Ποια είναι τα νέα σιδηροδρομικά έργα

Ποια είναι τα νέα σιδηροδρομικά έργα
ΤΡΑΙΝΟ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ (ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EDUROKINISSI) Eurokinissi

Δύο διαγωνισμοί που αφορούν σιδηροδρομικούς σταθμούς αναμένονται από την ΕΡΓΟΣΕ τους επόμενους δύο μήνες. Τον άλλο μήνα οι προσφορές για ακόμη δύο έργα.

Ακόμα δύο διαγωνισμοί πρόκειται να βγουν από την ΕΡΓΟΣΕ το επόμενο δίμηνο, στα πλαίσια της προώθησης των σιδηροδρομικών μεταφορών. Πρόκειται για το έργο της Β`φάσης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας αλλά και μεγάλο έργο της ολοκλήρωσης της νέας διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο.

Σύμφωνα με πληροφορίες τις επόμενες ημέρες αναμένεται το πράσινο φως από τη Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ για το έργο της Β`φάσης του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας. Στη συνέχεια το Δ.Σ. θα πάρει απόφαση για τη δημοπράτηση του έργου και θα προκηρυχθεί.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μέσα στον Ιανουάριο το έργο θα έχει βγει στον άερα με τη δημοπράτηση να τοποθετείται τον ερχόμενο Μάρτιο. Το έργο αφορά τον εκσυγχρονισμό ακόμα τριών αποβαθρών με την παράλληλη τοποθέτηση γραμμών ηλεκτροκίνησης, νέα επιδομή και σύγχρονες λειτουργίες (ανελκυστήρες, κυλιόμενες κλίμακες κ.α.).

Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η περίφημη υπόγεια σύνδεση του Κεντρικού Σταθμού με τον παρακείμενο σταθμό Μετρό “Σταθμός Λαρίσης” αλλά και Η/Μ εγκαταστάσεις εντός του σταθμού. Το κόστος του έργου αγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ.

Αίγιο-Ρίο

Πρόκειται για το σημαντικότερο έργο της τρέχουσας περιόδου. Αφορά την ολοκλήρωση της νέας διπλής γραμμής από το Αίγιο μέχρι το Ρίο. Η μεγάλη εργολαβία που έχει κόστος άνω των 120 εκατ. ευρώ, είναι σε τελικό στάδιο ωρίμανσης και τις επόμενες ημέρες η ΕΡΓΟΣΕ θα στείλει τα τεύχη δημοπράτησης στην Διαχειριστική Αρχή προς έγκριση. Αν δεν υπάρξουν σημαντικές παρατηρήσεις, τότε το έργο θα μπορέσει να προκηρυχθεί τον Μάρτιο.

Στο τμήμα Αίγιο-Ρίο, σήμερα εκτελούνται παράλληλα δύο εργολαβίες με αντικείμενο την δημιουργία υποδομής. Σε αυτή την εργολαβία θα συμπεριλαμβάνονται: η επιδομή (γραμμές), σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, ETCS και οι νέοι σταθμοί και στάσεις Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα, Αγ. Βασίλειος, Ρίο και Μποζαϊτικα.

Τα έργα αναμένεται να τραβήξουν το ενδιαφέρον του κατασκευαστικού κλάδου που βλέπουν νέα σιδηροδρομικά έργα μετά από αρκετό καιρό. Αυτά τα δύο νέα έργα έρχονται να προστεθούν σε άλλα δύο έργα της ΕΡΓΟΣΕ.

Το Φεβρουάριο οι προσφορές για δύο έργα

Μέσα στον Φεβρουάριο θα ανοίξουν οι προσφορές για τα πρώτα δύο μεγάλα έργα που προκήρυξε η σιδηροδρομική κατασκευαστική εταιρεια. Το πρώτο αφορά στην ηλεκτροκίνηση στη μονή γραμμή Λάρισα-Βόλος, συνολικού κόστους 82,89 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί την 1η Φεβρουαρίου ενώ οι προσφορές θα ανοίξουν στις 5 του μήνα.

Λίγες ημέρες αργότερα, στις 11 Φεβρουαρίου θα δημοπρατηθεί το έργο σηματοδότησης της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη ενώ στις 18 του ίδιου μήνα θα ανοίξουν οι προσφορές για να αποκαλυφθεί ο μειοδότης. Το έργο αυτό έχει συνολικό κόστος 56,7 εκατ. ευρώ.

Τέλος, αναμένεται και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο-Ροδοδάφνη που θα ολοκληρώσει τον εκσυγχρονισμό του τμήματος αυτού το οποίο επαναλειτούργησε τον περασμένο Ιούλιο μετά από 9 χρόνια.

Τα έργα αυτά εντάσσονται στο συνολικό σχεδιασμό εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έχει υπερθεματίσει υπέρ των σιδηροδρομικών έργων και σε πρόσφατες δηλώσεις του τονίζει πως ήρθε η ώρα για την προώθηση του σιδηροδρόμου και των έργων που θα τον καταστήσουν ανταγωνιστικό.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα