, δήλωσε η Olivia Finau, υπεύθυνη επικοινωνίας στο Υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής. “Το τμήμα μας επικοινωνεί με το κοινό περισσότερο τώρα με το Facebook και το Twitter και έχουμε στην πραγματικότητα περισσότερους ακόλουθους”.

Από την επίθεση δεν επηρεάστηκαν ιστότοποι αεροπορικών εταιρειών ή ξενοδοχείων.

Το σύστημα μπορεί να διορθωθεί με την αναβάθμιση του λογισμικού και την τοποθέτηση αρχείων στο cloud για διαχείριση, είπε ένας αναλυτής. Αλλά οι τοπικοί αξιωματούχοι δεν έχουν την τεχνογνωσία να το κάνουν και «χρειάζονται εξωτερική βοήθεια», πρόσθεσε.

Τις πρώτες μέρες οι αρχές απέδωσαν το ζήτημα σε κακές καιρικές συνθήκες που κατέστρεψαν τις υποδομές του διαδικτύου. Ωστόσο, σύντομα διαπιστώθηκε ότι υπήρχε ένα πρόβλημα που δεν είχε καμία σχέση με τον καιρό.

Η κυβέρνηση της Αυστραλίας προσέφερε βοήθεια. “Στείλαμε μια ομάδα για να βοηθήσει …εργαζόμαστε για την επαναφορά της ταχύτητας των κυβερνητικών συστημάτων” είπε ο Pat Conroy, υπουργός Διεθνούς Ανάπτυξης και Ειρηνικού της Αυστραλίας.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το News24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version