Ψώνια πατώντας το “κουμπί” – Τα στοιχεία για την Ελλάδα

Ψώνια πατώντας το “κουμπί” – Τα στοιχεία για την Ελλάδα
Shutterstock

Έκρηξη online πωλήσεων ακόμη και μετά την άρση των lockdowns διαβλέπουν συνδυαστικά έρευνες για την αγορά λιανεμπορίου. Η "έκπληξη" της αγοράς ένδυσης και υπόδησης που κλέβει την πρωτιά

Στην 45η θέση παγκοσμίως κατετάγη η Ελλάδα όσον αφορά το μέγεθος αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς το ολέθριο -για τα φυσικά καταστήματα- 2020 εμφάνισε πωλήσεις προιόντων της τάξης των 3 δις.δολαρίων, αυξημένες κατά 25% σε σχέση με το 2019.

Η τάση ωστόσο υπέρ του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν φαίνεται να αναστρέφεται καθώς σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), ακόμα και μετά τη λήξη των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και του ανοίγματος των φυσικών καταστημάτων, οι καταναλωτές ανακάλυψαν το ηλεκτρονικό κανάλι και δεν το εγκαταλείπουν. Από την άλλη πλευρά, κοινή συνισταμένη φορέων και επιχειρήσεων εμπορίου καταλήγουν πως «το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι εδώ για να αυξήσει τον ανταγωνισμό, αλλά δεν θα υποκαταστήσει τις φυσικές πωλήσεις».

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του ΣΕΛΠΕ, το 50% των χρηστών προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο (Ιούλιος 2021), ποσοστό ναι μεν χαμηλότερο από τη μέτρηση του Δεκεμβρίου (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%).

Το 2020 είναι σαφές ότι αποτέλεσε χρονιά μετασχηματισμού της online αγοράς αγαθών, καθώς ακόμη και είδη σούπερ μάρκετ είχαν την τιμητική τους.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της e-commercedb, οι online πωλήσεις αναμένεται να αναπτυχθούν περαιτέρω με μέση ετήσια αύξηση 11% έως το 2024. Επίσης αναμένεται να αυξηθεί και ο αριθμός των καταναλωτών που θα στραφούν στις διαδικτυακές αγορές. Σύμφωνα με την έρευνα πέρυσι το 47% του ελληνικού πληθυσμού αγόρασε τουλάχιστον ένα προϊόν από το διαδίκτυο το 2020, γεγονός που το 2021 αναμένεται να ενισχυθεί.

Τι ψωνίσαμε το 2020

Αν έως πρότινος τα ηλεκτρονικά είδη είχαν την πρωτιά την ελληνική αγορά ηλεκτρονικών πωλήσεων, η τριετία 2019-2021 φέρνει ανατροπές. Σύμφωνα με τα στατιστικά του οργανισμού e-commercedb, τη μεγαλύτερη διείσδυση στο εγχώριο ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν τα e-shops ένδυσης και υπόδησης, που αντιπροσωπεύουν το 34% των εσόδων από το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2020. Ακολουθούν τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη με 23%, τα τρόφιμα και τα είδη προσωπικής φροντίδας με μερίδιο 18%, τα παιχνίδια και τα προϊόντα DIY με μερίδιο 15% και τα έπιπλα και οι συσκευές με μερίδιο 9%.

Oι πωλήσεις του online καναλιού των σούπερ μάρκετ έχουν ξεπεράσει το 2020, σύμφωνα με την Convert Group, τα 163 εκατ. ευρώ, με αύξηση 262%. Η συνολική αξία της online αγοράς είναι ακόμα μεγαλύτερη αν λάβουμε υπόψη τα συνοικιακά καταστήματα κλπ. Παράλληλα, ή έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ότι το κοινό που αγοράζει τρόφιμα και γενικά είδη σουπερμάρκετ συστηματικά online έχει φτάσει πλέον στο 12% το 2021 έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα