Η άνοδος και η πτώση του Χάρη Θεοχάρη

Η άνοδος και η πτώση του Χάρη Θεοχάρη
ΑΘΗΝΑ-Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας Νότης Μηταράκης, συναντήθηκε σήμερα Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου με τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Θ. Θεοχάρη (φωτο) και τον Πρόεδρο του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Γ. Κυδωνάκη.(EUROKINISSI) Eurokinissi

Η πορεία του Χάρη Θεοχάρη από την ανάληψη των καθηκόντων του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων μέχρι την παραίτησή του

Μπορεί βάσει του νόμου η θητεία του να ήταν περισσότερο προστατευμένη από αυτή του υπουργού Οικονομικών αλλά και της ίδιας της κυβέρνησης, αλλά οι πιέσεις ώθησαν τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη σε παραίτηση.

Προτού συμπληρωθούν δύο χρόνια από την ημέρα που ανέλαβε το νέο του αξίωμα, ο Χάρης Θεοχάρης είναι το πρώτο πρόσωπο που μας φέρνει με την παραίτησή του ολοένα και πιο κοντά στον επικείμενο ανασχηματισμό.

Να σημειωθεί πως ο Χάρης Θεοχάρης χρησιμοποιούσε τους λογαριασμούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να απαντά στους πολίτες, με τους οποίους είχε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας.

Αιτία τριβής ήταν μια εγκύκλιος του ΓΓ Εσόδων που προέβλεπε αναδρομικό φόρο στους κατόχους ελληνικών ομολόγων στα πλαίσια εφαρμογής νόμου του 2012.

Η κυβέρνηση έριξε το «φταίξιμο» στο κ. Θεοχάρη, ο οποίος εξέδωσε όμως την εγκύκλιο μετά από ερωτήματα και εκκλήσεις λογιστών που επιθυμούσαν να καλυφθεί το ερμηνευτικό κενό του νόμου.

Ομοίως, κυβερνητικά στελέχη επέκριναν συστηματικά τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων για το γεγονός ότι εστίαζε στην μικρή φοροδιαφυγή και δεν ήταν αποδοτικός στην μεγάλη φοροδιαφυγή.

Σε κάθε περίπτωση η αποχώρηση του Χ. Θεοχάρη θα «δοκιμάσει» τις σχέσεις κυβέρνησης – τροικας καθώς ΔΝΤ, ΕΕ και ΕΚΤ εμφανίζονται αντίθετοι σε πολιτικές παρεμβάσεις που επηρεάζουν το έργο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων κάτι που έχει επισημανθεί στην ελληνική κυβέρνηση.

Το who is who του Χάρη Θεοχάρη

Ο Χάρης Θεοχάρης κατά τη διάρκεια της καριέρας του διετέλεσε υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλων επιχειρήσεων αλλά δούλεψε και σε νεοσύστατες εταιρίες καινοτομίας (start-up).

Είναι κάτοχος διπλώματος MEng στην τεχνολογία λογισμικού (Software Engineering (Hon) – 1993) από το Imperial College of Science Technology and Medicine του Λονδίνου.

Έχει εκτεταμένη εμπειρία στον σχεδιασμό, ανάλυση και προγραμματισμό. Διετέλεσε αντιπρόεδρος στη Lehman Brothers, ηγούμενος της Ευρωπαϊκής ομάδας πληροφορικής μετοχικών παραγώγων της εταιρίας.

Ως Διευθυντής Μηχανογράφησης της Ασπίς Πρόνοια ασχολήθηκε με διαχείριση συμβολαίων και προμηθειών, βελτιστοποίηση διαδικασιών και επιλεγμένη εισαγωγή εξωτερικών αναθέσεων (outsourcing).

Με ικανότητες στη διαχείριση έργων και συστημάτων, στη σύνταξη και παρακολούθηση προϋπολογισμών καθώς και στον έλεγχο κόστους, υπήρξε σύμβουλος του τότε Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων, Διομήδη Σπινέλλη από τον Νοέμβριο του 2009 μέχρι πρόσφατα.

Στη θητεία του εκεί, ασχολήθηκε με σειρά έργων όπως την Ενιαία Αρχή Πληρωμής, την Απογραφή Αμειβομένων Δημοσίου κ.α.

Για σύντομο χρονικό διάστημα πριν από την έναρξη της θητείας του ως ΓΓΠΣ, διετέλεσε σύμβουλος του Γ.Γ. του Υπουργείου Οικονομικών, ασχολούμενος με την παρακολούθηση δράσεων για την υλοποίηση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος δημοσιονομικής στρατηγικής.

Τα καθήκοντά του στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων

Σύμφωνα με τις διατάξεις που ορίζουν τις αρμοδιότητες του Γενικού Γραμματέα Εσόδων, ο Χάρης Θεοχάρης όφειλε ενδεικτικά και όχι περιοριστικά:

* να διαμορφώνει και να επικαιροποιεί σε ετήσια βάση το στρατηγικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, όπως επίσης ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους και κριτήρια αξιολόγησης των οργανικών μονάδων που υπάγονται στην αρμοδιότητά του και του προσωπικού τους και να ενημερώνει σχετικά τον Υπουργό Οικονομικών

* να τοποθετεί τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων και υπηρεσιών που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων σύμφωνα με τα κριτήρια που προβλέπονται στον Υπαλληλικό Κώδικα (ν. 3548/2007) και να αποφασίζει την πρόωρη λήξη της θητείας τους, λόγω μη εκπλήρωσης των τεθέντων ποιοτικών και ποσοτικών στόχων

* να διασφαλίζει ότι το πρόγραμμα και οι δραστηριότητες των επί μέρους οργανικών μονάδων και υπηρεσιών που υπάγονται στις αρμοδιότητές του συμβαδίζουν με το στρατηγικό σχεδιασμό και τους τεθέντες στόχους και να ελέγχει και εποπτεύει όλες τις δραστηριότητες της Γενικής Γραμματείας

* να υποβάλλει προτάσεις νομοθετικών ρυθμίσεων που κατατίθενται στη Βουλή από τον Υπουργό Οικονομικών σε ζητήματα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του

* να εισηγείται στον Υπουργό Οικονομικών την υποβολή προτάσεων για την έκδοση προεδρικών διαταγμάτων με τα οποία επέρχονται αλλαγές στον αριθμό, την οργάνωση, τις αρμοδιότητες και τη διάρθρωση των οργανικών μονάδων και υπηρεσιών που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, καθώς και στην κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού

* να μεταφέρει πόρους μεταξύ των οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων

* να λαμβάνει μέτρα για τη διασφάλιση της διαφάνειας και την καταπολέμηση της διαφθοράς στις υπηρεσίες που υπάγονται στις αρμοδιότητές του, συμπεριλαμβανομένης και της κίνησης της διαδικασίας πειθαρχικής δίωξης

* να οργανώνει προγράμματα μετεκπαίδευσης και εξειδίκευσης του προσωπικού που υπάγεται στις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο νόμος του παρείχε “ασπίδα” έναντι των όποιων πολιτικών πιέσεων, καθώς είχε πενταετή θητεία.

Η δυνατότητα ακόμα του υπουργού Οικονομικών να τον παύσει λόγω αποκλίσεων από τους στόχους απόδοσης που τον δέσμευαν δεν μπορούσε να ασκηθεί παρά μόνο μετά από τη συμπλήρωση διετίας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα