Προϋπολογισμός: Υπεραπόδοση και το 2018, μέρισμα και το 2017

Προϋπολογισμός: Υπεραπόδοση και το 2018, μέρισμα και το 2017
Η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, η Διαρκής Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων, η Διαρκής Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου θα συνέλθουν σε κοινή συνεδρίαση με θέμα ημερήσιας διάταξης: Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Συνταξιοδοτικές διατάξεις Δημοσίου και τροποποίηση διατάξεων του ν.4387/2016, Μέτρα εφαρμογής των δημοσιονομικών στόχων και μεταρρυθμίσεων, Μέτρα κοινωνικής στήριξης και εργασιακές ρυθμίσεις, Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021 και λοιπές διατάξεις». eurokinissi

Οριακή υπέρβαση και το 2018 στο πρωτογενές πλεόνασμα και επιστροφή στην ανάπτυξη χωρίς νέους φόρους βάζει ως στόχους ο προϋπολογισμός του επόμενου χρόνου

Πρωτογενές πλεόνασμα 2,21% του ΑΕΠ για φέτος και 3,57% του ΑΕΠ για το 2018 παρά την τρύπα ύψους 724 εκ ευρώ στα έσοδα και χωρίς νέα μέτρα σε φόρους και συντάξεις προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού που κατατέθηκε πριν λίγη ώρα στην Βουλή.

Η υπέρβαση που καταγράφεται για το πρωτογενές πλεόνασμα φέτος δίνει δημοσιονομικό περιθώριο για κοινωνικό μέρισμα ύψους περίπου 820 εκ ευρώ οι δικαιούχοι του οποίου θα εξειδικευτούν μόλις γίνουν γνωστά τα στοιχεία του προϋπολογισμού για τον Νοέμβριο και υπάρχει η έγκριση των θεσμών.

Ο προϋπολογισμός προβλέπει ρυθμό ανάπτυξης 1,8% του ΑΕΠ για φέτος και 2,4% του ΑΕΠ το 2018 με οδηγό την αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης (1,1% φέτος 1,4% το 2018) των εξαγωγών και των επενδύσεων

Υστέρηση στα έσοδα της διετίας

Στα βασικά του μακροοικονομικά μεγέθη ο προϋπολογισμός προβλέπει συνολική υστέρηση ύψος 724 εκ ευρώ για το 2017 και 580 εκ ευρώ για το 2018

Ειδικά για το 2017 βασική αιτία της υστέρησης είναι

Οι αυξημένες επιστροφές φόρων, οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν σε 4.686 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1.362 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Ωστόσο σε δημοσιονομική βάση η επίπτωσή τους περιορίζεται σε 406 εκατ. ευρώ,

Η μείωση κατά 945 εκατ. ευρώ στο Φόρο Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (ΦΕΦΠ),

Η μετακύλιση της τελευταίας δόσης του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), του έτους 2017, εκτιμώμενου ποσού 325 εκατ. ευρώ, στον Ιανουάριο του 2018.

Ωστόσο, λόγω της εκτιμώμενης υπέρβασης άλλων κατηγοριών εσόδων έναντι του στόχου, ύψους 772 εκατ. ευρώ (σε ταμειακή βάση), η παραπάνω απόκλιση περιορίζεται στα 1.088 εκατ. ευρώ.

Λαμβάνοντας υπόψη και τις εθνικολογιστικές προσαρμογές, τα έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού, σε δημοσιονομική βάση, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 49.061 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 724 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Το 2018 τα καθαρά έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού, σε ταμειακή βάση, προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 50.693 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 580 εκατ. ευρώ ή 1,1%, έναντι των εκτιμήσεων του ΜΠΔΣ 2018-2021.

Η μείωση αυτή, οφείλεται κυρίως στην επίπτωση που θα έχει στο 2018, η εκτιμώμενη μείωση των άμεσων φόρων του έτους 2017. Συγκεκριμένα

Οι άμεσοι φόροι προβλέπεται να ανέλθουν στο ποσό των 20.775 εκατ. ευρώ, μειωμένοι κατά 678 εκατ. ευρώ, έναντι του στόχου. Στα έσοδα αυτά περιλαμβάνεται και ποσό ύψους 325 εκατ. ευρώ λόγω της είσπραξης τον Ιανουάριο 2018 της τελευταίας δόσης του ΕΝΦΙΑ του έτους 2017. Ωστόσο, το ποσό αυτό, σε δημοσιονομική βάση, θα υπολογισθεί στο έτος 2017.

Οι έμμεσοι φόροι, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στο ποσό των 27.652 εκατ. ευρώ, αυξημένοι κατά 150 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Τα μη φορολογικά έσοδα αναμένεται να διαμορφωθούν σε 3.747 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 85 εκατ. ευρώ.

Οι επιστροφές φόρων προβλέπεται να ανέλθουν στο ποσό των 3.566 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 183 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Τα έσοδα του ΠΔΕ σε ταμειακή βάση εκτιμώνται σε 3.735 εκατ. ευρώ και σε δεδουλευμένη βάση στα 3.764 εκατ. ευρώ στο ύψος του στόχου του ΜΠΔΣ 2018-2021.

Διεκδικούμε 5,5 δις ευρώ από την Τρίτη αξιολόγηση

Στο κείμενο του προύπολογισμού τονίζεται ότι στα 7,7 δις ευρώ που έχουν ήδη εκταμιευτεί ήδη προς την χώρας από την δεύτερη αξιολόγηση μας θα προστεθούν άλλα 5,5 δις ευρώ μετά το τέλος της τρίτης αξιολόγησης που ξεκινά σε λίγες ημέρες

Τονίζεται επίσης ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι αν εξασφαλίσει ένα μαξιλαρι ασφαλείας από τα αδιάθετο υπόλοιπο του δανείου του ESM που θα είναι για να υπάρξει καθαρή έξοδος από το πρόγραμμα στο τ

Δημόσιο χρέος

Το Το χρέος της Κεντρικής Διοίκησης εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 334.700 εκατ. ευρώ ή 185,7% ως ποσοστό του ΑΕΠ στο τέλος του 2017, έναντι 326.358 εκατ. ευρώ ή 185,5% ως ποσοστό του ΑΕΠ το 2016.

Το 2018 το ύψος του χρέους της Κεντρικής Διοίκησης προβλέπεται ότι θα διαμορφωθεί στα 344.900 εκατ. ευρώ ή 184,7% ως ποσοστό του ΑΕΠ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 1 ποσοστιαία μονάδα έναντι του 2017.

Το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 318.700 εκατ. ευρώ ή 176,8% ως ποσοστό του ΑΕΠ στο τέλος του 2017, έναντι 314.897 εκατ. ευρώ ή 179,0% ως ποσοστό του ΑΕΠ το 2016. Το 2018, το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης προβλέπεται ότι θα διαμορφωθεί στα 327.900 εκατ. ευρώ ή 175,6% ως ποσοστό του ΑΕΠ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ έναντι του 2017 (πίνακας 3.1).

 Στις προβλέψεις ο προϋπολογισμός αναφέρει την αναταλλαγή μέρος των ομολόγων του PSI με νέα ομόλογα με στόχο την ολοκληρωμένη έξοδο στις αγορές . Τονίζεται μάλιστα

Επιπλέον, στο πλαίσιο της σύμβασης χρηματοδότησης με τον ESM, εκταμιεύτηκαν 7.700 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο και αναμένεται η εκταμίευση επιπλέον ποσού της τάξης των 5.500 εκατ. ευρώ, μετά την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης, ενώ είναι πιθανό να πραγματοποιηθεί νέα έκδοση ομολόγων

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα