Οι επιστήμονες “ακτινογραφούν” την Καλντέρα

Διαβάστε τις νεότερες εξελίξεις για την σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη και τη δράση του ηφαιστείου. Τι ισχυρίζονται οι επιστήμονες

Επιστήμονες που συμμετέχουν στις έρευνες οι οποίες γίνονται τον τελευταίο καιρό στη Σαντορίνη εμφανίζονται καθησυχαστικοί όσον αφορά την έντονη σεισμική δραστηριότητα στη περιοχή.

“Επρόκειτο για αστειότητες που αναπαρήχθησαν χωρίς λόγο προκαλώντας μόνο έντονη ανησυχία. Εγώ που βρίσκομαι στη Σαντορίνη δεν είδα τη θάλασσα να αλλάζει χρώμα σε κανένα σημείο, ούτε στη Νέα Καμένη”, ανέφερε στα “ΝΕΑ” ειδικός επιστήμονας που συλλέγει δεδομένα για τη συμπεριφορά του ηφαιστείου.

“Δεν υπάρχει ούτε μάγμα που να αναβλύζει, ούτε αλλαγή στο χρώμα της θάλασσας, ούτε άνοδος της θερμοκρασίας του νερού”, τονίζουν οι επιστήμονες.

Οι επιστήμονες παρακολουθούν από κοντά το σχήμα της καλντέρας και τις γεωλογικές διεργασίες που συμβαίνουν κάτω από τη Νέα Καμένη και όπως επισημαίνει το δημοσίευμα προσπαθούν να ανακαλύψουν έστω και την παραμικρή ένδειξη για το αν κάτι δεν πάει καλά με το ηφαίστειο.

Αν και κυκλοφόρησαν κι άλλες φήμες ότι το νερό σε ορισμένα σημεία μέσα στην καλντέρα έχει αλλάξει χρώμα και πως η θερμοκρασία ανέβηκε προκαλώντας μέχρι και τον θάνατο ψαριών, ωστόσο οι επιστήμονες εμφανίζονται κατηγορηματικοί.

“Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνδέει τη σεισμικότητα στην καλντέρα με τους τέσσερις σεισμούς από το υποθαλάσσιο ρήγμα, και αυτό για διάφορους λόγους, ένας εκ των οποίων είναι η απόσταση”, σημειώνει το δημοσίευμα.

Ανακάλυψαν μαγματικό θάλαμο

Οι ειδικοί παρακολουθούν με προσοχή τη Σαντορίνη καταγράφοντας τις γεωλογικές διεργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη καθώς από τον περασμένο Σεπτέμβριο έχουν πυκνώσει οι σεισμογράφοι και οι άλλες μετρητικές συσκευές που έχουν τοποθετηθεί στην καλντέρα από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Αστεροσκοπείου Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Αριστοτέλειο της Θεσσαλονίκης.

“Αυτή τη στιγμή, το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι υπάρχει μία ήπια διεργασία βαθιά κάτω από τον φλοιό της Γης, αλλά αυτό δεν προμηνύει ότι από βδομάδα θα γίνει και κάποια έκρηξη”, σημειώνουν οι επιστήμονες, οι οποίοι καταγράφουν τις ποσότητες των εκλυόμενων ηφαιστειακών αερίων, όπως το διοξείδιο του άνθρακα.

Μάλιστα, σύμφωνα με το δημοσίευμα,  οι επιστήμονες ανακάλυψαν πρόσφατα έναν μαγνητικό θάλαμο σε βάθος τεσσάρων ή και περισσότερων χιλιομέτρων κάτω από τη Νέα Καμένη.

Ο θάλαμος αυτός δεν είναι γνωστό τι διαστάσεις έχει ακριβώς, όμως περιέχει ικανοποιητικές ποσότητες μάγματος. “Ακόμη όμως κι αν ανέβαινε το μάγμα προς τα πάνω, υπάρχουν ένα σωρό λόγοι που μπορεί να το κάνουν να σταματήσει κάπου στην πορεία”, ανέφερε τέλος στα “ΝΕΑ” επιστήμονας που παρακολουθεί το ηφαίστειο.