Τέλος στο 4ο επιστημονικό Πεδίο και τα ‘απομονωμένα’ Παιδαγωγικά

Τέλος στο 4ο επιστημονικό Πεδίο και τα ‘απομονωμένα’ Παιδαγωγικά

Τα πάνω - κάτω τη νέα σχολική χρονιά στις σχολές του μηχανογραφικού. Έρχεται το τέλος των πέντε επιστημονικών Πεδίων σε τροπολογία που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τι αλλάζει και για ποιο λόγο

Με ανατροπές αναμένεται να έρθουν αντιμέτωποι οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τη σχολική χρονιά 2017-18, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας μπήκε στην τελική ευθεία νομοθετικών αλλαγών που συμπαρασύρουν τα πέντε μέχρι στιγμής, επιστημονικά Πεδία. Έτσι, ενώ μέχρι φέτος ΑΕΙ και ΤΕΙ «φιγουράρουν» στο μηχανογραφικό κατανεμημένα σε πέντε επιστημονικά Πεδία, από το νέο έτος, το 4ο επιστημονικό Πεδίο που περιελάμβανε τα Παιδαγωγικά τμήματα, αναμένεται να καταργηθεί.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής διαρροές, η τροπολογία αυτή θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που ήδη βρίσκεται στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Γενικής Γραμματείας της κυβέρνησης για τις τελευταίες διορθωτικές «πινελιές» και θα κατατεθεί στη Βουλή εντός των επόμενων ημερών προς έγκριση από την Ολομέλεια.

Το σκεπτικό της απόφασης της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου βασίζεται στις χαμηλές επιδόσεις των υποψήφιων σε Μαθηματικά και Ιστορία Γενικής Παιδείας, τόσο πέρυσι, όσο και φέτος για την εισαγωγή στις εν λόγω σχολές και μάλιστα, σε ένα Πεδίο που εδώ και ένα χρόνο «απομονώθηκε» από τα λοιπά επιστημονικά Πεδία. Οι χαμηλές άλλωστε περσινές επιδόσεις, οδήγησαν και σε «βουτιά» των βάσεων στα 11.000 μόρια κατά μέσο όρο.

Έτσι στο νέο νομοσχέδιο θα ορίζεται ότι καταργείται το 4ο επιστημονικό Πεδίο, οπότε και η εισαγωγή σε Παιδαγωγικές σχολές θα γίνεται από όλα τα εναπομείναντα Πεδίο με την επιβάρυνση ενός επιπλέον μαθήματος. Δηλαδή, οι υποψήφιοι θα μπορούν να κάνουν τους συνδυασμούς μαθημάτων επιλογής, ώστε να ανοίξουν ένα ή δύο επιστημονικά Πεδία και θα έχουν έτσι πρόσβαση στα Παιδαγωγικά.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι για πρώτη φορά, τα Παιδαγωγικά τμήματα διαχωρίστηκαν σε ξεχωριστό Πεδίο και για την εισαγωγή απαιτούνταν η εξέταση σε επιπλέον μάθημα. Στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας για όσους προέρχονταν από τη Θεωρητική Κατεύθυνση και την Ιστορία Γενικής Παιδείας, για όσους προέρχονται από τη Θετική Κατεύθυνση ή την Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής. Το εξεταστικό ντεμπούτο οδήγησε σε σημαντική πτώση στις αντίστοιχες βάσεις, αλλά και σε περιορισμένο αριθμό ενδιαφερομένων, καθώς λίγοι ήταν αυτοί που επέλεξαν ένα επιπλέον μάθημα για να εισαχθούν στο 4ο επιστημονικό Πεδίο.

Η εικόνα φέτος ήταν αντιστρόφως ανάλογη, με τους υποψηφίους να υπερδιπλασιάζονται από 8.500 σε 17.000. Ουσιαστικά ο λόγος αυτός είναι που θα φέρει και την αντίστοιχη άνοδο στις βάσεις 2017, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι οι επιδόσεις ήταν θεαματικά καλύτερες από πέρυσι. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, μόλις 18 υποψήφιοι σε όλη την Ελλάδα κατάφεραν να πιάσουν το άριστα (σ.σ. από 19 έως και 20) στα γραπτά της Ιστορίας των Πανελληνίων.

Ωστόσο, η απόφαση των ίδιων των Παιδαγωγικών τμημάτων να ζητήσουν άρση του «πέμπτου» μαθήματος, προκάλεσε ήδη σφοδρές αντιδράσεις, με πρώτη την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, η οποία διατείνεται ότι «οι δάσκαλοι πρέπει να ξέρουν Μαθηματικά».

Πιο αναλυτικά, η ανακοίνωσή της αναφέρει: «Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία καλεί το υπουργείο να αποφύγει το επιστημολογικό και εκπαιδευτικό ολίσθημα που θα μετατρέψει την Ελλάδα στη μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που αποκρύπτει από τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό τη σημασία των Μαθηματικών στην ανάπτυξη της ανθρώπινης σκέψης, στην κατανόηση των επιστημών και στην οργάνωση του σύγχρονου πολιτισμού».

Η τροπολογία ορίζει 4 επιστημονικά Πεδία, τα οποία είναι:

1ο πεδίο των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών

2ο πεδίου των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών

3ο Πεδίο των επιστημών Υγείας και Ζωής

4ο Πεδίο των επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής

Όλοι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους παρακάτω εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας.

Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

Ομάδα προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

Τα κοινά µαθήµατα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι µαθητές της Οµάδας Προσανατολισµού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστηµονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3).

τα Αρχαία Ελληνικά Οµάδας Προσανατολισµού,

η Ιστορία Οµάδας Προσανατολισµού και

η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά µαθήµατα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Οµάδας Προσανατολισµού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστηµονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά µαθήµατα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστηµονικό Πεδίο.

Οµάδα Προσανατολισµού Θετικών Σπουδών

Τα κοινά µαθήµατα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι µαθητές της Οµάδας Προσανατολισµού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστηµονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

η Φυσική Οµάδας Προσανατολισµού,

η Χηµεία Οµάδας Προσανατολισµού και

η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά µαθήµατα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηµατικά Οµάδας Προσανατολισµού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τµήµατα του 2ου Επιστηµονικού Πεδίου.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά µαθήµατα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Οµάδας Προσανατολισµού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστηµονικό Πεδίο.

Οµάδα Προσανατολισµού Σπουδών Οικονοµίας και Πληροφορικής

Τα κοινά µαθήµατα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι µαθητές της Οµάδας Προσανατολισµού Σπουδών Οικονοµίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστηµονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

τα Μαθηµατικά Οµάδας Προσανατολισµού,

η Ανάπτυξη Εφαρµογών σε Προγραµµατιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) και

η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά µαθήµατα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστηµονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά µαθήµατα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο Επιστηµονικό Πεδίο «Επιστήμες της οικονομίας και Πληροφορική».

Πηγή Φωτο: Eurokinissi

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα