Γαβρόγλου: 500 νέες θέσεις καθηγητών στα Πανεπιστήμια

Γαβρόγλου: 500 νέες θέσεις καθηγητών στα Πανεπιστήμια
Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου Eurokinissi

Πάνω από 130 αιτήματα για διετή προγράμματα σπουδών, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας. Ακόμη ανέφερε ότι δίνονται 1.500 θέσεις για νέους για ακαδημαϊκή εμπειρία, ενώ, για πρώτη φορά από το 2010 επαναπροκηρύσσονται οι θέσεις όσων πανεπιστημιακών συνταξιοδοτούνται μέχρι τις 31 Αυγούστου.

Ξεκίνησε η συζήτηση και η επεξεργασία του σχεδίου νόμου του ΥΠΠΕΘ “Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις” στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Μεταξύ άλλων, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου ανακοίνωσε:

* «Έχουμε από τα πανεπιστήμιά μας μέχρι σήμερα πάνω από 130 αιτήματα για διετή προγράμματα σπουδών για τα οποία έχουμε και τις πιστώσεις». 

* «Δίνουμε στα Πανεπιστήμια 500 νέες θέσεις καθηγητών»

* «Για πρώτη φορά από το 2010 επαναπροκηρύσσονται οι θέσεις όσων πανεπιστημιακών συνταξιοδοτούνται μέχρι τις 31 Αυγούστου».

* «Δίνουμε 1.500 θέσεις για νέους για ακαδημαϊκή εμπειρία. Η πρόσκληση έχει ήδη προκηρυχθεί και θα αυξηθούν αυτές οι θέσεις κατά 50 στα Πανεπιστήμια που είναι σε διαδικασία συνέργειας με τα ΤΕΙ»

* «Δεκαπέντε εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν στα Ιδρύματα που εμπλέκονται στην νέα αρχιτεκτονική, από το επιχειρησιακό πρόγραμμα για τη μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα».

Αναλυτικότερα, κατά την ομιλία του ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε για τη διαδικασία του διαλόγου που έχει προηγηθεί: «Οι διαβουλεύσεις ήταν πολύμηνες, σχεδόν τρία χρόνια, και πολύ εντατικές. Φθάσαμε στο τέλος μια μακρόχρονης πορείας. Έχει μεγάλη σημασία όταν υπάρχει ανάγκη για μεταρρύθμιση να ξέρει η κοινωνία ποιο πρόβλημα πάει να αντιμετωπίσει. Αυτό είναι το πρώτο και θεμελιώδες ζήτημα που αποτελεί την αφετηρία για να συνεχίσουμε τη συζήτηση. Κάνω μια έκκληση να συμφωνήσουμε στο πρόβλημα και ας διαφωνούμε στις λύσεις».

Για την Γ’ Λυκείου:

«Το πρόβλημα ως προς το Λύκειο είναι η ανυπαρξία της Γ’ Λυκείου. Έχουμε μια Γ’ Λυκείου μόνο στα χαρτιά, που η καθημερινότητά της ακυρώνει τους εκπαιδευτικούς και τη μορφωτική διαδικασία. Σαν ένα καρκίνωμα, η ανυπαρξία της Γ’ Λυκείου τρώει  και τη Β’ Λυκείου. Να αφήσουμε όλοι μας κατά μέρος την υποκρισία, όχι οι βουλευτές αλλά όσοι λένε ότι όλα είναι μια χαρά. Δεν είναι όλα μια χαρά. Παίζεται ένα θέατρο παραλόγου: τα παιδιά να πηγαίνουν το πρωί στη Γ’ Λυκείου, οι εκπαιδευτικοί να τους μιλάνε και τα παιδιά να είναι αλλού, να τρέχουν στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα. Γιατί η ηγεμονική ιδεολογία στην κοινωνία μας τόσο καιρό απαξίωσε στη συνείδηση των πολιτών το δημόσιο σχολείο. Αυτό θέλουμε να επαναφέρουμε».

Αναφερόμενος στη μεταρρύθμιση για τη Γ’ Λυκείου, ο Υπουργός σημείωσε:

«Για να λύσουμε το πρώτο πρόβλημα προχωράμε σε ένα πρόγραμμα σπουδών που να έχει 4 μαθήματα και 6 ώρες διδασκαλίας για το κάθε μάθημα. Προφανώς  και δεν αυξάνουμε την ύλη γιατί δεν είναι ακαδημαϊσμός να ταΐζει αέναα τα παιδιά με γνώσεις όταν αυτά τα παιδιά δεν είναι σε θέση να την κατανοήσουν. Άρα με 4 μαθήματα και έξι ώρες το καθένα δεν έχει λόγο κανείς να πηγαίνει στα φροντιστήρια. Επίσης, πάμε σε αναβάθμιση του απολυτηρίου γιατί δεν είναι τρόπος  ο σημερινός: Οι βαθμοί είναι για όλους 20 και υπάρχουν τρομερές πιέσεις στους εκπαιδευτικούς».

Για το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:

«Το δεύτερο είναι το θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων. Ενός αδιάβλητου συστήματος, πλην όμως παιδαγωγικά αναξιόπιστου. Οι οικογένειες των παιδιών που δίνουν εξετάσεις δαπανούν κάθε χρόνο 2,5 δισ. ευρώ και μόνο το 30% πάει να σπουδάσει αυτό που θέλει».

Για τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής ο Υπουργός είπε:

«Ο νέος τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια, για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια αρχίζει να δίνει τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης με το απολυτήριο στο Πανεπιστήμιο. Αυτό ακριβώς που είπε ο Πρωθυπουργός όταν επισκέφθηκε το υπουργείο Παιδείας . Αρχίζει άρα, υπάρχει ένα σύστημα με μια δυναμική που δίνει προοπτική. Ταυτόχρονα ιδρύουμε το ΕΑΠ το εθνικό κέντρο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών». 

Για τις συνέργειες Πανεπιστημίων – ΤΕΙ:

«Το τρίτο πρόβλημα είναι ότι για πρώτη φορά κυβέρνηση πήρε στα σοβαρά και τα δύο σκέλη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, γιατί τα ΤΕΙ είναι ανώτατη εκπαίδευση από το 2001. Λόγω των αλλοπρόσαλλων πολιτικών που δήθεν αναβάθμιζαν τα ΤΕΙ με το να τα βαφτίζουν Ανώτατα, ακύρωσαν τον χαρακτήρα αυτού του θεσμού. Τελείωσε η τεχνολογική εκπαίδευση όταν έχουν ιδρυθεί τμήματα μαιευτικής, παιδαγωγικά και οικονομίας; Στα ΤΕΙ ένα μεγάλο κομμάτι τους έχει γίνει de facto πανεπιστήμιο και αυτή την πραγματικότητα εμείς την αναγνωρίζουμε».

Ως προς τον νέο χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης ο Υπουργός ανέφερε:

«Δεν είναι η συνένωση των ΤΕΙ και των πανεπιστημίων. Είναι λάθος να λέγεται αυτό γιατί αδικείται η χώρα μας. Προέκυψε από μια συζήτηση που είχε να γίνει από το 1982 για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης, και το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης οδηγεί σε μια αρχιτεκτονική η οποία έχει: πρώτον, νέα τμήματα, δεύτερον συνέργειες των ΤΕΙ μα τα Πανεπιστήμια,  τρίτον πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα με ινστιτούτα και 4 τα διετή προγράμματα σπουδών στα οποία θα έχουν δωρεάν πρόσβαση και χωρίς εξετάσεις οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ που θα παίρνουν πιστοποιητικά επαγγελματικά ευρωπαϊκών προσόντων.

Για τα 5ετή προγράμματα σπουδών:

«Υπάρχει ένας ιδιόμορφος -αν θέλετε- εμφύλιος, με πολλά εισαγωγικά, ανάμεσα στα 5ετή και στα 4ετή τμήματα, κυρίως των Μηχανικών. Αυτό γίνεται επί 36 συναπτά έτη. Τα άτομα που τελειώνουν Μηχανικοί από τα ΤΕΙ δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, πράγμα που δεν το επιζητούν όλοι οι Μηχανικοί που είναι στην 5ετία. Πάρα πολλοί Μηχανικοί, προς τιμήν τους, θέλουν να λυθεί αυτό. Εμείς, λοιπόν, τι λέμε; Λέμε ότι τα πανεπιστήμια που τώρα έχουν 4ετή προγράμματα για Μηχανικούς -όπως είχαν πριν τα ΤΕΙ – με νέα προγράμματα σπουδών που θα συντάξουν, θα υπάρχει η έγκριση της Συγκλήτου αν πρέπει να γίνουν 5ετή ή όχι. Και μετά θα υπάρχει μια επιτροπή η οποία θα απαρτίζεται από έναν εκπρόσωπος του Υπ. Παιδείας, έναν εκπρόσωπος του Υπ. Μεταφορών, έναν εκπρόσωπος του ΤΕΕ, έναν κοσμήτορας και ένα μέλος ΔΕΠ των πολυτεχνικών σχολών, όπως και εκπρόσωπος της ΑΔΙΠ. Αυτοί θα κρίνουν πώς και αν θα δίνονται επαγγελματικά δικαιώματα».

Για το ΣΕΑΠ:

«Το ΣΕΑΠ ήταν ένα τρόπος παράκαμψης του άρθρου 16. Είναι ένας θεσμός που έχει καταταλαιπωρήσει τους υποψηφίους. Και έχει συνδυάσει το επαγγελματικό με το ακαδημαϊκό, δήθεν για να μπορεί να είναι σύμφωνο με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εμείς αλλάζουμε τη διαδικασία που είναι απολύτως σύμφωνη με την ευρωπαϊκή οδηγία και βγάζουμε από την ομηρία χιλιάδες παιδιά».

Για τα Πειραματικά Σχολεία:

«Έχει γίνει μία ιστορία με τα Πειραματικά, η οποία δεν καταλαβαίνω για ποιον λόγο έχει γίνει. Ελπίζω να μας το εξηγήσετε. Οι εκπαιδευτικοί που είναι στα Πειραματικά -1.000 εκπαιδευτικοί- αν φύγουν σήμερα από τα Πειραματικά, έχουν πού να πάνε; Ή μετά από τόσον καιρό θα πηγαίνουν από το ένα μέρος στο άλλο γιατί δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις; Διότι με τον νόμο της κ. Διαμαντοπούλου καταργήθηκαν οι οργανικές θέσεις από εκεί που ερχόντουσαν. Εμείς λοιπόν λέμε ότι δεν μπορούν να είναι περιπλανώμενοι αυτοί οι άνθρωποι με τα προσόντα που έχουν -και έχουν κριθεί αυτοί οι άνθρωποι και μέσα στα Πειραματικά και για να έρθουν στα Πειραματικά. Κάνουμε λοιπόν οργανικές θέσεις στα σχολεία που υπηρετούν σήμερα. Τελεία και παύλα. Και μάλιστα δεν υπάρχει κάτι και για τους Προέδρους και για τους Διευθυντές και θα το λύσουμε στη διάρκεια των συζητήσεών μας».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα