Ευρωκοινοβούλιο: Περαιτέρω μειώσεις στις εκπομπές CO2 από φορτηγά μέχρι το 2030

Ευρωκοινοβούλιο: Περαιτέρω μειώσεις στις εκπομπές CO2 από φορτηγά μέχρι το 2030
pixabay.com

Πριν από το 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να έχει καταρτίσει σχέδια για αξιόπιστες μετρήσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε πραγματικές συνθήκες.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε σήμερα υψηλότερο στόχο (35%) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (30%), για τα νέα φορτηγά, με σκοπό να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ μέχρι το 2030, με μεσοπρόθεσμο στόχο το 20% μέχρι το 2025.

Οι κατασκευαστές, θα πρέπει επίσης να διασφαλίσουν ότι τα οχήματα μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ρύπων (τα οποία παράγουν τουλάχιστον 50% λιγότερες εκπομπές από τα συμβατικά), θα αντιπροσωπεύουν το 20% των πωλήσεων μέχρι το 2030 και το 5% μέχρι το 2025.

Πριν από το 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να έχει καταρτίσει σχέδια για αξιόπιστες μετρήσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε πραγματικές συνθήκες.

Κοινωνικός αντίκτυπος της απαλλαγής από τον άνθρακα

Τα μέλη του ΕΚ αναγνωρίζουν ότι μια κοινωνικά αποδεκτή και ισορροπημένη μετάβαση σε μεταφορές χωρίς εκπομπές καυσαερίων απαιτεί αλλαγές σε όλη την αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με πιθανές αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις. Η ΕΕ θα πρέπει, επομένως, να βοηθήσει τους εργαζόμενους του κλάδου να αποκτήσουν καινούργιες δεξιότητες και διαφορετική μορφή δουλειάς, πράγμα που αφορά κυρίως τις περιοχές και τις κοινότητες που θα επηρεαστούν περισσότερο από τη μετάβαση.

Κύκλος ζωής των εκπομπών

Το 2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να αξιολογήσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται από τα βαρέα οχήματα καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους, και να προτείνει, εάν είναι απαραίτητο, στους κατασκευαστές την υποχρέωση να υποβάλλουν αναφορά.

Καταλήγοντας, τα βαρέα οχήματα αντιπροσωπεύουν το 27% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις οδικές μεταφορές και σχεδόν το 5% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ (στοιχεία από το 2016). Από το 1990, οι εκπομπές των βαρέων οχημάτων έχουν αυξηθεί κατά 25%, κυρίως ως αποτέλεσμα της αύξησης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, ενώ χωρίς μέτρα θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα