Μπήκαν "μέσα" τα μέσα σταθερής τροχιάς

Μπήκαν "μέσα" τα μέσα σταθερής τροχιάς

Διαβάστε τι ανακοίνωσε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) για τη λαθρεπιβίβαση

Μεγάλες ζημιές έχει καταγράψει η ΣΤΑΣΥ, που αφορά το Μετρό, ΗΣΑΠ και Τράμ και αποτελεί θυγατρική εταιρεία του ΟΑΣΑ.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία για το 2011, κατέγραψε ζημία προ φόρων 55,46 εκατ. ευρώ και μετά τους φόρους 123,17 εκατ. ευρώ.

Για το συγκεκριμένο διάστημα παρουσίασε έσοδα ύψους 128,98 εκατ. ευρώ, μεικτή ζημία 25,88 εκατ. ευρώ, ζημία προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 19,26 εκατ. ευρώ και ζημία προ τόκων και αποσβέσεων (EBIT) 46,73 εκατ. ευρώ.

Τα αποτελέσματα αυτά καλύπτουν τη λειτουργία του Αττικού Μετρό από 1.1.2011- 31.12.2011 και τη λειτουργία του ΗΣΑΠ και του Αττικού από 5.3.2011- 31.12.2011.

Οργιάζει η λαθρεπιβίβαση

Η ένταση της οικονομικής κρίσης και η αύξηση της ανεργίας είναι ο ένας από τους δύο παράγοντες που έχουν "ανατινάξει" τα έσοδα των εταιρειών. Τα τελευταία τρίμηνα καταγράφεται συνεχώς αυξανόμενη μείωση της επιβατικής κίνησης, ειδικά σε Ηλεκτρικό και Τραμ που είναι και οι "προβληματικές" περιπτώσεις, σε αντίθεση με τα πολύ ισχυρότερα μεγέθη της Μετρό ΑΕ.

Παράλληλα, πολύ μεγάλος αριθμός επιβατών δεν ακυρώνει εισιτήριο και οι τρεις εταιρείες δεν έχουν πρακτικά την δυνατότητα να ελέγξουν αποτελεσματικά το κοινό. Η "εξυγίανση" των ΔΕΚΟ στο πλαίσιο των Μνημονίων και όχι μόνο, οδήγησε στην κατάργηση του ειδικού σώματος ελεγκτών που είχε συσταθεί επί Χατζηδάκη, καθώς τα άτομα που το στελέχωναν εκτιμήθηκε ότι δεν ήταν "άμεσα αναγκαία" για την λειτουργία και μετατάχθηκαν.

Ο έλεγχος ανατέθηκε σε απλούς εργαζόμενους των εταιρειών, με ώρες εργασίες πριν ή μετά το κανονικό τους ωράριο. Λόγω όμως του ότι έχει τεθεί οροφή στις αμοιβές τους με τα νέα μισθολόγια και οι περισσότεροι από αυτούς έχουν πολυετή προϋπηρεσία, ούτως ή άλλως αμοίβονται με ποσά κοντά στο όριο και δεν μπορούν να πάρουν επιπλέον αμοιβή για τους ελέγχους. Πρακτικά δηλαδή, δεν έχουν κίνητρο να ελέγξουν τους επιβάτες.

SHARE:

24Media Network