Μαθηματικός στο NEWS 247: Περιμένουμε βατερλό για τους υποψήφιους της Θεωρητικής

Μαθηματικός στο NEWS 247: Περιμένουμε βατερλό για τους υποψήφιους της Θεωρητικής
Έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ σήμερα Παρασκευή 17 Μαϊου 2013 (EUROKINISSI-ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ) Eurokinissi

Πώς η πολυπλοκότητα των θεμάτων στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας εκτιμάται ότι θα συμπαρασύρει προς τα κάτω τις βάσεις εισαγωγής σε σχολές του 4ου και 5ου πεδίου. Συνέντευξη του μαθηματικού Χρ. Σπύρου στο NEWS 247 για τα ερωτήματα - "αγκάθι"

Θέματα – ορόσημο χαρακτηρίζονται τα φετινά ζητήματα των Πανελλαδικών εξετάσεων στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, καθώς ο βαθμός δυσκολίας ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, σύμφωνα με την γνώμη της πλειοψηφίας καθηγητών και μαθητών.

Το NEWS 247 ήρθε σε επαφή με τον μαθηματικό από τα φροντιστήρια σε Αθήνα – Πειραιά, ” ΣΤΟΧΟΣ “, κ. Χρήστο Σπύρου, προκειμένου να ανιχνεύσει τις επιπτώσεις από τις ενδεχόμενες μειωμένες επιδόσεις χιλιάδων υποψηφίων στο μάθημα επιλογής.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι τα θέματα ήταν τόσο δύσκολα, που κάθετη πτώση στη  βαθμολογία, αναμένεται να δουν κυρίως, οι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης. “Το περσινό 13 – 14 που επιτυγχάνουν κατά μέσο όρο οι υποψήφιοι αυτής της Κατεύθυνσης, αναμένεται να μετατραπεί σε 9 – 10”.

Η συνδυαστικότητα, η πολυπλοκότητα, αλλά και η πλήρη κατανόηση και κριτική σκέψη για όλο το εύρος της ύλης αποτέλεσαν την φετινή “παγίδα” στα τέσσερα ζητούμενα.

“Ακόμα και μαθητές της Θετικής, αλλά και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, δεν άγγιξαν σε καμία περίπτωση το άριστα. Υποτίθεται ότι το μάθημα αυτό μάλιστα, το επιλέγουν για να επιτύχουν υψηλότερες βαθμολογίες, αλλά και να δώσουν μία ενίσχυση προς τα επάνω στα συνολικά τους μόρια”.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τον κ. Σπύρου, σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, αποδείχτηκε το θέμα 3 και συγκεκριμένα, το υποερώτημα 3Γ, αλλά και το θέμα Δ. ” Τα ερωτήματα ήταν πάρα πολλά, απαιτητικά, ενώ στο 4ο θέμα δεν υπήρξε λογική συνάφεια μεταξύ τους”.

Το τρίτο θέμα απαιτούσε γνώσεις από το Κεφάλαιο 3 του βιβλίου και ζητούσε την σωστή επίλυση ζητημάτων Στατιστικής, ενώ το θέμα Δ’ ήταν συνδυαστικό και από τα τρία συνολικά κεφάλαια του βιβλίου και απαιτούσε ο κάθε υποψήφιος να διαθέτει γνώσεις από συναρτήσεις, στατιστική αλλά και πιθανότητες, αλλά να διαθέτει και την “τεχνική” συνδυασμού όλων αυτών.

“Πολλοί συνάδελφοι μιλούν για θέματα απαγορευτικά”, συμπληρώνει ο κ. Σπύρου, σχόλιο με το οποίο, συμφωνεί και η Μαθηματική Εταιρία.

Παράλληλα, επισημαίνει την εμφανή αδικία των υποψηφίων από διαφορετικές Κατευθύνσεις. “Δεν υπήρξε ισονομία. Τα θέματα σε Ιστορία, Βιολογία και Φυσική ήταν σαφώς πιο βατά”.

Αποτέλεσμα αυτής της δυσάρεστης κατάστασης είναι ότι δεν αποκλείεται οι βάσεις εισαγωγής στο 4ο και 5ο πεδίο να συμπιεστούν προς τα κάτω.

“Τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας επιλέγουν όσοι επιθυμούν την εισαγωγή τους σε Ανώτατες και Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές, αλλά και σε αυτές της Οικονομίας. Οπότε οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για σαφή πτώση μορίων για αυτά τα τμήματα”, καταλήγει ο κ. Σπύρου.

Τα θέματα και τις απαντήσεις σε όλα τα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, παρέχουν στο ΝEWS 247 τα φροντιστήρια “ΣΤΟΧΟΣ” και “ΘΕΣΜΟΣ”.

Αναλυτικά τα θέματα στα Μαθηματικά Γενικής Κατεύθυνσης.

Δείτε τις απαντήσεις στα Μαθηματικά Γενικής Κατεύθυνσης.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα