Η άδεια ταξί επιστρέφει στο κράτος

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΜΕ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ .  (PHASMA/Α.ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ)
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΜΕ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ . (PHASMA/Α.ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ) PHASMA

Εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο το σχέδιο νόμου για το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί. Τι θα ισχύει με τις άδειες. Μειώνεται το κόμιστρο. Καμία αναφορά σε πληθυσμιακά κριτήρια

Η επαναφορά της άδειας των ταξί στην αποκλειστικότητα του κράτους, η κυκλοφορία ειδικών ταξί έως 9 θέσεων και μοτοσικλετών-ταξί, το "τσουχτερό" παράβολο για την απόκτηση νέας άδειας και η μείωση του κομίστρου κατά 10-20%, είναι οι βασικοί άξονες που διέπουν το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί

Το νομοσχέδιο παρουσιάστηκε από τον Γιάννη Ραγκούση το βράδυ της Τρίτης και εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο.

Με το σχέδιο νόμου ορίζεται ότι:

*Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ταξί επανακτά το δημόσιο χαρακτήρα της, παραχωρείται αποκλειστικά από το κράτος με παράβολο 15-40.000 ευρώ για αυτοκίνητα και 5-10.000 ευρώ για μοτοσικλέτες (το ύψος του παραβόλου θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης). Επιπλέον ποσό θα καταβάλλεται για την απόκτηση πέραν του ενός οχήματος.

*Η άδεια ανανεώνεται κάθε 3 χρόνια και είναι αμεταβίβαστη για να "χτυπηθεί" η φοροδιαφυγή και η μαύρη αγορά αδειών με δημοσιονομικό όφελος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τη χώρα.

*Ανοίγει η αγορά της Ειδικής Μίσθωσης με οχήματα έως 9 θέσεων με κράτηση μέσω τηλεφώνου, ή Internet, χωρίς περιορισμό έδρας οχήματος και απαγόρευση επιβίβασης πελάτη από το δρόμο ή τις πιάτσες αλλά με ελεύθερη διαπραγμάτευση κομίστρου.

*Στα Ειδικής Μίσθωσης Οχήματα προβλέπεται και η λειτουργία Μοτοσικλετών Δημοσίας Χρήσης.

*Τα νέα αυτοκίνητα ταξί και τα οχήματα Ειδικής Μίσθωσης θα είναι καινούρια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση στο Διαδίκτυο και Τηλεόραση.

*Επίσης θα φέρουν μεγάλη διακριτή φωτιζόμενη πινακίδα και λωρίδα διαφορετικού χρώματος προκειμένου να ξεχωρίζουν στον δρόμο.

*Οι οδηγοί και οι κατά το νόμο υπεύθυνοι της εταιρείας παροχής υπηρεσιών Ε.Δ.Χ. οφείλουν να πιστοποιούνται και με σεμινάρια κατάρτισης που θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αγγλικά ξενοδοχειακού επιπέδου.

*Συστήνεται επιτροπή υψηλού επιστημονικού κύρους με αντικείμενο την παρακολούθηση εφαρμογής του νόμου και της ροής απόδοσης των νέων αδειών, με στόχο τη διασφάλιση συνθηκών ελεύθερου ανταγωνισμού για την αποφυγή καρτέλ με υποχρέωση καταγγελίας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Πώς θα αποζημιωθούν οι νέοι ιδιοκτήτες

Ειδική πρόβλεψη γίνεται στο σχέδιο νόμου και για τους νυν κατόχους αδειών ταξί, οι οποίοι θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ μέσα από πρόγραμμα ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ, με ποσό έως 100.000 ευρώ ανά άδεια για αγορά νέου οχήματος και την αναβάθμιση του υπάρχοντος.

Το ποσό αυτό είναι ανάλογο με το μέγεθος της εταιρείας, τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολεί και τον ετήσιο τζίρο και η επιδότηση κυμαίνεται από 35 έως και 55%. Επίσης, οι σημερινοί κάτοχοι μισής άδειας ταξί αποκτούν αδαπάνως μία Άδεια Παροχής Υπηρεσιών.

Για τους ιδιοκτήτες ταξί που απέκτησαν άδειες τα τελευταία 3-7 χρόνια, το θέμα θα τεθεί σε διαβούλευση και θα υπάρξουν ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών.

Καμία αναφορά σε πληθυσμιακά κριτήρια

Σήμερα, στο σύνολο της χώρας κυκλοφορούν νόμιμα 28.000 ταξί, από τα οποία 15.000 βρίσκονται στο λεκανοπέδιο Αττικής. Την τελευταία δεκαετία υπολογίζεται ότι έχουν μεταβιβαστεί 35.000 άδειες, με τιμές που ανάλογα με τις εποχές κυμάνθηκαν από 70.000 έως και 200.000 ευρώ.

Τέλος, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι στην ιστοσελίδα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα υπάρχει ειδικός χώρος με link υποχρεωτικά για όλες τις ιστοσελίδες όλων των εταιρειών καθώς και για την αποστολή καταγγελιών-παραπόνων.

Στο σχέδιο νόμου δε γίνεται καμία αναφορά σε πληθυσμιακά κριτήρια, κάτι που περιείχε το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα και αποτελεί ένα από τα βασικά αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί.

Αναμένεται η αντίδραση των αυτοκινητιστών

Από την πλευρά της Ομοσπονδίας των ιδιοκτητών ταξί δεν υπήρξε μέχρι στιγμής καμία αντίδραση.

"Θα πάρουμε το νομοσχέδιο στα χέρια μας για να ενημερωθούμε και στη συνέχεια θα συνεδριάσουν τα αρμόδια όργανα της Ομοσπονδίας, προκειμένου να ληφθούν σχετικές αποφάσεις"  δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος,

SHARE: