Τι προβλέπει το επενδυτικό πρόγραμμα για την επέκταση του λιμανιού

Τι προβλέπει το επενδυτικό πρόγραμμα για την επέκταση του λιμανιού

"Να εξαιρεθούν 100 στρέμματα από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ", ζητά ο δήμαρχος Κερατσινίου. Κινητοποιήσεις ετοιμάζει ο δήμος στις 10 Οκτωβρίου. Πώς θα προχωρήσει η επένδυση

Να τηρηθεί η δέσμευση του πρωθυπουργού για άνοιγμα του παραλιακού μετώπου των Λιπασμάτων στην τοπική κοινωνία του Κερατσινίου, με την εξαίρεση 100 παραθαλάσσιων στρεμμάτων του Δημοσίου από το πακέτο πώλησης του ΟΛΠ, ζητεί με δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος.

Επαναλαμβάνει την αντίθεσή του στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και τονίζει ότι ο πρωθυπουργός δέκα ημέρες πριν από τις εκλογές είχε κάνει μια δήλωση με θετική κατεύθυνση, ότι το πρώτο νομοσχέδιο που θα περάσει στη βουλή για να ψηφιστεί θα είναι αυτό που θα κατοχυρώνει τα δικαιώματα των πολιτών του Κερατσινίου.

«Αν αυτά τα 100 στρέμματα περάσουν στον ιδιώτη τίθεται το ερώτημα ποιος κυβερνά αυτή τη χώρα», τονίζει ο δήμαρχος Κερατσινίου. Σε ερώτηση σχετικά με το πώς θα εκμεταλλευθεί ο δήμος τη συγκεκριμένη περιοχή αν τελικά δοθούν τα 100 στρέμματα από τα Λιπάσματα, τονίζει ότι η δημοτική αρχή μπορεί να βρει χρηματοδότες σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πειραιά και με απορρόφηση χρημάτων από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ.

Στο σημείο δεν πρόκειται ο ιδιώτης να επενδύσει παρά το γεγονός ότι έχει προβλεφθεί η μεταφορά έργου της ακτοπλοΐας, υπογραμμίζει ο δήμαρχος Κερατσινίου, ο οποίος, αναλύοντας ορισμένες από τις σκέψεις του δήμου για τη μελλοντική αξιοποίηση του συγκεκριμένου τμήματος -εκτός από χώρο πρασίνου και άθλησης- συμπληρώνει ότι θα μπορούσε να γίνει μουσείο και εκθεσιακός χώρος για τη σύγχρονη βιομηχανία της χώρας, κέντρο προβολής οινοπαραγωγών από όλη την Ελλάδα, ή ακόμα και να μεταφερθεί και κάποιο πανεπιστημιακό ίδρυμα με πολλαπλά οικονομικά οφέλη για την τοπική κοινωνία.

Προσθέτει επίσης ότι στις σκέψεις κάποιων είναι να μεταφερθεί η ακτοπλοΐα από τον Πειραιά προς τη Δραπετσώνα, προκειμένου το κέντρο του λιμανιού να χρησιμοποιηθεί για επέκταση της κρουαζιέρας, ώστε να μπορέσουν να γίνουν ξενοδοχειακές υποδομές προς την πλευρά της Παγόδας και στο Παλατάκι.

Αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις που έχει προγραμματίσει ο δήμος για το Σάββατο 10 Οκτωβρίου, ο κ. Βρεττάκος τονίζει ότι φορείς και κάτοικοι της περιοχής θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση το πρωί στο δημαρχείο και πορεία προς το χώρο των Λιπασμάτων όπου στις 5.00 το απόγευμα ο σύλλογος Κρητών με αφορμή την παραγωγή καινούργιας σοδειάς τσικουδιάς, θα πραγματοποιήσει εκδήλωση για όλους του πολίτες της πόλης.

Η επέκταση του λιμανιού στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ

Η επέκταση του επιβατικού λιμανιού του Πειραιά προς την πλευρά των Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα, όπου προβλέπει την πρόσδεση σύγχρονων επιβατικών πλοίων και τουριστικών μεγάλων και μεσαίου μεγέθους (mega yahts), είχε προβλεφθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ ΑΕ για τις περιόδους 2011-2015 και 2012-2016.

Όπως αναφέρεται μάλιστα σε πληροφοριακό έντυπο του οργανισμού, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή εξωτερικών λιμενικών έργων συνολικού μήκους 1.000 μέτρων και εσωτερικών λιμενικών έργων 5.000 μ.

Η δαπάνη τους εκτιμάται σε 150 εκατ. ευρώ, ενώ ζητείται να μελετηθεί η αξιοποίηση των χερσαίων χώρων πίσω από τα λιμενικά έργα. Τα έργα αυτά –τονίζεται- θα αποτελούν τη φυσική συνέχεια του υπό ανάπλαση χώρου της λιμενοβιομηχανικής περιοχής της Δραπετσώνας ιδιοκτησίας κυρίως Εθνικής Τράπεζας, ΟΛΠ, Δημοσίου και της BP, θα έχουν έντονο κοινωνικό στοιχείο και διέξοδο ανάπαυσης και αναψυχής με ήπιες παρεμβάσεις για τους κατοίκους των παραλιμένιων περιοχών.

Προστίθεται επίσης ότι τα έργα θα εκτελεσθούν σε δύο φάσεις. Στην πρώτη θα κατασκευασθούν τα έργα για εξυπηρέτησης της επιβατικής κίνησης ως επέκταση της Ακτής Βασιλειάδη στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά και σε δεύτερη θα γίνουν τα έργα τουριστικής κίνησης με δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 200 mega yahts.

Στα μέσα Ιουνίου πάντως η διοίκηση της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways είχε εκδηλώσει πρόθεση για να έχει ενεργό ρόλο στην «επόμενη ημέρα» του λιμανιού του Πειραιά, δηλαδή μετά τη πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ.

Μια από τις σκέψεις του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Αντώνη Αγαπητού είναι να προτείνει στον νέο κάτοχο των μετοχών τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης χώρου όπου σήμερα «δένουν» πλοία της ακτοπλοΐας για ένα χρονικό διάστημα περίπου 20 ετών με ανταποδοτικά οφέλη προκειμένου εκεί η Hellenic Seaways να επενδύσει και να δημιουργήσει ένα δικό της terminal, καθώς και να διαμορφώσει χώρους εξυπηρέτησης των επιβατών της, όπως γίνεται σε λιμάνια του εξωτερικού.

Πάντως σχετικά με τη δυνατότητα κατασκευής χώρων πρόσδεσης mega yahts στο σημείο, μελέτη του Πολυτεχνείου αναφέρει, ότι πρόκειται για έργο υψηλού κόστους και δυσκολίας καθώς στη θαλάσσια περιοχή υπάρχει υψηλός κυματισμός και θαλάσσια ρεύματα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα