Προαστιακός σιδηρόδρομος: Σε τροχιά επέκτασης προς Λαύριο, Ραφήνα και Ελευσίνα

Προαστιακός σιδηρόδρομος: Σε τροχιά επέκτασης προς Λαύριο, Ραφήνα και Ελευσίνα
Προαστιακός ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / EUROKINISSI

Ο προαστιακός σιδηρόδρομος αναμένεται να συνδεθεί και μετά τα υπόλοιπα τρία μεγάλα λιμάνια της Αττικής. To χρονοδιάγραμμα.

Σε τροχιά υλοποίησης έχει μπει το σχέδιο επέκτασης του σιδηρόδρομου στα τρία μεγάλα λιμάνια της Αττικής, μετά φυσικά από αυτό του Πειραιά.

Το φιλόδοξο σχέδιο έχει ως στόχο τα επόμενα χρόνια να συνδεθούν αυτά τα τρία λιμάνια με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά κυρίως με το δίκτυο μεταφορών της πρωτεύουσας.

Παράλληλα, τα λιμάνια τα οποία λειτουργούν με διαφορετική στόχευση το κάθε ένα, συνδεόμενα με τον σιδηρόδρομο αποκτούν πρόσβαση στην διακίνηση εμπορευμάτων και επιβατών, δημιουργώντας αναπτυξιακές συνθήκες. Εκτιμάται δε πως η Αττική θα ενδυναμώσει το προφίλ της ως μεγάλος συγκοινωνιακός και εμπορευματικός κόμβος στην Νότιο-Ανατολική Ευρώπη.

Σήμερα το Λαύριο συνδέεται οδικώς μέσω της Λεωφόρου Λαυρίου με το εθνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων, η Ελευσίνα είναι στο ξεκίνημα της Ολυμπίας Οδού. Η Ραφήνα διευκολύνεται (αλλά δεν εξυπηρετείται επαρκώς) μέσω της Λεωφόρου Μαραθώνος.

Η σιδηροδρομική σύνδεση τους θα αλλάξει το τοπίο των μεταφορών και θα επιτρέψει νέες επενδύσεις. Για παράδειγμα το Λαύριο, που είναι ίσως και το πιο απομακρυσμένο είναι ένα λιμάνι με σημαντικές λιμενικές υποδομές και αποτελεί και μια ιστορική περιοχή στην βιομηχανική ιστορία της χώρας.

Η Ελευσίνα είναι ένα εμπορικό λιμάνι που βρίσκεται σε πλεονεκτική γεωγραφική θέση και μπορεί να αποτελέσει ένα νέο εμπορευματικό κόμβο, ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του Θριάσιου Πεδίου.

Το Λαύριο

Αυτή την εποχή είναι σε εξέλιξη οι δύο διαγωνισμοί από την ΕΡΓΟΣΕ για την σύνδεση των λιμανιών της Ραφήνας και του Λαυρίου. Τα δύο έργα κίνησαν το ενδιαφέρον τριών σχημάτων (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-ALSTOM, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ). Η Β` φάση του διαγωνισμού θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες.

Η γραμμή Κορωπί-Λαύριο μήκους περίπου 32 χιλιομέτρων θα δώσει την απαραίτητη σύνδεση στο λιμάνι του Λαυρίου που θέλει να ενισχύσει το ρόλο του σημαντικού επιβατικού και εμπορικού λιμανιού. Στα αποτελέσματα του 2021 το λιμάνι κατέγραψε δημοσιονομικό αποτέλεσμα ύψους 1,22 εκατ. ευρώ, ποσό κατά 65,4% πάνω σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2020.

Η γραμμή θα εξυπηρετήσει την αναπτυσσόμενη πληθυσμιακά περιοχή της Λαυρεωτικής και θα καλύψει τις ανάγκες για προαστιακές μεταφορές αλλά και για διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από και προς το λιμάνι του Λαυρίου. Πλεονέκτημα και η κοντινή σύνδεση με το αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος που εκτιμάται σε λιγότερο από 20 λεπτά.

Η Ραφήνα

Η Ραφήνα τα τελευταία αρκετά χρόνια παίζει ολοένα και πιο σημαίνοντα ρόλο στις ακτοπλοϊκές μεταφορές. Με την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού θα μπορέσει να αναπτύξει ακόμα περισσότερο την επιχειρησιακή του ικανότητα.

Ο διαγωνισμός προβλέπει δύο εναλλακτικές διαδρομές από Αεροδρόμιο και Γέρακα με στόχο να καλύψει ευρύτερα την περιοχή της Ανατολικης Αττικής.

Παράλληλα θα μπορέσει να αποσυμφορήσει την πόλη της Ραφήνας η οποία κατά την καλοκαιρινή περίοδο ασφυκτιά από την πληθώρα ι.χ. κυρίως οχημάτων από επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.

Στο τελικό τους αποτέλεσμα τα δύο λιμάνια θα έχουν σύνδεση και με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, που αποτελεί την μεγαλύτερη πύλη εισόδου της χώρας ενισχύοντας το τουριστικό προφίλ όλης της περιοχής. Η σύνδεση αυτή θα επιτρέψει την εύκολη και απρόσκοπτη μετακίνηση προς τα νησιά του Αιγαίου.

Η Ελευσίνα

Παράλληλα μέσω του ΟΣΕ προετοιμάζεται διαγωνισμός για την εκ νέου ενεργοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα. Το έργο αυτό αφορά την αξιοποίησης τμήμα της παλιάς μετρικής γραμμής Αθηνών-Κορίνθου, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.

Θα δημιουργηθεί μία νεα γραμμή ηλεκτροκινούμενη μήκους 36 χλμ προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 85 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κανονικοποίηση-σηματοδότηση-ηλεκτροκίνηση-τηλεδιοίκηση της γραμμής.

Η επέκταση του Προαστιακού στη Δυτική Αττική θα ωφελήσει συνολικά και κυρίως τις περιοχές του Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου και τη Νέα Πέραμο και έχει ήδη προταθεί ως έργο για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η νέα αυτή γραμμή θα έρθει να ενδυναμώσει τα δίκτυα σταθερής τροχιάς στην Αττική προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα