Θα το ρίξουμε στο shopping για να ζεσταθούμε

Θα το ρίξουμε στο shopping για να ζεσταθούμε
Αγορά στην Ερμού Eurokinissi

Παρά την ανησυχία των νοικοκυριών για το αν θα καταφέρουν το φετινό χειμώνα να εξυπηρετήσουν τις βασικές υποχρεώσεις και ανάγκες, φαίνεται ότι κάποιες από τις λεγόμενες ελαστικές δαπάνες εξακολουθούν να περιλαμβάνονται στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Διεθνείς μελέτες κάνουν λόγο για το εφέ του ελατηρίου σε ότι αφορά δαπάνες που αφορούν σε ψυχαγωγία, τουρισμό αλλά και προϊόντα ένδυσης και καλλυντικά μετά από μια διετία ασφυκτικών συνθηκών. Η επιδρομή ωστόσο της ακρίβειας ακόμη και για βασικά καταναλωτικά αγαθά, όπως τα τρόφιμα, εκτιμάται ότι προοδευτικά θα ανακόψει την καταναλωτική διάθεση.

Μέχρι να φανεί ποια τάση θα επικρατήσει, οι Έλληνες καταναλωτές που συμμετείχαν στην πιο πρόσφατη σχετική έρευνα της Glami, της ευρωπαϊκής πλατφόρμας αναζήτησης προϊόντων μόδας, δηλώνουν στην πλειονότητα τους ότι δεν θα πάψουν να ψωνίζουν ρούχα και παπούτσια.

Η συλλογή δεδομένων για την έρευνα πραγματοποιήθηκε το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου μέσα από το ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν 4.216 χρήστες (το 79% του δείγματος ήταν γυναίκες, το 19% άνδρες και το 2% δεν θέλησε να προσδιορίσει το φύλο του).

Μόλις το 27% των ερωτηθέντων Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να περιορίσει τα έξοδα που αφορούν σε αγορές μόδας. Το μεγαλύτερο ποσοστό, και συγκεκριμένα το 51%, υπολογίζει να ψάξει για προσφορές, αλλά δεν σκοπεύει να σταματήσει να ξοδεύει σε σημαντικό βαθμό.

Την ίδια στιγμή το 76% των ερωτηθέντων παρατήρησε αύξηση (μικρή ή μεγάλη) στις τιμές που αφορούν την ένδυση και την υπόδηση. Το ποσοστό των καταναλωτών που αντιλαμβάνονται δε τις αυξήσεις είναι κατά 7% υψηλότερο σε σχέση με την εαρινή αντίστοιχη έρευνα που «έτρεξε» η GLAMI τον περασμένο Απρίλιο.

Η εξήγηση

Σε ποσοστό 21% οι ερωτηθέντες της έρευνας δήλωσαν πως ούτως ή άλλως αγόραζαν τα απολύτως απαραίτητα και έτσι δεν είναι εφικτό να περιορίσει κι άλλο τις αγορές του. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται και νοικοκυριά που «αναγκάζονται» να δαπανήσουν ποσά στην ένδυση και υπόδηση καθώς διαθέτουν παιδιά, που εκ των πραγμάτων έχουν νέες ανάγκες όσο αναπτύσσονται.

Οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται εξαιρετικά ευαίσθητοι πλέον στα ζητήματα τιμής – μετά την πολυετή κρίση αλλά και τα νέα ηλεκτρονικά εργαλεία αναζήτησης τιμής, που τους παρέχουν τη δυνατότητα συγκρίσεων. Το 24% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι επιθυμεί να επωφεληθεί από αυτές και κυνηγάει τις προσφορές για να καλύψει τις ανάγκες του.

Υπάρχει βέβαια κι ένα 28% των συμμετεχόντων που ανέφερε ως σημαντική τη θετική ψυχολογική επίδραση της διαδικασίας του shopping ως τον σημαντικότερο παράγοντα.

Πότε ψωνίζουν

Οι πρώτοι φθινοπωρινοί μήνες λόγω κλίματος στην Ελλάδα αποδεικνύονται μη εμπορικοί σε ότι αφορά την ένδυση και την υπόδηση (πλην της κατηγορίας των παιδιών). Το 43% του δείγματος της σχετικής έρευνας απάντησε πως επιλέγει να περιμένει τις μεγάλες εκπτώσεις του Νοεμβρίου που γίνονται στο πλαίσιο της Black Friday αλλά και τις «επίσημες» χειμερινές εκπτώσεις για τις αγορές τους.

Γενικώς, οι εκπτωτικές περίοδοι ευνοούν τον συγκεκριμένο κλάδο κατανάλωσης, όπως αποδεικνύεται τα τελευταία χρόνια και όπως επιβεβαιώθηκε και από τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το λιανικό εμπόριο, τα οποία ωστόσο περιλαμβάνουν τόσο τη σύγκριση με το περυσινό αντίστοιχο διάστημα (σταδιακή έξοδο από τις συνθήκες πανδημίας) αλλά και το μπόνους από τις τουριστικές ροές στη χώρα, που μεταξύ άλλων καταναλώνουν και προϊόντα ένδυσης και υπόδησης.

Ρούχα Vs Θέρμανσης

Η έρευνα που έτρεξε η Glami έθεσε στους συμμετέχοντες την ερώτηση, εάν σκέφτονται να προχωρήσουν σε μείωση χρήσης θέρμανσης στην κατοικία τους και να ντύνονται με πιο ζεστά ρούχα.

Το 43% των Ελλήνων απάντησε πως σχεδιάζει να μειώσει τη χρήση θέρμανσης και να επιστρατεύσει περισσότερα και πιο ζεστά ρούχα. Ακολουθεί ένα 26% που αναμένει την οριστικοποίηση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος για να κρίνει πώς θα πράξει ενώ ένα 15% των ερωτηθέντων απάντησε πως έκανε ήδη πιο συντηρητική χρήση ενέργειας και άρα δεν γίνεται να τη μειώσει κι άλλο.

Τέλος το 59% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πρόκειται να φορά ζεστές πιτζάμες κατά τη διάρκεια του ύπνου για να αντιμετωπίσει το κρύο όταν βρίσκεται στο σπίτι του.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version