Λουκέτα λόγω ακρίβειας

Λουκέτα λόγω ακρίβειας
ΤΡΙΚΑΛΑ - ΤΙΜΕΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ (EUROKINISSI / ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ) Eurokinissi

Η δραματική αύξηση των τιμών στα καύσιμα, έχει προκαλέσει πτώση στη ζήτηση άνω του 20%, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεράστια προβλήματα ρευστότητας. Κατά 50,8% έχει αυξηθεί η τιμή της βενζίνης μέσα σε ένα χρόνο

Το προσωρινό λουκέτο αποτελεί τη μοναδική διέξοδο για περίπου 350 ιδιοκτήτες πρατηρίων καυσίμων, καθώς αδυνατούν να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους προς τις εταιρίες εμπορίας καυσίμων, ενώ αυτές με τη σειρά τους έχουν παύσει τον εφοδιασμό τους.

Την ίδια στιγμή, η δραματική αύξηση του λίτρου της αμόλυβδης βενζίνης εμφανίζει πτώση στη ζήτηση άνω του 20%, ενώ στη σούπερ αμόλυβδη η μείωση της ζήτησης αγγίζει το 20%, σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις των εκπροσώπων του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Στους αρνητικούς παράγοντες που οδηγούν την αγορά σε μαρασμό περιλαμβάνεται η αύξηση των τιμών, η μείωση της κατανάλωσης, η σημαντική αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους (υψηλότερα κεφάλαια κίνησης για τη διακίνηση του ίδιου εμπορεύματος επειδή ανέβηκαν οι τιμές), σε περίοδο μάλιστα που τα δανειακά κεφάλαια είναι δυσεύρετα και ακριβά, καθώς και η αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών και των επισφαλειών.

Ενδεικτικό είναι ότι από τον περασμένο Απρίλιο μέχρι σήμερα  η βενζίνη έχει αυξηθεί κατά 50,8% και το πετρέλαιο θέρμανσης κατά 39,6%, ενώ σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία που επικαλέστηκε ο ΣΕΕΠΕ η αύξηση των τιμών από το Φεβρουάριο στην αμόλυβδη υπερβαίνει τα 40 λεπτά το λίτρο και οφείλεται αποκλειστικά στους φόρους και την άνοδο των διεθνών τιμών.

Συγκεκριμένα η μέση λιανική τιμή στις 5 Φεβρουαρίου ήταν 1,101 ευρώ και έφτασε στις 14 Μαΐου στο 1,509 ευρώ, δηλαδή αυξήθηκε κατά 40,8 λεπτά. Από αυτά τα 26 λεπτά ήταν η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, 8,6 λεπτά η αύξηση του ΦΠΑ, 0,2 λεπτά λοιπές εισφορές και 6,1 λεπτά ανέβηκε η τιμή διυλιστηρίου.

Το μικτό περιθώριο κέρδους εταιριών και πρατηριούχων αντίστοιχα μειώθηκε κατά 0,2 λεπτά.

Κριτική άσκησε ο  πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Σ. Χριστογιάννης, καθώς όπως επεσήμανε «ο τρόπος με τον οποίο απελευθερώνονται οι αγορές συνιστά μη απελευθέρωση, αφού το κόστος αγοράς μιας άδειας βυτιοφόρου καθορίζεται σε 200.000 ευρώ, όσο περίπου έχει διαμορφωθεί η τιμή αγοράς για υπάρχουσες άδειες».

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι υπάρχει τελεσίδικη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την κατάργηση κάθε περιορισμού στην έκδοση αδειών βυτιοφόρων και ότι για το ίδιο θέμα η χώρα μας έχει παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα