Alstom: Ενδιαφέρον για τα τρένα υδρογόνου και το Μετρό Θεσσαλονίκης – Ποια έργα είναι στο “ραντάρ” της

Alstom: Ενδιαφέρον για τα τρένα υδρογόνου και το Μετρό Θεσσαλονίκης – Ποια έργα είναι στο “ραντάρ” της
Eurokinissi

Η Alstom είναι ενεργά συμμέτοχη και στην εξάδα των σιδηροδρομικών έργων που τρέχει η ΕΡΓΟΣΕ μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου και που θα έχουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Σε πολλούς διαγωνισμούς ενδιαφέρεται να συμμετάσχει η Alstom. Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθές με δημοσιογράφους, έγινε γνωστό πως η εταιρεία θέλει να πάρει μέρος στους διαγωνισμούς για τα τρένα υδρογόνου που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, τομέας στον οποίο είναι ιδιαίτερα δραστήρια.

Ο Σταύρος Βλάχος, Διευθύνων Σύμβουλος στην Alstom στην Ελλάδα, σημείωσε πως υπάρχει ενδιαφέρον και για το έργο συντήρησης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπου πιθανόν η εταιρεία να κατέβει σε κάποιο κοινοπρακτικό σχήμα. Σημαντικό είναι και το ενδιαφέρον που έχει η εταιρεία όπως είπε και για το έργο που προκήρυξε ο ΟΣΕ για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής.

Παράλληλα η Alstom είναι ενεργά συμμέτοχη και στην εξάδα των σιδηροδρομικών έργων που τρέχει η ΕΡΓΟΣΕ μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου και που θα έχουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Η πολυεθνική τρέχει επίσης και το μεγάλο έργο σηματοδότησης από την Αθήνα μέχρι τον Προμαχώνα για το οποίο ο κ.Βλάχος προανήγγειλε την σύντομη ολοκλήρωση του.

Η γραμμή 4

Η Alstom όμως είναι μέλος του σχήματος μαζί με ΑΒΑΞ και GHELLA για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Ο επικεφαλής της γαλλικής εταιρείας σημείωσε πως οι συρμοί που θα κατασκευαστούν θα έχουν ενσωματωμένες όλες τις τελευταίες τεχνολογίες, θα είναι υπεραυτόματοι και χωρίς οδηγό και θα κατευθύνονται από Κέντρο Ελέγχου (όπως γίνεται και στο Μετρό Θεσσαλονίκης).

Για το έργο της γραμμής 4 είπε πως γίνεται με την τεχνολογία του ΒΙΜ και είναι ιδιαίτερα προηγμένο. Όπως είπε ο ένας μετροπόντικας συναρμολογείται στο εργοτάξιο Κατεχάκη ενώ ολοκληρώθηκε και το θέμα με τις αρχαιολογικές ανασκαφές στο εργοτάξιο της Βεικου και δρομολογείται και ο δεύτερος μετροπόντικας. Ο κ.Βλάχος ανέφερε πως πρόκειται για πολύ σύγχρονα μηχανήματα που κατασκευάστηκαν ειδικά για τη γραμμή 4 στη Γερμανία.

Ενδιαφέρον για τη σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο

Ο κ.Βλάχος εξέφρασε επίσης το ενδιαφέρον της εταιρείας του για την ανάπτυξη σιδηροδρομικής γραμμής που να συνδέει το Ηράκλειο με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Όπως είπε θα μπορούσε να γίνει με μια λύση τύπου Τραμ-τρένου για την απόσταση των περίπου 40 χλμ που θα έχει το νέο διεθνές αεροδρόμιο της περιοχής.

Υποστήριξε πως ενδεχομένως το έργο θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Η ανάγκη σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ Ηρακλείου και νέου αεροδρομίου έχει υποστηριχθεί ένθερμα από φορείς και τοπική αυτοδιοίκηση στην Κρήτη. θεωρείται δε πρόκριμα για την μελλοντική επέκταση του και σε άλλες πόλεις του νησιού.

Στα πλαίσια της βιώσιμης ανάπτυξης και του mobility γενικότερα είναι κάτι που ενδιαφέρει την Alstom, και όπως είπε ο κ.Βλάχος τα έργα οπως το τραμ-train στο Ηράκλειο είναι ενδιαφέροντα.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα